La eterna pregunta del novato

Fòrum per als rock stars que no podeu viure sense tenir la rosca de volum al màxim, ni dormir per la nit si no heu fet que tot el vostre barri estigui despert. Aqui us podeu acoplar!

La eterna pregunta del novato

EntradaAutor: robertm » 01 març 2011, 20:14

Bones a tots!

Creo aquest nou post perquè finalment m'he decidit a comprar la meva primera guitarra elèctrica després de dur un any intentant tocar de la millor forma possible una guitarra clàssica. Ja sé que aquest tema ha estat tractat en altres llocs centenars de vegades, pero es que hi ha tants que em tenen realment confós, es per això que demano consell amb aquest missatge. :oops:

He buscat informació sobre quines serien les millors guitarres per a debutar, ja que m'agradaria tocar bàsicament tot tipus de rock i blues, i una de les que té millors critiques és la Yamaha Pacifica 112V, havia pensat d'agafar-la juntament amb un Cube 15xl (per anar tocant a casa de moment). Us semblaria una bona elecció tot plegat?

Ara bé, disposo d'uns 450€, i potser amb aquest pressupost podria aconseguir alguna cosa millor. Qué em recomanarieu que gastés una mica més per una guitarra i un ampli millors o que em quedés amb aquesta o una de gamma similar per començar? (estic obert a suggerències)

Gràcies!
robertm
Començo
Començo

Entrades: 19
Membre des de: 24 feb. 2009, 23:55

Re: La eterna pregunta del novato

EntradaAutor: rubeen_1 » 01 març 2011, 20:51

jo si fos tu intentaria agafar el millor que pugui :taja:
rubeen_1
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

Entrades: 170
Membre des de: 27 gen. 2011, 22:51

EntradaAutor: 4c1d-N2O » 01 març 2011, 23:01

Por calidad precio las Schecter son sublimes, al igual que Cort. El problema de las Schecter es que quizas estan mas pensadas para metal que para rock y blues, aunque tambien sacan sonidos muy buenos en esos estilos.

La Pacifica me gusto el tacto cuando la probe y es muy comoda.

Yo a dia de hoy, por 300 y poco, sigo pensando que la Cort que me compre, ya descatalogada, la Hiram Bullock Signature 2, es junto con la Schecter, la mejor compra que he hecho sin duda. Es comodisima de tocar y ofrece un sonido increible para cualquier estilo.
4c1d-N2O
Col·laborador Tocameló
Col·laborador Tocameló

Entrades: 1193
Membre des de: 29 des. 2007, 18:52

EntradaAutor: rubeen_1 » 01 març 2011, 23:12

yo tengo mi cort Z42 FT recien comprada y estoy que no la suelto y el sonido me encanta, la verdad que fue un flechazo, amor a primera vista en la tienda xD
rubeen_1
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

EntradaAutor: Ferran Sisa » 02 març 2011, 00:50

Tambñe et pots agafar una bona Epiphone que rondi els 300€ i lo altre per un ampli!
¿Como hacen los manzanos para tener manzanas?

Spoiler: ensenya
Imatge
Ferran Sisa
Començo a tocar-la
Començo a tocar-la

Entrades: 65
Membre des de: 11 gen. 2011, 19:36
Ubicació: Sarrià de Ter, Girona

EntradaAutor: robertm » 03 març 2011, 22:34

Gràcies per les respostes.

La veritat es que estic força indecís pel que fa al tipus de guitarra que vull, avui buscant per internet he trobat aquesta.

http://es.euroguitar.com/guitarra/cort/ ... 14088.html

Que us sembla? creieu que es molt millor que la Yamaha 112 en relacio calitat/preu?
robertm
Començo
Començo

EntradaAutor: PauGilmour » 04 març 2011, 22:56

robertm ha escrit:Gràcies per les respostes.

La veritat es que estic força indecís pel que fa al tipus de guitarra que vull, avui buscant per internet he trobat aquesta.

http://es.euroguitar.com/guitarra/cort/ ... 14088.html

Que us sembla? creieu que es molt millor que la Yamaha 112 en relacio calitat/preu?

Donç sembla bastant bona, la veritat :cool:
Jo sense dubtes agafaría aquesta millor que la Yamaha...
Imatge
PauGilmour
He lligat amb la guitarra
He lligat amb la guitarra

Entrades: 427
Membre des de: 12 oct. 2009, 14:49
Ubicació: En 1955 amb el Marty Mcfly i el Doc

EntradaAutor: RubenMilena » 06 març 2011, 01:42

Jo em decantaria per la cort també abans que la yamaha.
RubenMilena
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

Entrades: 168
Membre des de: 17 ago. 2010, 15:11
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols

EntradaAutor: rubeen_1 » 06 març 2011, 11:31

jo tambe em decantaria per la cort abans que la yamaha. n'he sentit a parlar molt be i jo la que tinc em va de puta mare
rubeen_1
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

EntradaAutor: 4c1d-N2O » 06 març 2011, 14:46

Pues yo no estaria tan seguro. Esa pacifica es muy muy comoda. Yo la he probado y es blandita y comoda de narices. Eso si, lo mejor es que si puedes pruebes las dos y decidas por ti mismo.
4c1d-N2O
Col·laborador Tocameló
Col·laborador Tocameló

EntradaAutor: robertm » 07 març 2011, 13:16

L'únic problema per provar-les es que la Cort M520 no la trobo enlloc, de fet només he vist que la tinguin en stock a aquesta pàgina d'internet. Però crec que me la agafaré ja que tothom parla meravelles en relació a la calitat-preu. Aviam si m'arriba aviat! :solo:

Moltes gràcies a tots per l'ajuda dispensada
robertm
Començo
Començo

EntradaAutor: 4c1d-N2O » 07 març 2011, 19:19

robertm ha escrit:L'únic problema per provar-les es que la Cort M520 no la trobo enlloc, de fet només he vist que la tinguin en stock a aquesta pàgina d'internet. Però crec que me la agafaré ja que tothom parla meravelles en relació a la calitat-preu. Aviam si m'arriba aviat! :solo:

Moltes gràcies a tots per l'ajuda dispensada

Yo no es por dar la barrila, pero un instrumento no es algo que sea verlo y ya esta. Tu instrumento tiene que estar hecho para ti y eso sin probarlo nunca lo vas a saber aunque la guitarra te entre por el ojo. Puede que se hablen maravillas de esa guitarra, pero quiza a ti personalmente no te agrade el tacto, el sonido, o vete tu a saber.

Un consejo que te doy es que vayas a la tienda y pruebes guitarras que esten dentro de tu presupuesto, que de seguro que hay mas de una que te llama la atencion y de la que te gusta el tacto. Cada mastil es diferente, la forma de la guitarra aunque similar puede variar y esa variacion puede hacerla incomoda a tus manos/forma de tocar.

No te limites a mirar webs y a ver lo bonitas que son las guitarras, ve y prueba. si tienes que ir a 3 tiendas en vez de a una, mejor. Y cuando ya tengas tu decision tomada entonces es hora de pedir por internet y ahorrarte unos eurillos.

Como ejemplo te pongo el mio, que fui a la tienda con la idea de una LTD. Pero al llegar a la tienda vi y probe la Cort X-TH y se me olvido la LTD al momento.
4c1d-N2O
Col·laborador Tocameló
Col·laborador Tocameló

EntradaAutor: rubeen_1 » 07 març 2011, 21:42

4c1d-N2O ha escrit:Como ejemplo te pongo el mio, que fui a la tienda con la idea de una LTD. Pero al llegar a la tienda vi y probe la Cort X-TH y se me olvido la LTD al momento.

a mi me paso lo mismo, fui a barcelona con la idea de una epiphone y me volvi con la cort. todo es probarla
rubeen_1
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

EntradaAutor: 4c1d-N2O » 08 març 2011, 01:49

rubeen_1 ha escrit:
4c1d-N2O ha escrit:Como ejemplo te pongo el mio, que fui a la tienda con la idea de una LTD. Pero al llegar a la tienda vi y probe la Cort X-TH y se me olvido la LTD al momento.

a mi me paso lo mismo, fui a barcelona con la idea de una epiphone y me volvi con la cort. todo es probarla

Exacto, pero eso mismo te puede pasar con una guitarra de cuya marca no se conoce absolutamente nada. Siempre vas con una idea y vuelves con algo completamente diferente.
4c1d-N2O
Col·laborador Tocameló
Col·laborador Tocameló

EntradaAutor: robertm » 08 març 2011, 19:50

Tienes toda la razón del mundo, la verdad que no estaba muy convencido de cogerla directamente. Lo que pasa es que sé más bien poco de música y no tengo idea alguna de como seleccionar una guitarra.

Aunque supongo que podría convencer a un compañero de clase, que hace años que toca, para que me acompañe un día y me aconseje.

Gracias de nuevo por el consejo.
robertm
Començo
Començo

EntradaAutor: 4c1d-N2O » 09 març 2011, 00:40

robertm ha escrit:Tienes toda la razón del mundo, la verdad que no estaba muy convencido de cogerla directamente. Lo que pasa es que sé más bien poco de música y no tengo idea alguna de como seleccionar una guitarra.

Aunque supongo que podría convencer a un compañero de clase, que hace años que toca, para que me acompañe un día y me aconseje.

Gracias de nuevo por el consejo.

No hace falta que le digas al compañero. Aunque no sepas tocar, lo que tienes que mirar es que su tacto te guste, te veas comodo con la mano en el mastil, que llegues bien a todas partes. Que un bend no se te haga una tarea dificil y que la cuerda se deslice bien por el traste al hacer un vibrato, que el cuerpo de la guitarra no se te clave en el brazo, que el peso sea comodo, que hagas cuatro quintas y no te cueste desplazar la mano entre los acordes mas lejanos.

Obviamente si la guitarra esta ajustada, la accion no sera muy alta (accion = altura de las cuerdas, que cuanto mas baja mejor). Que no trastee (que pulses la cuerda en algun traste y al hacerla sonar sin estar enchufada que no suene un brrrrrrrrrrr molesto de la cuerda pegando en un traste que no es el que estas pulsando).

Despues pasamos al sonido y aqui puedes probar entre varias guitarras con la misma configuracion para ver cual te suena mejor (enchufando una, tocando un poquito aunque sea cutre, acto seguido desenchufar y enchufar la otra para comparar el mismo sonido).

Esas cositas que sean para ti relevantes, son las que tienes que mirar. Si quieres ver como suena la guitarra bien tocada, le puedes decir al de la tienda mismo que toque algo con la guitarra y que te haga las pruebas que creas convenientes a tu criterio y esto no debe avergonzarte, ya que principiantes hemos sido todos.
Y despues de eso
4c1d-N2O
Col·laborador Tocameló
Col·laborador Tocameló

EntradaAutor: robertm » 09 març 2011, 20:30

De acuerdo, intentaré seguir estos pasos cuando vaya a probarla, si puedo trataré de ir la semana que viene a Alfasoni a probar algunas guitarras que entren dentro de mi presupuesto. :solo:

Muchas gracias por la atención dispensada!!
robertm
Començo
Començo

Torna a: Guitarra

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants