Canciones/bandas/estilos que nos han influenciado

Si no en tens ni la més mínima idea de perquè serveix una guitarra, o no saps distingir una corda d'un espagueti, aqui es respondràn les teves preguntes més bàsiques.

Canciones/bandas/estilos que nos han influenciado

EntradaAutor: TheBrowling » 27 nov. 2010, 11:52

Bé, m'he fixat que a molta gent, en general, quan agafem la guitarra sempre passem per diferentes fases (és obvi), però més que en quant a tècnica, em refereixo a estil. He vist a molta gent (jo m'incloc) que va començar amb el blues, va anar poc a poc pasant-se al rock i ha arribat al metal. Potser no en quant a tocar una cançó en sí, però sí quant a fer solos. És ben clar que això és més que res, una qüestió de tècnica, però molta gent també ha variat la música que escolta o que li agrada. Us explico el meu cas:

A mi em va començar a agradar la música per els AC/DC, els Stones i el Springsteen. Gràcies a AC/DC vaig començar a entusiasmarme per la guitarra, però moltes cançons (els solos) em resultaven difícils de tocar (i, encara no m'agrada com les toco, perquè una cosa és a tempo i l'altra amb feeling).
Així, va venir en Clapton i va ser quan vaig començar a intentar fer solos de blues.
Quan a rock, doncs l'Angus, el Hendrix i l'Slash (tot i que aquest fa poc).
I, ara que m'estic tornant més metaler, doncs en Zakk Wylde i el Kirk Hammet.

Tot i així, segueixo sent un patata fent solos, puc fer un solo de blues mitjanament decent, però quan em paso a un de rock... he d'aprendre molts licks encara!

Ara, digueu la vostra. El que vull amb aquest post és que la gent expliqui els guitarristes, les cançons i els estils que els han influenciat per tal que els novatos totals tinguin una referència també de cançons fàcils per començar en cada estil.
TheBrowling l’ha editat per darrera vegada el dia: 27 nov. 2010, 18:54, en total s’ha editat 1 vegada.
TheBrowling
Riffero
Riffero

Entrades: 799
Membre des de: 28 març 2009, 15:52
Ubicació: Barcelona

Re: Canciones que nos han influenciado

EntradaAutor: curial » 27 nov. 2010, 13:09

Visca l'eric clapton!
curiaal
curial
Dominant escales
Dominant escales

Entrades: 285
Membre des de: 17 gen. 2009, 18:11
Ubicació: Santa colomade Farners Ratafiaaa

EntradaAutor: Gerard Merino » 27 nov. 2010, 15:29

Doncs el meu cas és un pelet extrany xDD Vaig començar amb Mägo de Oz amb el solo de doble guitarra de Fiesta Pagana (molt senzill). Al cap de poc temps, vaig descobrir a en Steve Vai, Joe Satriani i Yngwie Malmsteen (amb el concert G3 in Denver). Al principi em va agradar més en ''Yngwie Màstil'' que en Satch i en Vai, després em va agradar més en Satch, però quan vaig indagar amb en Vai...no hi vaig veure color!

Jo no em definiria en cap estil en quan a tocar, però la música que més em va és el Rock (i evidentment el Blues i el Metal!!). Cada cop escolto més Blues i Rock/Blues, potser aquí m'estic definint amb un estil, però encara he d'escoltar molta música per això xD . Per Blues, jo m'he influenciat amb en Gary Moore, i direu: ''només amb en Gary Moore?'', doncs sí, només amb ell ja que prefereixo anar indagant sobre cada grup/guitarrista per no fotre'm un merder amb licks diferents, però aquí cadascú farà el que li vagi millor o el que busqui evidentment xD . Per Metal, últimament estic escoltant poc, però vaja en un que m'hagi influenciat molt...mmm...podríem dir que Scorpions i Mägo de Oz, però vaja... :| . En Rock no podria dir ''m'he influenciat amb x'' perquè d'aquí si que he escoltat una mica de cada... No sé quin posar perquè no sé a qui s'assemblen els licks que faig (hauré creat un estil propi i no m'he n'hauré donat compte? xDD )

Apa, ja teniu uns quants noms per anar fent. Animeu-vos i digueu la vostra! :solo: :taja:
Gibson VS Fender -_-_-II*II-_-_- Who's Wins?
A RockanMetalejar!!!!!!!

Et portaré sempre al cor i en cada nota que toqui...El teu Blues romandrà sempre viu GM
Gerard Merino
Professor Merino
Professor Merino

Entrades: 2675
Membre des de: 12 ago. 2009, 05:09
Ubicació: A dins d'un Xampinyó

EntradaAutor: valls » 27 nov. 2010, 17:50

Genial post Mario! Ara que de cançons no en dius cap :P

TheBrowling ha escrit:Ara, digueu la vostra. El que vull amb aquest post és que la gent expliqui els guitarristes, les cançons i els estils que els han influenciat per tal que els novatos totals tinguin una referència també de cançons fàcils per començar en cada estil.

I fins i tot et suggeriria un canvi de títol del post.

Època 1 (metal era)
Els meus començaments en la guitarra són amb l'elèctrica (als meus 18 anys) i venen marcats per la època en que molts (guitarres o no) teníem Metallica com a un dels referents musicals màxims, a més en general són un dels grups de metal en què els temes són més fàcils de tocar amb la guitarra i això ajuda perquè en aquells moments també un té altres grups de referent que no pot ni començar a intentar en aquell moment (gamma ray, blind guardian, helloween, judas, maiden i tota aquesta penya, en aquells moments)

Fou el moment de començar a fer grups i tocar versions de molts temes o fer-ne de propis i anar en festes majors a desbarrar pels escenaris, començant amb penya metalera de per aqui i després també moments de grups que hem compartit amb l'Albert i l'Eli.

Cançons que m'han marcat d'aquella època de les que toco (algunes fragments)

• One (metallica)
  • Nothing else matters (metallica)
  • Fade to black (metallica)
  • Hell's Bells (AC/DC)
  • Painkiller (Judas Priest)
  • Bright eyes (Blind Guardian)
  • Show must go on (Queen)

Època 2 (discovery)
Un dels fets de tocar un instrument és una bona manera de començar a descobrir noves coses que et treguin del teu garito musical: come el blues, la bossa nova o els temes de guitarra clàssica amb els que vaig començar em van fer que realitzés un gir musical de 90 graus i anés a buscar coses diferents com la guitarra clàssica.
Tárrega en aquels moments va ser el meu descobriment. Coincideix en una etapa en que m'obro a diferents estils de música sense deixar pas el metall de banda, i la playlist ja era de tot una mica més entrant música electrònica també.

• Capricho árabe (Tárrega)
  • La catedral (Agustin Barrios)
  • Anya (Deep purple)
  • Queen (Inuendo)
  • Sandstorm (Darude)

Època 3 (tocamela stage)
Aquesta època ve marcada per una idea sonada del sr Albert Catalan, l'alte dia comentavem que jo realment havia après amb el tocamela guitarristicament parlant (tot i que realment poc desde el propi tocamela :lol: ) En aquesta última època he après a fer anar la pua i he millorat tècnicament molt en l'elèctrica, ara que treure cançons ja no m'hi he dedicat pas massa més...

• Cliffs of dover (Eric Johnson)
  • The metal (Tenacious D)

si busqueu pel meu perfil de profe veureu que en tinc algunes d'aquestes d'atropellades
Tocamelons of the world, d'on sou??
valls
Administrador Antipàtic
Administrador Antipàtic

Entrades: 3936
Membre des de: 03 oct. 2007, 11:56
Ubicació: L.G. City

Re: Canciones/bandas/estilos que nos han influenciado

EntradaAutor: TheBrowling » 27 nov. 2010, 19:13

Molt bó Valls! gent com jo, que no portem ni dos anys amb la elèctrica (i no sé si arribarà a tres en general) és ben clar que no tenim unes "etapes" marcades, per que tot just acabem de començar, però gent que ja sou més grans (que no vells :cool: ) i porteu més temps em sembla molt interessant veure (i fer-vos recordar) com heu anat evolucionant.

Quan a lo de les cançons, es veritat que al final m'ho havia deixat!

Diria que de blues... tampoc puc dir que hagi escoltat massa. Cançons del Clapton com he dit abans, com Layla (amb els bluesbreakers) o de la seva época de Cream (més rockera) com Sunshine of your love m'encanten. També m'agrada molt Sweet home Chicago (original de Robert Johnson), de la qual s'han fet moltes versions i em sembla molt bona per improvisar, a més vaig intentar transcriure la original, però tocarla em resulta molt complicat en alguns sentits, en Robert Johnson fa que ell i una guitarra semblin una banda sencera. Un de qui m'agradaria començar a escoltar algo és del Steve Ray Vaughn, perquè he escoltat algo del seu germà, però no d'ell.

Quan a rock... Highway to hell m'ha marcat perquè va ser la cançó per la qual vaig conèixer els AC/DC (als Simpsons) i la primera que vaig començar a tocar, tot i que el solo va venir molt més tard. Desprès, Back in black, de la que vaig transcriure el solo (va ser la meva primera transcripció) i You Shook me all night long. També "All right now" dels Free ha sigut una cançó de la qual he estat enamorat una temporada, un riff molt bó i un gran solo. Del hendrix... la única que he pogut arribar a tocar en serio ha estat Hey Joe i tot i així no m'agrada gens com ho faig, però n'hi ha tantes... Voodoo Child, All along the watchtower, foxey lady, if 6 was 9, little wing...

Pel que fa al metal, doncs Metallica, el black album va ser el primer CD que vaig tenir de metal propiament dit, té tantes cançons bones... Enter Sandman o Unforgiven m'encanten i em sé troços, però no me les sé senceres. De Black Sabbath, doncs Iron Man i Paranoid em sé els riffs i encara m'he de posar a transciure-les senceres. Motorhead, m'agrada molt el Ace of Spades i em sé la cançó que dona títol al disc tot i que com diu en Lemmy "we are Motorhead and we play rock and roll". Desprès vaig "conèixer" Iron Maiden, als quals he estat força enganxat aquest estiu, Run to the hills és aquella que vull, en un futur, poder tocar.
TheBrowling
Riffero
Riffero

Entrades: 799
Membre des de: 28 març 2009, 15:52
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: curial » 28 nov. 2010, 15:59

Jo vaig començar fa 2 anys que en tenia 15 gràcies a la rumba catalana exclusivament per aprenddre a fer el ventilador.
Però de seguida em vaig posar al reggae intentant BoB Marley, Toots and the Maytals ...
i ara estic al blues. Robert johnson, Eric clapton BB king, Raimuyndo amador...
curiaal
curial
Dominant escales
Dominant escales

Entrades: 285
Membre des de: 17 gen. 2009, 18:11
Ubicació: Santa colomade Farners Ratafiaaa

EntradaAutor: carles012 » 30 nov. 2010, 22:11

Doncs el meu cas també és bastant molt estrany... Vaig començar amb música rock-punk comercial (música que per cert, sense ofendre a ningú, ara trobo bastant detestable) però ràpidament em vaig passar al rock clàssic. Vaig adquirir ídols com Eric Clapton, Slash, Santana o Mark Knopfler. Aquest últim va ser el que més em va fascinar de manera que em va donar per intentar imitar la seva manera de tocar (sense entendre perquè la feia). Vaig anar descobrint, gràcies a això, el mon del finger picking de country-blues, i em vaig anar introduït en el blues, el country i el country blues. Entre mig d'aquest procés també em va agafar la època de guitarra clàssica i la rumba. Finalment últimament estic bastant viciat al jazz manouche, al swing, i a aquest tipus de coses...També he descober el mon de la música jamaicana més original. Cal dir però que m'he definit sobretot amb el country-blues i la música folklòrica americana en general (que per cert es practica poc en aquesta pàgina eeeeh!).

Com podeu veure el canvi ha sigut considerable...
carles012
Primers acords
Primers acords

Entrades: 40
Membre des de: 22 juny 2009, 22:24

EntradaAutor: RubenMilena » 01 des. 2010, 01:56

Jo mes o menys com en Merino. Vaig començar per rocks fàcils, pop-rock i punk-rock. Es força vergonyós dir això pero vaig començar amb mariconadetes estil ECDL, pignoise... (Es lo que m'anava abans). Poc a poc, endinssant-me mes en el mon de la guitarra vaig descobrir diferents estils que també em van cridar molt l'atenció, però sobretot 2 guitarristes, i aquí entren en joc el Sr.Joe Satrini i el Sr.Steve Vai, dos grans influències per a mi que m'han anat marcant estílicament parlant, sobretot Vai fins al punt de comprar-me fins hi tot la seva guitarra jaja. Actualment,però,toco 1 mica de tot, (blues, rock, metal...) perque al cap i a la fí, considero que no he trobat el meu estil, no m'agrada 1 estil determinat, si no que m'agrada la música en general, per la qual cosa, tot el que sigui bó musicalment parlant, m'agrada.
RubenMilena
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

Entrades: 168
Membre des de: 17 ago. 2010, 15:11
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols

EntradaAutor: AleixGibson » 19 feb. 2011, 22:19

Jo vaig comencar tocant cançons de missa (per el cole) amb una guitarra de 30 anys més semblant a un ukelele que no a una guitarra XD. Després, vaig deixar-ho dominant més o menys tots els acords i em vaig posar a fer clàssic. Em vaig comprar una guitarra espanyola amb cara i ulls i vaig tocar temes com:
-Romance ànonimo.
-Ma Favorita.

Després,el meu pare es va comrpar una guitarra acústica ( que va tocar una setmana i que ha acabat essent meva :cool: ) i vaig comencar a mirar-me cancons del tocamela d'en xavi principalment.

Vaig acabar comprant-me una guitarra elèctrica i vaig comencar a seguir en valls:

-Solo de nothing else matters.
-Intro de Fade to black.
Em va comencar a anar aquest rotllo i últimament estic treientme i escoltant molt els Guns N' Roses:

-Sweet child o 'mine ( amb solo :cool: )
-Paradise city
-Knokcing on a heavens door
AleixGibson
Dominant escales
Dominant escales

Entrades: 202
Membre des de: 05 gen. 2009, 12:16

EntradaAutor: 4c1d-N2O » 20 feb. 2011, 17:36

En mi caso, mi "vida musical" va mas alla y es mas extraña que la vuestra, aunque no menos interesante xD.

Alli por mis 14, 15 años, cuando tuve mie primer ordenador real (me lo compre con mi primer sueldo que me saque en veranito xD) descubri que con un ordenador, musicalmente hablando y entre otras cosas, se podian hacer maravillas.

Por aquel entonces yo no tenia un gusto predefinido ni mucho menos, pero aunque os parezca extraño, mi principal prioridad era el bacalao (quizas y seguramente porque era lo que mas se escuchaba). Fraktal, el Dream Team (Alex castellano, Pedro Miras, Alberto Tapia, Toni Peret y J. Mª Castells), Sistema 3, entre otros eran los que mas elogiaba y los que mas me influenciaban, aunque anteriormente habia escuchado grupos como Piperrak, Metallica, ACDC, Knopfler, Status Quo, etc. Pues bien, como decia, por aquel entonces empece a descubrir el mundo de los trackers gracias a las revistas Future Music y Micro Mania, con las que descubri el tan fantastico por aquel entonces FastTracker II. Empece a componer temas de lo que por aquel entonces era mi gusto predominante, que por cierto aun conservo, y a falta de recursos pues lo fui dejando poco a poco (no habia internet xD). Despues de dejar los trackers, intente comenzar con el Fruiti Loops, muy verde por aquel entonces, pero por falta de recursos tambien lo termine dejando de lado.

Mi gusto por la guitarra siempre lo habia tenido despierto desde que por primera vez vi una clasica a los 8 años, en casa de una tia mia. Pero como dependia economicamente de mis padres no podia aspirar a mucho, ya que no me hicieron ni caso al respecto. Despues de abandonar la composicion musical empece a ampliar mi cultura musical dentro de las bases electronicas, pasando de la era adolescente a la era Hip Hop, epoca transitoria que me llevo a buscar cosas mas tranquilas como el Child Out, que a dia de hoy me encanta. Fue cuando descubri a Mike Oldfield, Kenny G, Enya o similares.

Y esto hasta hace 4 años que por fin me decidi a comprarme mi primera electrica. Fue entonces cuando empece a descubrir realmente la musica que anteriormente me hacia no verle el sentido. El metal, pese a gustarme (no en demasia la verdad) paso a ser mi principal influencia volviendo a los recuerdos de Metallica, Judas, ACDC, Status Quo, entre otros. La musica electronica, aunque la respeto y la sigo tolerando, me ha pasado a segundo plano y a verla como algo menos completo musicalmente. He empezado a apreciar otras musicas que entonces ni se me pasaban por la cabeza. ¿Quien me iba a mi a decir que hoy dia me veria escuchando a BB King? A mis 14 años Paco de Lucia me parecia de musica para padres, la tecnica del aun presente Gary Moore. ¿Quien me iba a decir que iba a flipar con una intro en plan orquesta o rollo medieval? Y ni mucho menos me veia en un concierto de metal.

Como bien han dicho por aqui arriba, mas que las bandas, estilos o canciones, lo que mas influencia en si es un instrumento. Cuando aprendes a tocar un instrumento, ves la musica que concierne a ese instrumento de forma diferente. Asi que yo diria que mas que una banda o estilo, lo que mas me ha influenciado ha sido mi primera guitarra y mis ganas de sonar como aquellos a los que escucho sin, importarme quienes sean, hasta marcarme un estilo propio.

Hoy dia, lo que mas me influencia, que mezcla ambas formas de componer (la electronica y la instrumental) es el metal sinfonico o con aires epicos. Unas intros bien realizadas con esos instrumentos orquestales, y la forma de enlazarlo con un sonido metal con melodias epicas, es para mi mi mayor influencia ultimamente independientemente del grupo que sea.
4c1d-N2O
Col·laborador Tocameló
Col·laborador Tocameló

Entrades: 1193
Membre des de: 29 des. 2007, 18:52

EntradaAutor: ohthebest » 21 abr. 2011, 12:10

Yo mis mayores influencias tocando seguramente son las canciones que mas toco, Irons, Metallica...
Aunque ahora que tengo la española le estoy dando al royo acústico y me chifla tocar al BSO de Tenacious D: The Pick Of Destiny, es brutal !
Luck, Runs, Out !
ohthebest
He lligat amb la guitarra
He lligat amb la guitarra

Entrades: 486
Membre des de: 07 nov. 2008, 17:24
Ubicació: Univers paral·lel

EntradaAutor: rubeen_1 » 21 abr. 2011, 12:52

si decis que vuestros casos son raros es porque no sabeis el mio xd. Pues bien yo antes escuchaba lo que ponian mis padres en el coche: los 40 principales. Pero un dia fui a casa de un amigo y estuvimos jugando al guitar hero y al volver a casa le exigi a mi madre que me lo comprara (y menudos vicios le he echado xd). A partir de ahi me fui aficionando al mundillo de la guitarra y me encantaron Slash (que desde el principio hasta hoy mismo es mi idolo) y Tom Morello. Entonces me apunte a un curso de guitarra en un centro civico al que la mayoria de veces ni siquiera asistia el profesor y mi abuelo me compro una acustica. Fui aprendiendo por mi cuenta sobretodo gracias a esta web (que me la dijo mi padre) pero era frustrante no poder tocar rock y metal asi que la deje de lado sobretodo por falta de tiempo hasta finales de enero de este año (llevaba casi dos años sin tocar), cuando me propusieron formar un grupo en el colegio. Entonces me anime y me compre la electrica y me lo he tomado muy en serio (si, esta vez si xd). Y bueno los que mas me han influeciado son Slash/Guns'N'Roses (como no), AC/DC, Steve Vai y Joe Satriani
rubeen_1
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

Entrades: 170
Membre des de: 27 gen. 2011, 22:51

Torna a: Racó del Novato

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants