Consells per a començar a tocar la guitarra

Si no en tens ni la més mínima idea de perquè serveix una guitarra, o no saps distingir una corda d'un espagueti, aqui es respondràn les teves preguntes més bàsiques.

Consells per a començar a tocar la guitarra

EntradaAutor: HAL 9000 » 03 gen. 2008, 07:06

Teniu algun consell per als més nous que començen ara?

Si sabeu d'algun truc Jedi, compartiu la vostra sabiesa amb els padawans que encara fan servir la guitarra per ratllar formatge!
HAL 9000
Administrador Automàtic
Administrador Automàtic

Entrades: 2118
Membre des de: 11 set. 2001, 21:31

Re: Consells per a començar a tocar la guitarra

EntradaAutor: Albert » 09 gen. 2008, 01:50

Una cosa que a mi em va funcionar molt és tocar en un grup.

Crec que per aprendre bé a tocar un instrument (i com moltes altres coses a la vida) t'ho has de passar bé; treure temes propis o fer versions entre varia gent és molt divertit.

A més; el fet que l'altre gent depengui de tu per poder fer el tema també ajuda a que estudis després a casa. I fer concerts és una de les millors experiències que hi han (al menos per mi).

Teniu el fòrum Contactes / Classificats si vole buscar gent. També hi han altres pàgines com L'Atiza.com que es dediquen a això.

Salut i a tocar-la!
"Si tocas un Sim7 rasgando hacia abajo, diagonal alante y alante rapido y con fuerza y le das a puño fuerte saldra una bola de fuego". Comentari anònim d'aquest video.

Tocamela's Webmonster
Tocamela's Backstage|Disseny Web|Tocamela
Albert
Professor invisible
Professor invisible

Entrades: 3405
Membre des de: 08 oct. 2007, 15:41

EntradaAutor: madkilly » 15 gen. 2008, 12:57

Particularment, el que em va anar millor és aprendre un parell de cançons en que hi puguis cantar a sobre.
Potser no són les cançons que més t'agraden ni són gens complicades, però el fet de veure que estàs tocant i cantant alhora dóna la impressió de que ho estás fent molt bé i que ho pots ensenyar a la gent. Motiva molt.

Per això, les que em van anar més bé a mi van ser
- Flaca
- Animal Instinct

Tenen un ritme cumba molt marcat i lent (sobretot Flaca) i amb pocs acords. De seguida acabes cantant i és molt motivador. Anima a seguir.
madkilly
He lligat amb la guitarra

Entrades: 498
Membre des de: 16 des. 2007, 17:08
Ubicació: Granollers

EntradaAutor: albert14 » 15 gen. 2008, 23:00

ami em va anar millor apendre am la "No woman no cr" den Rafa, perque es una canço que te varios acords am un ritme bastant senzill,i axi vas aconseguint soltura am els acords i no tas de preocupa per el ritme, despues per el ritme totes van be.
albert14
Dominant escales
Dominant escales

Entrades: 332
Membre des de: 01 gen. 2008, 22:49
Ubicació: Valls

EntradaAutor: Shaman_yw » 24 feb. 2008, 00:13

que tal tiuss!!!!

n'hi han moltes formes de començar a tocar la guitarra. una es aprenen cançons ja d'entrada i l'altre es començar a agafar soltura i a ferse amb l'instrument. personalment recomano la segona forma.

primer s'han de tenir uns conceptes clars i ben clars.

1- sempre s'ha de tocar a temps. aixo va a misa, tocar mes rapid o mes lent no serveix de res... per portar el temps pots fer servir la claca de tota la vida. jo personalment utilitzo les dues cames fotent-li cops al terre.

2- per tocar rapid has de tocar com nitid com el cristall sino.... no et molestis.

aixins que calma i bona lletra.

per començar lo millor que es pot fer..... sempre sobre el meu punt de vista..... es coneixer les posicions dels acords principals (do, re, mi, fa, sol, la, si) en les seves formes majors i menors (consell: deixa el fa i el si els ultims.....)
una vegada els tens pillats i el cambi de notes es àgil es hora de centrar-se a la ma dreta fent varietat de ritmes, simples doblants..... recorda: sempre a temps!!

la majoria de temes coneguts la roda que utilitzen es basen en els acords anteriors aixins que ja pots començar a practicar. espero que hagi sigut d'ajut!!!
I was born to die!!!!"
YelloWarriorS
Shaman_yw
Primers acords
Primers acords

Entrades: 30
Membre des de: 23 feb. 2008, 20:52

EntradaAutor: Eric » 24 feb. 2008, 23:23

Clar i català. D´acord amb el tema del tempo, però també comentar que és el que realment costa, junt amb la maleïda mà ritmica.
Bien está, lo que está Roswell.
Eric
Mestre of Metal
Mestre of Metal

Entrades: 169
Membre des de: 29 oct. 2007, 13:15
Ubicació: Kpax

EntradaAutor: Shaman_yw » 25 feb. 2008, 01:24

Eric ha escrit:Clar i català. D´acord amb el tema del tempo, però també comentar que és el que realment costa, junt amb la maleïda mà ritmica.

tambe costa un fa el primer dia...... ^^. aqui no hi ha res que no s'aprengui amb practica.

saluuutt
I was born to die!!!!"
YelloWarriorS
Shaman_yw
Primers acords
Primers acords

Entrades: 30
Membre des de: 23 feb. 2008, 20:52

EntradaAutor: jowyx » 09 març 2008, 10:26

Dons la ma dreta no es tan dificil com sembla, jo desde k vai comensa, k me tornava boig pk la puta ma dreta semblava k tes paralitica, pero el k pasava, esk tava tan consentrat en allo i tenia el bras tan garrativat k a la força no mavia de sorti. Desque toco sense pensari en akesta ma, k me surt tot sol. La millo manera de apendre ritmes k kedin be, es pillar 4 acords, i comensa a fe el zumbat per alli, axi asta te surten els redobles i retriples i recuatripiles k fot el sonat del xavi xDDD
jowyx
Començo a tocar-la
Començo a tocar-la

Entrades: 54
Membre des de: 05 gen. 2008, 13:10

EntradaAutor: rhye » 09 març 2008, 11:41

Per a mi, un dels principals consells és tenir moooooolta paciència. I que la gent o animals que visquin amb tu encara tingui méeeeees paciència. Al principi res sona bé, toques sempre el mateix i quan descobreixes l'acord del Si et tornes mico pensant com és possible poder fer allò.

En un any, però, ja es comença a tenir certa soltura amb els acords fàcils. Després passes uns anys en que la corba d'aprenentatge es fa més horitzontal i sembla que no avancis. Jo estic en aquesta fase, però mirant amb retrospectiva si que te n'adones de que has guanyat en seguretat i fluidesa.

El què tinc clar és que t'ha d'agradar tocar, i llavors la paciència no serà tan difícil de portar.
rhye
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

Entrades: 106
Membre des de: 09 nov. 2007, 01:28
Ubicació: Cardedeu

EntradaAutor: albert14 » 16 març 2008, 22:17

Doncs yo estic en aquesta etapa, amb el tema de la rumba, els acords ya els faig am certa fluidesa i els ritmes mes o menys em surten, pero a l'hora de treurel's d'una canço per tocarla, no se quins fan.
albert14
Dominant escales
Dominant escales

Entrades: 332
Membre des de: 01 gen. 2008, 22:49
Ubicació: Valls

EntradaAutor: jordimonty_5 » 18 abr. 2008, 14:28

Per liar-la una estona i desfugar-me!!! yeah!!

La veritat també es que també tinc un grup i em mola més!

saludus!!
Te haré artista de verdad, tu solo has de cantar i aprende a sonreir, aunque quieras llorar
jordimonty_5
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

Entrades: 121
Membre des de: 14 nov. 2007, 01:26

EntradaAutor: claudia8 » 27 maig 2008, 19:32

vosaltres que toqueu be la guitarra ho feu molt facil pero no ho es tant!! jo porto mol mol poc temps am la guitarra i em costa mol canviar els acords i aixo que de moment nomes fai els majors. ja ni parlo del fa i del si que em semblen la cosa mes xunga del mon pero suposo que deu ser practica .. o aixo espero
claudia8
Primers acords
Primers acords

Entrades: 23
Membre des de: 27 abr. 2008, 20:18

EntradaAutor: Pere » 29 maig 2008, 18:12

Treure't la vergonya, Anar a poc a poc i be, Practicar molt, Començar amb un colega igual de motivat, Preguntar als colegues que en saben mes, que no et possin una camara davant...

I llavors et passen el video del tipic xavalillo de 12 anys que la remena genial, i com mai faras. Jo a la seva edat remanava altres coses...

Vinga, a passar-ho be i no tenir vergonya!!!!! Putilles!
Pere
Dominant escales
Dominant escales

Entrades: 248
Membre des de: 10 oct. 2007, 19:39
Ubicació: The Brave Coast

EntradaAutor: DolphinAir » 29 juny 2008, 01:52

Pere ha escrit:I llavors et passen el video del tipic xavalillo de 12 anys que la remena genial, i com mai faras. Jo a la seva edat remanava altres coses...

Vinga, a passar-ho be i no tenir vergonya!!!!! Putilles!

Jajaja...xDD ia ves
a mi els videos aquests em desanimen molt xD

pero bueno, al final vas agafant el tranquillo i vas aprenent

lo millor es agafar una canso que t'agradi, i et motivi
Atencio: no em sigis masoca i agafis una canso xunguissima...xDD una canso que t'agradi pero que sigi facil
i suposo anar canviant puntejats i acords i anar fent...

Saluts ;)
Imatge
DolphinAir
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

Entrades: 147
Membre des de: 12 feb. 2008, 15:31
Ubicació: Terrassa - Bcn

EntradaAutor: JordiG_cat » 12 jul. 2008, 17:55

Ieeep !

Ami em va ajudar tocar amb la guitarra una mica inclinada cap endevant. nose si m'explicu... usigui jo tucava amb la guitarra inclinada cap a mi per veure on pusava els dits i tal, i depsres la inclinava cap endevant per poder apretar millor las cordes(ami em va resultar molt pràctic a l'hora de fer el fa xDD).

Si a algú li ha servit d'algu millor jeje, perquè a mi em va servir bastan.

Vinga nanus !! a practicar moolt !! ;)
Imatge

What's mine was always yours and yours is mine...

Visit http://www.youtube.com/user/JordiGcat
JordiG_cat

Entrades: 431
Membre des de: 20 abr. 2008, 16:32
Ubicació: Mollet del Vallès

EntradaAutor: al_4palabras » 12 jul. 2008, 22:03

La clau és aprendre els acords bàsics i despres treures una cançó, després una altra, així anar fent. Un va agafan, com ho diria... confiança en si mateix, autoestima... no ho sé. Bé, suposo que m'entendreu. Despres, també és molt important tenir un amic que també toqui, entre els dos podeu tocar coses i un s'ho pasa pipa si toca amb algú més i com més t'agrada més t'hi poses, per tant més aprens.
Salut !!
4 Palabras en concert.
Dijous 17 de Juliol, 0:00 h, El Molí, la Roca.
al_4palabras
Agafo la guitarra al revés

Entrades: 3
Membre des de: 12 jul. 2008, 21:49

EntradaAutor: DolphinAir » 29 jul. 2008, 15:34

Tal com diu l'al_4palabras

fer acords basics, el que jo un cop iniciat, buscaria alguns puntejats amb acords per agafar practica també en aquest camp, personalment m'agraden mes els puntejats que fent acords simples, xD

Saluttss 8-)
Imatge
DolphinAir
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

Entrades: 147
Membre des de: 12 feb. 2008, 15:31
Ubicació: Terrassa - Bcn

EntradaAutor: Pirronet » 30 jul. 2008, 23:33

Dons jo fa 2 semanes que he començat a toca la guitarra, i el que m'ha anat prou be es aprendrem els acorsds basics, majors i menors, comensa a buscar cançons on aquests hi surten (com "El meu avi va anar a Cuba", "La Raja de tu Falda" i daltres) i aixi anar fent.

He de dir que cuan canto perdo el ritme de la ma dreta, pero ja vaig pillantli el truquillo xD, el que em costa és es la cejilla, pero wenu, la vai practicant i cada dia sona "algo mes"

Ah, i aixo si, un consell mol bo, si teniu amics que toquen la guitarra, quedar am ells i ficarvus a cantar i tocar a qualsevol lloc, perque rient i passantu be (i tambe algunes birres que caiguin :oops: ) un s'anima mes ;)
«-._.•´¯)>- þΐяяΐ -<(¯`•._.-»

Imatge

My Space: http://www.myspace.com/laboratoriodlritmo
Pirronet
Primers acords
Primers acords

Entrades: 42
Membre des de: 19 jul. 2008, 14:05
Ubicació: Per Tarragona

EntradaAutor: anna13 » 26 oct. 2008, 12:38

Hola, el meu inici es tocar Love of my live, i be... d´aquella manera... quan vaig descobrir que existiu vaig al.lucinar :o en els vídeos aneu dient: la...sol...??? i res ara m´estic aprenent els acordes. Força bé, no sabia que la meva ma es podia retorçar tant... :mrgreen:
anna13

Entrades: 3
Membre des de: 26 oct. 2008, 11:54

EntradaAutor: Adam » 04 des. 2008, 20:54

Premisa numero 1:
Ficar-li hores, moltes hores.

Premisa numero 2:
Ficar-li ganes, moltes ganes.

Pas número 3:
Arribarà un moment en el que els acords majors sense "cejilla" et semblaran massa poc per tu i el FA i el SI una cosa inasolible.
Què has de fer? Triar una cançó que t'agradi molt i tingui un acord amn cejilla, dir-te que por tus cojones que aquella tarda l'aprens a tocar i fer-una vegada, i un altre i (veure premisa 1) i al final no saps ben bé com et surt.
Jo particularment, com soc kumbayero vaig triar "cada dia és un nou pas" que té Fa#m i Solm
Adam
Començo
Començo

Entrades: 12
Membre des de: 04 des. 2008, 20:38

EntradaAutor: merca » 13 des. 2008, 10:37

totalment d'acord amb el que es diu mes amunt.
jo vaig començar a tocar la guitarra amb 11 anys,i esclar lo tipic clases de solfeig,profesor de guitarra,als 12 ja no tocava la guitarra, pero als 25 i vaig tornar amb paciencia molt de temps i molta ilusio i poc a poc va començant a sonar alguna cosa,cuant arribes aquest punt et pots trobar amb dues coses
cosa n1:que l'euforia sigui tant gran que t'atrebeixis amb tot i poc a poc prosperis mes i mes
cosa n2:que t'estanquis i no tinguis la paciencia suficient per superar el pas del acords majors a per exemple fa.
jo ara tic 27 anys i portu 2 anys tocant unes dos tres hores al dia,e tingut epocas que sempre tocaba el mateix i semblava que no millorava mai pero tot el que vas tocant et dona cada cop mes soltura i mes comfiança fins que al final t'atreveixes amb el que sigui...
la conclusio a tot aquest rollo es que paciencia,ganas,constancia son les claus per arribar a tocar la guitarra.
aixi que a tocarla molt i sobretot a disfrutarla molt.............................
...............................................................
....................................................................
..........................................................................
merca
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

Entrades: 121
Membre des de: 22 març 2008, 17:39
Ubicació: caldes de montbui (barcelona)

EntradaAutor: blackmogul » 14 des. 2008, 16:20

merca ha escrit:e tingut epocas que sempre tocaba el mateix i semblava que no millorava mai pero tot el que vas tocant et dona cada cop mes soltura i mes comfiança fins que al final t'atreveixes amb el que sigui...

Esto me parece interesante. Cualquier cosa que tocas cualquier día, aunque no lo creas, te está haciendo mejorar. Si hoy no te ves con fuerzas para seguir intentando ese puto Fa que no te sale, haz unos ejercicios sencillos de velocidad o estiramiento, o cualquier escala o chorrada y mañana será otro día. Incluso diez o quince minutos y fuera.

Salut!
He dicho ya que este verano me voy a ver a Pearl Jam?? MUAHAHAHAHAHA!
blackmogul
Col·laborador Tocameló
Col·laborador Tocameló

Entrades: 1907
Membre des de: 18 maig 2008, 18:42

EntradaAutor: marcopola » 27 gen. 2009, 23:30

em van regalar una guitarra per nadal i esque no en tinc i la mes mínima idea de com va, he mirat alguns videos vostres però no en sé i voldria saber si algu em pot dir alguna cançó d'aquestes fàcils per aprendre a tocar.

gràcieees!

laiaa
marcopola
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

Entrades: 152
Membre des de: 27 gen. 2009, 23:25

EntradaAutor: MRK » 30 gen. 2009, 00:10

marcopola ha escrit:em van regalar una guitarra per nadal i esque no en tinc i la mes mínima idea de com va, he mirat alguns videos vostres però no en sé i voldria saber si algu em pot dir alguna cançó d'aquestes fàcils per aprendre a tocar.

gràcieees!

laiaa

Primer de tot!!!: AIXO!(uns dels millors videos de la web...)

http://www.tocamela.cat/video/com-afinar-una-guitarra/

Despres...

http://www.tocamela.cat/video/stand-by-me/

http://www.tocamela.cat/video/animal-instinc-cramberries/

http://www.tocamela.cat/video/what-s-up/

http://www.tocamela.cat/video/ritmes-guitarra/

http://www.tocamela.cat/video/campana-sobre-campana/

I si vols perfeccionar la teva veu:
http://www.tocamela.cat/video/los-peces-en-el-rio-rumba/

Mu e currat eeee!!!!
Salut
MRK
Moderador de l'edat mitjana
Moderador de l'edat mitjana

Entrades: 1073
Membre des de: 29 oct. 2007, 19:42
Ubicació: Sant Joan Despí

EntradaAutor: blackmogul » 30 gen. 2009, 17:49

MRK_ ha escrit:Mu e currat eeee!!!!
Salut

Hehehehehe!

Mákina! :brutal: :brutal:
He dicho ya que este verano me voy a ver a Pearl Jam?? MUAHAHAHAHAHA!
blackmogul
Col·laborador Tocameló
Col·laborador Tocameló

Entrades: 1907
Membre des de: 18 maig 2008, 18:42

Següent

Torna a: Racó del Novato

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant