Tocamela

Cancons facils en set minuts

Cordes de la electrica

Si no en tens ni la més mínima idea de perquè serveix una guitarra, o no saps distingir una corda d'un espagueti, aqui es respondràn les teves preguntes més bàsiques.

Cordes de la electrica

EntradaAutor: Sergi93 » 11 nov. 2008, 00:31

Hola tinc un parell de preguntes

una es cada quan tesm s'ha de canviar les cordes de la guitarra?

i laltre

a les cordes de la guitara quan estic tukan o despres, sota de les cordes (sobretot la 3r 2n i 1r) si enganxa com carroña que es?

qe puk fer per evitaru? :?

gracies :brutal:

salut
...
Sergi93
Primers acords
Primers acords

Entrades: 45
Membre des de: 05 ago. 2008, 18:26

Re: Cordes de la electrica

EntradaAutor: Rumboy » 11 nov. 2008, 00:50

Sergi93 ha escrit:una es cada quan tesm s'ha de canviar les cordes de la guitarra?

doncs a vere mestre, normalment recomanen cambiar-les de 2 vegades mínim l'any (a grosso modo) pero es que això depèn de moltes coses, depèn de les hores que toquis, de si li fots canya a la guitarra, etc. de totes formes a mesura que agafis pràctica t'adonaras quan unes cordes "demanen" que les canvïis

Sergi93 ha escrit:a les cordes de la guitara quan estic tukan o despres, sota de les cordes (sobretot la 3r 2n i 1r) si enganxa com carroña que es?

qe puk fer per evitaru? :?

jajaj doncs no ho se tiu... ves a saber, si algun colega m'hagués fet aquesta pregunta li hagués dit que es dutxés més sovint, però com no et conec i estic segur de que ets un noi molt net i polit i cuides la guitarra millor que a la novia, doncs no se que contestar-te, pero pots esperar que algun mestre d'un altre esglaó mes elevat de la web segur que tindra la resposta que busques (pensa que es una pregunta que pot donar molt de joc..)

salut artista!
Rumboy
Professor d'ultrarumba
Professor d'ultrarumba

Entrades: 283
Membre des de: 09 des. 2007, 17:57

EntradaAutor: intratable » 11 nov. 2008, 00:55

(no sóc un mestre d'esglaó més elevat, ans al contrari)

Això de canviar les cordes va una mica a gustos. Hi ha gent que sempre les vol tenir noves i altra gent que les vol velles. El so amb cordes noves és més brillant i clar. Evidentment, quan es trenca una corda és bo canviar-la (és que m'ha passat avui...)

La ronya aquesta que dius és una barreja de suor (teva i de qui hagi tocat la guitarra) amb òxid, pols i tota la merda que passi per allà. Em sembla que hi ha algun tipus de tampó o el que sigui que té una especie d'oli (o en el seu defecte diguem-ne líquid) que va bé per:
a) Que les cordes no quedin tan brutes (la merda no s'hi enganxa tant)
b) Que llisquin millor els dits

Però no recordo el nom tècnic ni si funciona massa bé. L'explicació no és massa bona, ho sento.

És bo també, tant per les cordes com per la guitarra sencera passar-hi un drap sec per eliminar la suor un cop l'has fet servir.
"Cap esforç és en va i tot ajuda, però encara queda molt camí." (Albert Catalan, posseït per Miquel Martí i Pol)
--
http://www.lluismarti.cat
intratable
Professor Estoic
Professor Estoic

Entrades: 850
Membre des de: 15 gen. 2008, 15:02
Ubicació: Rubí

EntradaAutor: Sergi93 » 11 nov. 2008, 20:02

mersi

i aixo qe diu en rumboy qe elscordes arriba un moment que et demana qe la canviis qe vol dir exactamnet? :?
...
Sergi93
Primers acords
Primers acords

EntradaAutor: intratable » 11 nov. 2008, 20:07

Vol dir que en Rumboy pren substàncies rares i li sembla que els objectes animats li parlen.
Això o potser es refereix a que es nota que el tacte podria ser millor. Vaja, que comencen a estar gastadetes.
Quan es trenquen passen de "demanar" a "suplicar".
"Cap esforç és en va i tot ajuda, però encara queda molt camí." (Albert Catalan, posseït per Miquel Martí i Pol)
--
intratable
Professor Estoic
Professor Estoic

EntradaAutor: valls » 11 nov. 2008, 20:24

Jo preferixo cordes tirant a primetes, del 08 o 09 (és el gruix de la 1a corda)
Són més fàcils d'estirar (bendings) però compte perquè també són més fràgils i es trenquen amb més facilitat que les altres més gruixudes.
Tocamelons of the world, d'on sou??
valls
Administrador Antipàtic
Administrador Antipàtic

Entrades: 3635
Membre des de: 03 oct. 2007, 12:56
Ubicació: L.G. City

EntradaAutor: stratocaster_o » 12 nov. 2008, 19:32

El tampó amb oli/líquid que vols dir és el Fast Fret:

Imatge

És un lubricant per les cordes que fa que no s'oxidin i que els dits corrin millor, com has dit. Allarga força la vida de les cordes. Sobretot va be perquè l'oxid (la carronya que dius que s'enganxa a les cordes d'abaix) no es faci. Això si, ho has de netejar bé abans d'utilitzar el Fast Fret (si no es com posar-se desodorant sense dutxar-se xD ).

Jo l'utilitzo sempre abans i després de tocar (abans per lubricar i després perquè no s'oxidin). Un altre cosa que va molt bé és tenir sempre un drap aprop per anar netejant la suor que queda al diapasó, sobretot.

Apa, salut tocamelons! 8-)
Hey ho, let's go!
stratocaster_o
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

Entrades: 100
Membre des de: 20 abr. 2008, 17:08
Ubicació: Piera (Catalunya)

EntradaAutor: intratable » 12 nov. 2008, 19:50

Exacte!!!
--
intratable
Professor Estoic
Professor Estoic

EntradaAutor: Sergi93 » 12 nov. 2008, 22:04

i el preu es desorbitat o qe?
esq jo he començat am una sonora i no mi vull deixar mols calerons si es posible, ja qe la crisis tambe mefecta :cry:

y dura mol aquest producte? es a dir es gasta mol rapid ?
...
Sergi93
Primers acords
Primers acords

EntradaAutor: Rumboy » 12 nov. 2008, 23:15

osti m'acabo d'adonar que l'stratocaster_o es de Piera, graaaaaaaaaaaaaaan!
Rumboy
Professor d'ultrarumba
Professor d'ultrarumba

Entrades: 283
Membre des de: 09 des. 2007, 17:57

Torna a: Racó del Novato

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant