[Taller] Instal·lació d'un pont nou

Fòrum per als rock stars que no podeu viure sense tenir la rosca de volum al màxim, ni dormir per la nit si no heu fet que tot el vostre barri estigui despert. Aqui us podeu acoplar!

[Taller] Instal·lació d'un pont nou

EntradaAutor: Jordi_13 » 27 abr. 2008, 16:27

Bones, en aquest fil intentaré explicar de manera breu i entenedora com realitzar el canvi d'un pont fix per a baix o guitarra (elèctric/a).

Primer de tot cal preguntar-se Perquè he de volguer canviar el pont del meu instrument ?

La funció del pont és la de poder modificar la longitud de vibració de les cordes i el seu atac (alçada).

Un bon pont permetrà una bona afinació (més acurada) de les cordes i la mantindrà. De la mateixa manera que serà capaç de transmetre la vibració de les cordes fins al cos de l'instrument. Aprofitant al màxim les qualitats sonores de la fusta del cos. (encara que no ho sembli, es nota molt la diferència entre un bon pont i un pont d'anar per casa en un mateix instrument)

Important: Abans de comprar un pont per la vostra guitarra o baix assegureu-vos que la distribució dels cargols d'anclatge és la mateixa que el model que teniu actualment. Si no és així us podrieu trobar que una vegada tingueu el pont hagueu de fer forats al vostre instrument per a poder-lo instal·lar.

PROCÉS:

1- Adquirim el pont que desitjem pel nostre instrument. En aquest cas he instal·lat un pont LEO QUAN BADASS BASS II al Fender JazzBass.

Imatge

2- Hem de treure les cordes de l'instrument per deixar lliure el pont vell.

Imatge Imatge

Nota: Hem de procurar no deixar molta estona el màstil sense les cordes, ja que l'ànima del màstil està acostumada a contrarrestar la tensió d'aquestes. Si ho deixem molta estona sense la tensió de les cordes el màstil pot patir corvatures i fins i tot pot arribar a patir petites esquerdes (però no tingueu por, estem parlant de tenir-lo durant dies sense les cordes)

3- Una vegada tretes les cordes podem descargolar i treure el pont vell. Moltes vegades podem trobar-nos que el cable de massa de la circuiteria ve a parar al pont. Hem de procurar que al posar el pont nou el cable segueixi tocant a la part metàl.lica.

Imatge

Imatge

4- Aquí podem observar la diferència entre els dos ponts. Tot i ser de diferent estructura i tamany, tenen els forats pels cargols d'anclatge en la mateixa disposició.

Imatge

Imatge

5- Fem coincidir el nou pont amb les entrades dels cargols a la fusta. En aquest cas no hem hagut de ralitzar cap forat. I anem cargolant els cargols de manera esglaonada, fent-los baixar tots al mateix nivell.

Imatge

6- Hem d'assegurar-nes de que el pont quedi ben fixat, perquè pugui transmetre la vibració de les cordes al cos.

Imatge

7- Ja podem posar les cordes de nou. I no oblidar-nos d'afinar i quintar l'instrument. Segurament haurem de repetir l'afinació i el quintatge algunes vegades, fins que el pont s'acostumi a la tensió de les cordes i fins que nosaltres trobem l'acció que ens resulti més còmode.

Imatge

I ja està. No és més complicat que seguir aquests 7 pasos.

Si teniu alguna pregunta no dubteu en deixar-la !

Nota pels administradors: No sé si he deixat el missatge en el lloc correcte del fòrum, si no és així ja utilitzareu les vostres mans màgiques ;) (no he trobat cap lloc de luthieria i/o manteniment dels instruments al fòrum)

Sort !
Jordi_13
Començo
Començo

Entrades: 17
Membre des de: 27 abr. 2008, 12:34

Re: [Taller] Instal·lació d'un pont nou

EntradaAutor: HAL 9000 » 27 abr. 2008, 18:17

Collons quina currada de fil. Merci Jordi_13.I al fòrum correcte i tot :lol:
HAL 9000
Administrador Automàtic
Administrador Automàtic

Entrades: 2118
Membre des de: 11 set. 2001, 21:31

EntradaAutor: jordimonty_5 » 28 abr. 2008, 09:52

osti nanu quina currada!!!

estic per feru amb la meva guitarra, que té un pont d'anar molt per casa. Aunque no se si serà millor comprar una nova guitarra. Lu de la afincació tens raó perquè la meva es desafina bastan sobret toto les cordes de dalt.

El cost d'un nou pont es dispara o no? a qualsevol botiga de musica decent ho puc trobar no?

salut!!
Te haré artista de verdad, tu solo has de cantar i aprende a sonreir, aunque quieras llorar
jordimonty_5
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

Entrades: 121
Membre des de: 14 nov. 2007, 01:26

EntradaAutor: Jordi_13 » 28 abr. 2008, 11:00

Doncs el preu no necessàriament ha de ser alt. Tot depèn del tipus de guitarra que tinguis i del tipus de pont que estiguis buscant, un pont fix, amb tremolo, floyd-rose, etc. Has de mirar quins accepta la teva guitarra.

Tot i així pensa que jo em vaig gastar uns 60€ en comprar aquest pont i he notat una notable millora en el so, el sustain i la calidesa de les notes. El pont que tenia posat era molt simple.

Si tens algun dubte pots penjar una foto del pont que tens.
Jordi_13
Començo
Començo

EntradaAutor: valls » 28 abr. 2008, 11:43

Molt bona feina jordi_13, molt ben explicat. Ja podies haver aprofitat i posar-te unes pastilles noves!!

Un parell de coses
Realment es nota una millora de so per només canviar el pont?
te l'has canviat perquè s'havia de reparar o per millorar només la peça?
Tocamelons of the world, d'on sou??
valls
Administrador Antipàtic
Administrador Antipàtic

Entrades: 3936
Membre des de: 03 oct. 2007, 11:56
Ubicació: L.G. City

EntradaAutor: Jordi_13 » 28 abr. 2008, 12:13

valls ha escrit:Molt bona feina jordi_13, molt ben explicat. Ja podies haver aprofitat i posar-te unes pastilles noves!!

Un parell de coses
Realment es nota una millora de so per només canviar el pont?
te l'has canviat perquè s'havia de reparar o per millorar només la peça?

Les pastilles serà el següent canvi ... ;)

I el vaig canviar perquè el pont que tenia no aguantava l'acció de les cordes durant massa temps, i els reposacordes no eren massa estables. I es nota la diferència tant en el so com en l'afinació, que aguanta durant molt més temps, igual que el quintatge.
Jordi_13
Començo
Començo

EntradaAutor: jordimonty_5 » 28 abr. 2008, 14:21

Aquí tens la foto del pont. A vegades li posu la palanca del tremolo.

[url='http://www.subofacil.com.ar/viewer.php?id=400655IMG_0040.JPG']Imatge[/url]
Te haré artista de verdad, tu solo has de cantar i aprende a sonreir, aunque quieras llorar
jordimonty_5
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

EntradaAutor: Jordi_13 » 28 abr. 2008, 14:41

jordimonty_5 ha escrit:Aquí tens la foto del pont. A vegades li posu la palanca del tremolo.

Imatge[/url]

Pel què he vist tens una Caliber que et venen amb pack d'ampli. I a més ja fa dos anys que toques no ? No sé quin nivell tens, ni si has tocat amb algun grup o si has tingut altres guitarres, però jo et recomanaria que anéssis a una botiga de música i provéssis guitarres, encara que només sigui per veure la diferència amb la teva, i vagis buscant un so que t'agradi.

No em molestaria a canviar-li el pont a la Caliber ja que aviat notaràs (si no ho has notat ja) que necessites una millor guitarra.

Aquí tens alguns ponts que podrien anar bé amb la teva guitarra:
http://www.allparts.com/store/guitar-br ... tegory.asp

Un bon pont d'aquests et costaria més de la meitat del què et va costar la guitarra, jo m'esperaria, i estalviaria el què et pot costar el pont per una nova guitarra.
Jordi_13
Començo
Començo

EntradaAutor: jordimonty_5 » 28 abr. 2008, 14:59

iep!!!

tinc nivell intermig, fa dos anys que tocu i tocu amb un grup que hem creat uns quants, tot i que encara no hem fet cap concert.

justament el que em pensava no val la pena amb la guitarra que tinc, encara de moment no tinc intenció de comprar-ne fins que no avanci un xic més.

gràcies. ;)
jordimonty_5
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

Torna a: Guitarra

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant