CRÍTICA

El fòrum general de la comunitat del fenòmen Tocamela.cat! El punt de reunió dels Tocamelons de Catalunya i arreu del món. Aqui podeu parlar de la pàgina, dels vídeos, i dir la vostra!

CRÍTICA

EntradaAutor: elgatcosmic » 10 des. 2011, 02:09

M'agradaria fer una crítica a tot Tocamela. M'arrisco a que no sigui gaire ben rebuda, però no me'n puc estar. Això sí, considereu-ho una crítica constructiva, si us plau. I de bon rotllo.

La idea de la web és fantàstica: ensenyar unes quantes cançons de manera fàcil i ràpida, i a més de manera amena. Però no seria genial fer-ho d'una manera una mica més "professional"? Em sembla que tots hi sortiríem guanyant. Vosaltres més repercussió i nosaltres un ensenyament més productiu!

Moltes cançons estan enfocades per novatos, però estan explicades força malament. En moltes ocasions l'únic que feu és cantar la cançó i anomenar els acords... per fer això no calia que us molestéssiu, ja que és ben fàcil anar al youtube i veure una cover qualsevol, mirar de captar el ritme d'oïda i buscar els acords a la xarxa. Tot i així, s'ha de reconèixer que hi ha altres vegades que no, que el profe és molt bo i l'explicació és molt útil...

Però en general la web em dóna una sensació de caos, de poca voluntat per fer les coses ben fetes. Poques vegades acompanyeu amb tablatures, o poseu la lletra amb els acords a sota, o expliqueu el ritme... A vegades ni sabeu qui és l'autor de la cançó... No sé, jo crec que si ho fessiu d'una manera més "seriosa" la web tindria molt més èxit.

Un exemple que us poso és una web brasilera que també es dedica a ensenyar cançons: CifraClub La diferència està en que s'ho curren molt. I que tenen més pressupost... però vaja, el que compta és la voluntat: lletra + acords, tabs, ritmes pas a pas...

http://www.cifraclub.com.br/pink-floyd/wish-you-were-here/simplificada.html#autoplay

Ja sé que potser no és aquesta la filosofia que li voleu donar a la web, que preferiu ensenyar quatre coses però d'una manera divertida i no complicar-vos la vida. Però... per què no apuntar més alt?

Bé, aquí queda la idea.
El Gat Còsmic
elgatcosmic
Agafo la guitarra al revés

Entrades: 9
Membre des de: 02 gen. 2010, 23:55

Re: CRÍTICA

EntradaAutor: valls » 10 des. 2011, 16:31

Sempre he estat molt d'acord amb tot el que comentes, tot i estar perfectament exemplificat a nivell personal en que dius en certs videos.

Sentim tenir el tocamela com el tenim ara mateix, però be, aqui ningú viu d'això i ara tenim coses més urgents a fer, parlo pels que hem estat implicats amb tot això en el grau que sigui.
Tocamelons of the world, d'on sou??
valls
Administrador Antipàtic
Administrador Antipàtic

Entrades: 3936
Membre des de: 03 oct. 2007, 11:56
Ubicació: L.G. City

EntradaAutor: PauGilmour » 22 des. 2011, 17:03

Estic d'acord també, però es una cosa que no em preocupa pas tant com el fet de que hi hagi tan poc tráfic i moviment pel fórum. Jo entro molt de tant en tant pero veure que tal van les coses pel tocamela i responc a uns pocs temes i la cosa no cambia gaire. Fer coses com el solo Battles atrau a a molts nouvinguts (ancara que no hi hagi premis de per mitg).
Imatge
PauGilmour
He lligat amb la guitarra
He lligat amb la guitarra

Entrades: 427
Membre des de: 12 oct. 2009, 14:49
Ubicació: En 1955 amb el Marty Mcfly i el Doc

EntradaAutor: valls » 23 des. 2011, 11:00

Se n'ha obert de noves després del canon, tribut al gary moore i una cançó del satriani i costa molt arrencar el personal per aquestes coses.

També nosaltres ara estem per altres projectes en general i tenim el tocamela bastant descuidat.
Tot i així podreu seguir increpant-nos com sempre pel tocamela o pel yutubu.
Molaria un altre solo battles, sip, m'agafo butaca de platea xD
Tocamelons of the world, d'on sou??
valls
Administrador Antipàtic
Administrador Antipàtic

Entrades: 3936
Membre des de: 03 oct. 2007, 11:56
Ubicació: L.G. City

EntradaAutor: Leisa » 11 feb. 2012, 17:10

Yo estoy de acuerdo con elgatcosmic. Personalmente entré hace tiempo cuando quería enseñarme, busque por internet algunos tutoriales y topé con esta página que me parecía muy divertida y enseñaban bastantes canciones fáciles. Pero al entrar en vídeos que eran para novatos, vi que estaban explicados un poco "arreu", que para alguien con algo más de experiencia lo pillaría enseguida, pero los que no tenemos ni idea necesitamos más explicación. Y ver encima que el prfesor te esta diciendo que es facilisima y ver que no te sale por mucho que intentas, es frustante xD Así que aprendí poca cosa, aunque seguia viendo vídeos por el buen rollo que hay. Deje la guitarra un poco apartada, y ahora que quiero retomarla y enseñarme de verás, veo también videos como los de CifraClub que descubrí por youtube y he conseguido tocar canciones que antes no me salían o me dejaban con dudas.

Simplemente he comentado porque opino lo mismo que elgatcosmic, pero no quiero criticar con esto a los profesores, que están ahí ayudando de forma desinteresada y algunos si lo explican muy bien. En general lo que más me ayuda de esta web es el foro, videos he visto y veo muchos aquí y la web me entretiene, pero para enseñarme mejor y enserio veo cm los de CifraClub.
Leisa

Entrades: 5
Membre des de: 05 feb. 2012, 22:14

Torna a: General

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Majestic-12 [Bot] i 1 visitant