[Manteniment] Quintar la guitarra

Fòrum per als rock stars que no podeu viure sense tenir la rosca de volum al màxim, ni dormir per la nit si no heu fet que tot el vostre barri estigui despert. Aqui us podeu acoplar!

Re: [Manteniment] Quintar la guitarra

EntradaAutor: pabloafp » 20 juny 2009, 04:29

Atenció, pregunteta de novato.

Més o menys m'entero del que esteu parlant, però em surt un dubte, el quintatge que expliques, és només per a les elecèctriques oi? Els que tenim una clàsica que hem de fer?

Gràcies i salut companys!!!
Ja què tot és començar, jo ara començo i espero no acabar mai...
pabloafp
Començo
Començo

Entrades: 18
Membre des de: 17 juny 2009, 04:34

EntradaAutor: bendo » 20 juny 2009, 16:10

en una clásica el pont no es pot moure que jo sapiga...
en tot cas l'hauria d'ajustar un luthier
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

Entrades: 2762
Membre des de: 28 gen. 2009, 12:25
Ubicació: A les dos i cuart

EntradaAutor: Pac » 25 juny 2009, 11:24

Les clàssiques i les acústiques no es desquinten. Bueno, la meva acústica es va desquintar...però per que les cordes estaven fetes una puta merda (any i mig) i llavors sonava desquintada pel mastil!

Pero quan diem Quintar, si has llegit tot, es ajustar la guitarra del pont, i el pont d'acustica i classica es un troç de fusta per cordar la corda i un os per aguantarles a l'alçada corresponent!

O sigui que...no et preocupis, si alguna vegada et sonen desquintades les cordes...sera per que les cordes estàn per la jubilació! Però en classica, em sembla que no et pasara això
K·sound
Pac
Professor Hiperactiu
Professor Hiperactiu

Entrades: 3560
Membre des de: 02 set. 2008, 17:36
Ubicació: Badalona

EntradaAutor: JoanC » 01 jul. 2009, 23:45

potser si la guitarra ja va ser feta per anar a l'abocador... es logic que estigui desquintada... xDD
JoanC
Dominant escales
Dominant escales

Entrades: 262
Membre des de: 22 juny 2009, 12:04

EntradaAutor: thenineinballs » 02 jul. 2009, 00:09

uf, quin alivi

pensava que encara m'ho hauria de mirar amb la clàssica que m'arribara...
thenineinballs
Dominant escales
Dominant escales

Entrades: 286
Membre des de: 24 maig 2009, 18:29
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Gerard Merino » 12 ago. 2009, 21:12

Mira que bé m'ha anat jejejeje perquè ahir vaig estar a l'assaig amb el meu grup i estàvem gravant, i vaig haver de canviar de guitarra, perquè em trastejava!!!!quina ràbia!!!! >:-E

Ara m'en niré a la dutxa i després ja miraré de quintar-ho bé jejeje
mercy ;D
Gibson VS Fender -_-_-II*II-_-_- Who's Wins?
A RockanMetalejar!!!!!!!

Et portaré sempre al cor i en cada nota que toqui...El teu Blues romandrà sempre viu GM
Gerard Merino
Professor Merino
Professor Merino

Entrades: 2675
Membre des de: 12 ago. 2009, 05:09
Ubicació: A dins d'un Xampinyó

EntradaAutor: McTavish » 11 març 2010, 20:52

Tinc un problema!!

Jo tinc la 3a corda desquintada, i quan toco el 12é traste al afinador em surt que esta a F#,dons quan faig girar el cargol fins que em surt a l'afinador que el traste 12é marca que es un G, la corda a l'aire em surt que esta a G#.... :???:

Segurament us enriureu d'això,pero soc un novato i no en tic ni idea de perquè passa, e fet axo tres o quatre vegades i m'he quedat al mateix lloc... si em poguessiu ajudar us ho agrairia molt!!!

gràcies craks!!! :brutal:
¿Como hacen los manzanos para tener manzanas?

Imatge
McTavish
Començo a tocar-la
Començo a tocar-la

Entrades: 88
Membre des de: 10 gen. 2010, 13:52
Ubicació: Sarrià  de Ter (Girona)

EntradaAutor: toletum91zgz » 11 març 2010, 21:35

McTavish ha escrit:Tinc un problema!!

Jo tinc la 3a corda desquintada, i quan toco el 12é traste al afinador em surt que esta a F#,dons quan faig girar el cargol fins que em surt a l'afinador que el traste 12é marca que es un G, la corda a l'aire em surt que esta a G#.... :???:

Segurament us enriureu d'això,pero soc un novato i no en tic ni idea de perquè passa, e fet axo tres o quatre vegades i m'he quedat al mateix lloc... si em poguessiu ajudar us ho agrairia molt!!!

Te he borrado el otro post, que lo tenias repe :wink: .Como tu dices, hay que quintar la cuerda.

Yo lo hago de la siguiente manera. Toco la cuerda al aire hasta que me apunta a G y la afino ahi. Y luego toco el armonico en el 12o traste para que veas que es exactamente la misma nota que la cuerda al aire (solo que una octava mas alta). Luego, tienes que tocar la cuerda en el 12o traste, esta vez sin armonico con una presion NORMAL, que eso a veces es lo que descompensa.

Si la nota trasteada va hacia el G#, veras que en el puente tienes unos tornillitos con un muelle, los de la derecha del todo. Tienes que apretarlos para que la silleta se acerque hacia el puente, y si es Gb, tienes que soltarlo para que se acerque hacia el mastil.

Llegara un momento en que justo la cuerda al aire G, te coincidira con la cuerda apretada en el 12o tarste con una presion normal, G... Y entonces tendras la guitarra quintada...

Que la suerte te acompañe! xDD :cool:

PD: Y respecto a Les Paul o Telecaster... Esas dudas no se tienen :cool:
Imatge

- Me gusta como suena. ¿Qué guitarra tienes?
- Pues a mi me gustan tus libros. ¿Que máquina de escribir usas?
toletum91zgz
Profe
Profe

Entrades: 1508
Membre des de: 02 jul. 2009, 01:39
Ubicació: Zaragoza

EntradaAutor: McTavish » 11 març 2010, 22:05

muchas gràcies Rober :brutal:

Eres un maquina tio,i por cierto, felicidades por tu segundo puesto en el SOLO BATTLES :metal:
¿Como hacen los manzanos para tener manzanas?

Imatge
McTavish
Començo a tocar-la
Començo a tocar-la

Entrades: 88
Membre des de: 10 gen. 2010, 13:52
Ubicació: Sarrià  de Ter (Girona)

EntradaAutor: toletum91zgz » 11 març 2010, 22:13

McTavish ha escrit:muchas gràcies Rober :brutal:

Eres un maquina tio,i por cierto, felicidades por tu segundo puesto en el SOLO BATTLES :metal:

Jajajaja, gracias tio :metal:
Imatge

- Me gusta como suena. ¿Qué guitarra tienes?
- Pues a mi me gustan tus libros. ¿Que máquina de escribir usas?
toletum91zgz
Profe
Profe

Entrades: 1508
Membre des de: 02 jul. 2009, 01:39
Ubicació: Zaragoza

EntradaAutor: JoanC » 12 març 2010, 00:24

hostia!
l'altre dia vaig estar barallantme amb el pont foid rose ZR de la miva ibanez!!! vaig aconseguir quintarla pero em vaig passar més d'una hora i mitja amb la guitarra al quirofan!!!
és una putada pq per poder moure la palanqueta que varia la llargada has de destensar toooooooota la corda!!!!
i despres tornarla a tensar, afinar i comprovar si esta minimament be...
i si no.... torna-hi!!!!
la següent vegada serà més fàcil però! és qüestió d'insistir i no desesperarse... enxufarte els cascos amb musiqueta per acompanyar i pensar en lo comode que tocaras despres d'haver-ho fet!!!

molta sort nanos!!! :metal: :metal: :metal:
JoanC
Dominant escales
Dominant escales

EntradaAutor: khirareg » 12 març 2010, 00:45

JoanC ha escrit:hostia!
l'altre dia vaig estar barallantme amb el pont foid rose ZR de la miva ibanez!!! vaig aconseguir quintarla pero em vaig passar més d'una hora i mitja amb la guitarra al quirofan!!!
és una putada pq per poder moure la palanqueta que varia la llargada has de destensar toooooooota la corda!!!!
i despres tornarla a tensar, afinar i comprovar si esta minimament be...
i si no.... torna-hi!!!!
la següent vegada serà més fàcil però! és qüestió d'insistir i no desesperarse... enxufarte els cascos amb musiqueta per acompanyar i pensar en lo comode que tocaras despres d'haver-ho fet!!!

molta sort nanos!!! :metal: :metal: :metal:

Es el que tenen els floyds rose, jo amb la les paul ho tinc fer en menys de 5 minuts.
Això és un fòrum, no un maleit sms!!! Si us plau, poseu vocals que és gratis.
khirareg
Moderador guanyador d'un Gallifante
Moderador guanyador d'un Gallifante

Entrades: 1754
Membre des de: 26 març 2009, 01:31
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: bendo » 12 març 2010, 16:34

McTavish ha escrit:Tinc un problema!!

ten en cuenta tambien (igual lo repito pero no tengo tiempo de leerlo todo al detalla, lectura diagonal.

al hacer lo que te dice toletum mira de no apretar demasiado la cuerda, apreta suave por qeu si apretas mucho desafinas al tensar demasiado la cuerda, apreta suave
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

Entrades: 2762
Membre des de: 28 gen. 2009, 12:25
Ubicació: A les dos i cuart

EntradaAutor: JoanC » 12 març 2010, 18:30

lo tengo en cuenta bendo... me estoy acostumbrando a los trastes jumbo de la ibanez! cuesta muchisimo al principio pero quando le pillas el truco seon geniales!!!
espero n tener que volver a operarla en muuuuucho tiempo... auque si vas cambiando las cuerdas i poniendo misma marca y grosor no tiene porque desquintarse supongo...
no?
JoanC
Dominant escales
Dominant escales

Anterior

Torna a: Guitarra

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant