Posició de dits

Si no en tens ni la més mínima idea de perquè serveix una guitarra, o no saps distingir una corda d'un espagueti, aqui es respondràn les teves preguntes més bàsiques.

Posició de dits

EntradaAutor: Gastron_04 » 02 des. 2010, 01:37

Molt bones a tothom.

Aquest link l'he creat perque sóc un novato autodidactic, el poc que sé de guitarra, es per algun coleguilla que sap tocar en condicions i ha aquesta página web. Un dels problemes que crec que em poden passar es crear-me mal hábits.

Una de les coses que he vist a molts dels videos de la página: de professors i de "foreros", es que hi han acords que cadascú fa a la seva manera, per exemple: Al mestre Valls l'he vist que fa un LaM amb un sol dit :roll: (ho veig impressionant). O els tipics acords, com Do: que hi ha gent que el fa tocant la 6ª corda al 3º traste, o el sol, que toquen la 2ª corda al 3º traste. L'ultim exemple és el re menor, que em costa fer-ho bé, i he vist gent que utilitza el "meñique" (ara no m'enrecordo com era en català :| ) per trepitjar la 2ª corda, en comptes de l'anular.

La meva pregunta és, algun d'aquests exemples se'l considera un mal hábit? o cadascú toca la guitarra amb els dits que vulgui i com si la vol tocar amb els peus xDD
Son xorradetes, pero esque ara mateix estic molt a sobre de la guitarra, i intento no pedre cap detall.

Gracies a tots! Salut!
Gastron_04
Començo a tocar-la
Començo a tocar-la

Entrades: 62
Membre des de: 12 nov. 2010, 16:57

Re: Posició de dits

EntradaAutor: valls » 02 des. 2010, 13:27

Un acord pot esser tocat de moltes maneres diferents i els exemples que comentes sobre els acords oberts estan els dos be, referent al sol prefereixo la opció dos per costum adquirida, i referent al do realment és millor la que comentes de posar el dit petit al trast 3, sona més be, però l'altra també és correcte repeteixo.

Un acord està format per diverses notes que entre elles creen una harmonia, les tríades són dels més bàsics de tot mmm... l'acordió :roll: i es composen de tres notes (Do, Sol, Lam...dels que comentaves i molts més).
Si en qualsevol de les posicions en que els toquem a la guitarra on toquem fins a 6 notes per acord (les cordes de la guitarra) doncs en repetim alguna/es d'elles, són les seves octaves, mateixa nota més aguda.

Si en algun lloc ho he tocat amb un sol dit suposo que és perquè hauré fet alguna cosa com això.

--5--|--0--
--5--|--1--
--5--|-----
-----|-----
-----|--0--
-----|-----

Aqui toquem les tres notes del Lam. Les altres cordes no es toquen per això.
Tocamelons of the world, d'on sou??
valls
Administrador Antipàtic
Administrador Antipàtic

Entrades: 3936
Membre des de: 03 oct. 2007, 11:56
Ubicació: L.G. City

EntradaAutor: Rufi » 02 des. 2010, 20:47

Diria que l'acord que dius del Do amb el dit de casament i el dit petit al 3r traste de les cordes cinquena i sisena et refereixes a en C/G. És un acord que és clavat al Do normal però que s'hi afegeix el baix de Sol (pots fer servir la variant que vulguis, en una roda d'acords on hi hagi el Do queda bé de les formes). Això es fa (ara no em refereixo pas a cap teoria musical ni res, només amb l'experiència que tinc) perquè si en una roda d'acords hi ha el Do seguit del Sol, l'entrada cap a aquest acord queda més suavitzada, com si hi hagués un pont i no un salt entremig.

Espero que t'hagi servit, Salut i Guitarra! :P
Rufi
Començo
Començo

Entrades: 11
Membre des de: 07 maig 2010, 18:42

EntradaAutor: Gastron_04 » 03 des. 2010, 00:13

Gracies per les explicacions! :brutal: :brutal:

L'acord que havia vist Valls, era al video de cançons amb 4 acords, que em dona la sensació (qe potser no m'hi vaig fixar be) qe ho feies. La veritat em vaig quedar bastant :roll: vaig intentar fer-ho, pero gairebe em quedo sense dit xDD

Ara fen la cançó de Llença't, no trobo un canvi tan bestia com avans, fen el C/G. Seguire practicant a veure si arribo a poder pujar un video :D encara que de moment no soc capaç :|

Gracies per tot als dos! Salut i a tocar-la!
Gastron_04
Començo a tocar-la
Començo a tocar-la

Entrades: 62
Membre des de: 12 nov. 2010, 16:57

Torna a: Racó del Novato

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants