Tocamela

Cancons facils en set minuts

[Ajuda] manteniment sobre el Edge III

Fòrum per als rock stars que no podeu viure sense tenir la rosca de volum al màxim, ni dormir per la nit si no heu fet que tot el vostre barri estigui despert. Aqui us podeu acoplar!

[Ajuda] manteniment sobre el Edge III

EntradaAutor: syla » 30 jul. 2010, 04:15

Dons estic preocupat amb aixo del Edge III, que diuen que si no el cuides i li fas els areglus i tot aixo, que segurament no funcionara, i yo encara no e mirat re de quintar i tot aixo.

Dons aqui es el que demanu, que algu ma pugi ajudar com poderlu quintar i trastejar
i com feru perque no es desafini tant, bueno calibrar-lo i tot.

Bueno que si hi ha algun expert en aquet pont sisplau que m'informi de com tenirlu "en forma" i poderu tenir-lu al 100% tot ajustat.

estik una mica passat amb aixo pero esque em preocupu molt perk la guitarra es nova i ja trasteja una mica xdd
I sobretot si mu podeu esplicar be tot sobre el manteniment del pont...

Bueno esperu que m'a pogeu ajudar
syla
Començo a tocar-la
Començo a tocar-la

Entrades: 50
Membre des de: 23 set. 2009, 21:27

Re: [Ajuda] manteniment sobre el Edge III

EntradaAutor: Gerard Merino » 30 jul. 2010, 04:58

M'he estat informant i he trobat molts llocs on diuen el mateix:

1.- Canviar les molles posteriors per unes d'una qualitat bona bona. (Són tres molles que aguanten el pont. Has de treure la tapa de darrere) També un apunt important és que has de treure les cordes abans de treure les molles perquè la pots liar molt parda.
2.- Engreixar els pibots de recolzament amb greix de micro-tefló.El pont és com una fulla de tallar que manté l'equilibri sobre dos cargols (pibots). Quan mous la palanca pots veure com puja i baixa el pont recolzant-se en aquests dos pibots. Has de treure les cordes, deixar els molles a l'aire i quedarà el pont ballant. Llavors pots accedir a la base dels pibots per utilitzar el greix de micro-tefló. Pots trobar-la en qualsevol tenda d'instruments. Si no la trobes pots usar el greix de tefló que posen a les cadenes de les motos.
3.- Mai moure l'altura del pont amb les cordes i les molles tensades, et carregaràs les fulles de tallar on es recolzen. Quan passa això es diu "doble punt d'equilibri" i el pont quedaria per anar a la brossa.

Pregunta per si acàs a una tenda :taja: :cool:
Gibson VS Fender -_-_-II*II-_-_- Who's Wins?
Gerard Merino
Professor Merino
Professor Merino

Entrades: 2149
Membre des de: 12 ago. 2009, 06:09
Ubicació: A dins d'un Xampinyó

EntradaAutor: syla » 30 jul. 2010, 14:59

Vale havia gent que deia cosas aixi pero no m'habia quedat gaire clar.
ara avera si puc aconseguir tot els estris necessaris.

I parsert recomanas alguns molles? perque si vaig a alguna tenda putser asta ma donan alguns molles mes dolents i tot...xd

Alguns dubtes:
lu de el greix de micro-teflo es pot fer un cop o sa de anar fent de tant en tant?

i quant dius lu de deixa els molles a l'aira, es treurals?

i hi ha alguna diferencia entre el greix per la moto o el greix pel pont?

i amb lu de la apartat tres com s'ha afluixen les molles? I quina diferencia hi ha entre tenir el pont paral·lel amb el mastil o tanir-lu mes alt?

I treient les cordes no pot passar algu dolent? vaig sentir que es deforma el mastil o algu aixi, i despres quan las tornes a ficar no es podrian desquintar o trastejar?

Bueno son alguns dubtes que tinc... estaria molt agrait que mels poguessis respondre, bueno igualment ya u estic.
GRACIAS per tot enserio!
syla
Començo a tocar-la
Començo a tocar-la

EntradaAutor: Gerard Merino » 31 jul. 2010, 02:30

No en tinc ni idea de molles...Pregunta a alguna ferreteria que és el que vols... :sad:

1.- Lo del greix sí, s'ha d'anar posant de tant en tant (però mooooolt de tant en tant). Ja ho aniràs veient tu sobre la marxa si veus que en necessita o que en poses massa...
2.- Si, treure'ls :lol:
3.- Evidentment que hi ha diferències, perquè un està pensat per cada cosa en concret,
però ''a falta de pan buenas son tortas''
4.- Doncs les molles deuen portar uns cargols on se'nganxen... L'altura del pont és per nivellar l'altura de les cordes al màstil, però pot afectar a la afinació si l'inclines, per això es recomana sempre la mesura estàndard si no ets un professional.
5.- Sí, es pot desajustar el màstil ja que perd molta tensió. Però només és greu si deixes la guitarra unes hores sense les cordes. Per 30min que ho facis no passa res :cool:

Salut!!! :taja: :taja: :taja: :taja: :taja: :taja: :taja:
Gerard Merino
Professor Merino
Professor Merino

EntradaAutor: syla » 31 jul. 2010, 10:50

gracias tiu, com ya vaig dir, sempre ets de gran ajuda xdd
syla
Començo a tocar-la
Començo a tocar-la

EntradaAutor: Gerard Merino » 31 jul. 2010, 15:23

Esperem que pugui ser de gran ajuda en el futur també :P :taja: :taja: :taja: :taja:
Gerard Merino
Professor Merino
Professor Merino

Torna a: Guitarra

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 1 visitant