battle 4 - 4arts, bendo VS guitarfriki

Fòrum on es penjaran tots els duels de la competició SOLO BATTLES, demostra les teves habilitats de guitarra solista i guanya premis espectaculars!!
Regles del fòrum
Imatge

Patrocina:
Imatge Imatge

Voteu el millor solo

L’enquesta ha acabat el 10 gen. 2010, 13:15

bendo
24
47%
guitarfriki
27
53%

Vots totals : 51

Re: battle 4 - 4arts, bendo VS guitarfriki

EntradaAutor: bendo » 07 gen. 2010, 15:42

guitarfriki ha escrit:pero recorda aixo que el que veig es que agafas la pua una micar raro bendo :sad:

es que si l'agafe d'altra forma em fan mal els dits i em canse abans... el tema de pua-contrapua el tinc clar, es asunt de practica, pero tots els meus amics em diuen que l'agafe raro, pero si no es així no puc...

kasbeel, m'alegre que t'haja agradat el sò, intentaré fer una altra versió a vore si millora, i amb l'anterior backing també

respecte a lo del pròxim concurs...

:P :P per ací hi ha molta penya molt capaç... crec que estem ací un poc per que no han entrat eixos a temps...
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

Entrades: 2762
Membre des de: 28 gen. 2009, 12:25
Ubicació: A les dos i cuart

EntradaAutor: kasbeel » 07 gen. 2010, 16:03

Ya temblaras ya cuando me compre la camara de video ya temblaras :muelte: (es q se la habia pedido a los reyes pero alguien les debe haber chivado que soy republicano :oops: ) xDD xDD
Lo de hacer mas versiones es una gran idea, para los que aprendemos solos, que gente que ya sabe nos diga "haces esto bien y esto mal" o "deberias cambiar esto" nos viene genial, asi que ponte a ello para que te podamos pelar :P
Dale caña Bendo :metal: :metal: :solo: :metal: :metal:
Sometimes we just need someone who shows us something we couldn't see by ourselves, and then we change forever
kasbeel
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

Entrades: 138
Membre des de: 10 ago. 2009, 14:08

EntradaAutor: bendo » 07 gen. 2010, 16:06

cuando acabe el concurso me versionaré a mi mismo y también a los solos/backings que más me hayan molado :solo:

ahora me quiero coger un par de dias para dejar descansar a los dedos, que acabé con ellos como chorizos, si tuviese perro me habria mordido... pero el sabado vuelvo a la carga :taja: :solo: :cool: :solo: :taja:
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

EntradaAutor: Pac » 07 gen. 2010, 18:20

bendo!!! corrije ya lo de la pua!!! se que cuesta....yo la cojia de una manera parecida a ti...como si de una aguja se tratara, y el sr sole me dijo NAAAAHAHHHHH!!! se coje asiN!!! y me costo.....incluso mis rascadas sangrientas del hasta hacer duricia, pero ya lo conseguí, cojerla como se coje y no acabe aprendiendo a no rozar las cuerdas con el indice (y así, no desgarrandome el dedo jajaja).

A partir de ahora, todo lo que hagas, hazlo con la pua bien cojida, si no sabes, o no tienes nadie que te lo diga, pidelo que ya haremos un video o una foto para que veas como es. Pero es como el tabaco..o lo dejas de golpe, o no lo dejas!
K·sound
Pac
Professor Hiperactiu
Professor Hiperactiu

Entrades: 3560
Membre des de: 02 set. 2008, 17:36
Ubicació: Badalona

EntradaAutor: Dvonn » 07 gen. 2010, 18:39

Aviam Bendo, vas fora de tempo (0:11) i en altres moments de la resta del solo.
La garra del oso no ha marxat, has de relaxar-te quan toques i no estar tant pendent si poses els dits al traste que toca, que adalt bé que et saltes trastes tocant amb només dos dits. Em refereixó a la col·locació dels dits segons la possició.
El canvi de octava al 1:04 és tan forçat que no t'ha sortit. Podries haver intentat fer la nota aguda en una altre corda i el final bastant raro.

Guitarfriki, has millorat molt respecte l'altre fase. El solo está millor estructurat i potser ha ajudat que fos una mica més àgil la backing. La distorsió ben trobada.
La roda d'acords feta amb el mateix patró cansa una mica. Hauria estat millor fer algunes variacions o alguns breaks diferents. Les ghost notes del 0:16 ben intentades però encara et falta una mica de convicció perque sonin bé.
Una mica fluixa la backing però sembla que vagis a temps amb ella.

Tinc ganes de veure la intersecció amb els no novells!
No sóc guitarrista.
Dvonn
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

Entrades: 136
Membre des de: 13 des. 2009, 17:07

EntradaAutor: bendo » 07 gen. 2010, 19:25

Gràcies per la crítica, estic bastant d'acord però tinc alguns dubtes. Si em pots respondre cuan pugues, perfavor...

Dvonn ha escrit:Aviam Bendo, vas fora de tempo (0:11) i en altres moments de la resta del solo.

val, hauré d'entrenar més, no m'he adonat, inclús ara que ho dius em costa de detectar

Dvonn ha escrit:La garra del oso no ha marxat, has de relaxar-te quan toques

en que ho notes? pregunte per que a mi em pareix que vaig relaxat, que no estic en tensió. de fet el dilluns vaig estar tocant vora 8hores i tan sols em vaig notar un poc cansat ja per la nit. no acabe d'entendre qué faig mal. podria ser per qeu tinc els dits flacs i dona eixa impressió en el video?
preguntaré sobre el tema a amics que toquen de més temps a vore que em diuen...

Dvonn ha escrit: i no estar tant pendent si poses els dits al traste que toca, que adalt bé que et saltes trastes tocant amb només dos dits. Em refereixó a la col·locació dels dits segons la possició.

m'ho anote per practicar millor la part aguda del màstil

Dvonn ha escrit:El canvi de octava al 1:04 és tan forçat que no t'ha sortit. Podries haver intentat fer la nota aguda en una altre corda

ho he fet així per que volia l'efecte slide de pasar el dit per tota la corda, algo paregut al que faig en 0:23, pero no ha quedat tan bé com volia

Dvonn ha escrit:i el final bastant raro.

a mi tampoc m'ha convençut després de voreho ja gravat, sobren les dos ultimes notes

alguna observació sobre els vibratos i els bendings? son la meva última incorporació al meu repertori i encara no estic segur de que estiguen acceptables, com ningú ha dit res imagine que vaig en bona direcció, pero voldría confirmar com puc millorarlos (de totes formes per la gravació els vibratos no sonen igual al video q en directe)
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

EntradaAutor: Pac » 07 gen. 2010, 19:30

bendo ha escrit:
Dvonn ha escrit:La garra del oso no ha marxat, has de relaxar-te quan toques

en que ho notes? pregunte per que a mi em pareix que vaig relaxat, que no estic en tensió. de fet el dilluns vaig estar tocant vora 8hores i tan sols em vaig notar un poc cansat ja per la nit. no acabe d'entendre qué faig mal. podria ser per qeu tinc els dits flacs i dona eixa impressió en el video?
preguntaré sobre el tema a amics que toquen de més temps a vore que em diuen...

Si, a mi també m'ha donat aquesta impressio bendo, però al no poder veure-ho amb certesa no t'he dit res. Per que, si que se't veu amb la ma com molt oberta en plan garra del dragon i els dits massa articulats, però pot ser perfectament de tenir els dits primets i llargs i llavors fa la impressió...l'únic qu eho sap ets tu, quan tocaves estaves agust, comode i relaxat?? o estavas una mica en tensió/pressio estiran els dits?? (mes del compte vaja..)
K·sound
Pac
Professor Hiperactiu
Professor Hiperactiu

EntradaAutor: blackmogul » 07 gen. 2010, 19:38

Allá va..

Los dos suenan con baja calidad, no entiendo por que.. El ser novato no implica tener peor cámara o peor ordenador, poco esfuerzo en este aspecto. Poco claros aun los vibratos y bendings, y el empeño en tocar solo una nota de una cuerda cada vez. Probad a usar cuartas, y cosas así, tambíen en bendings, por que no. Y el tempo. Habéis practicado con metrónomo?

Bendo
A pesar de la mejoría, lo veo poco currado, la verdad, con todo el tiempo que hubo alguna cosica mas se podría haber sacado de aquí y allá, hay cientos de tabs en internet con "licks" blueseros y rockeros de 3 o 4 notas que puedes meter en cualquier parte. El esfuerzo por cuadrar las notas sueltas hace que se vaya el feeling.

Friky
Se le va la olla a este mozo, pero veo mas esfuerzo y picardía. Aunque sea a base de repetir patrones, rellena mas la backing y divierte mas al escucharlo, se ha echado palante a la hora de subir al final del mastil y tratar de acelerar un poco la frase, que no está mal. Muy mala calidad del sonido, si no oigo la backing me cuesta ver si vas a tempo.

Suerte y saludillos!
He dicho ya que este verano me voy a ver a Pearl Jam?? MUAHAHAHAHAHA!
blackmogul
Col·laborador Tocameló
Col·laborador Tocameló

Entrades: 1907
Membre des de: 18 maig 2008, 18:42

EntradaAutor: bendo » 07 gen. 2010, 20:30

Pac ha escrit:quan tocaves estaves agust, comode i relaxat??

gracias por la critica black, a ver si me pudieras aclarar un par de cosillas

blackmogul ha escrit:Allá va..

Los dos suenan con baja calidad, no entiendo por que.. El ser novato no implica tener peor cámara o peor ordenador, poco esfuerzo en este aspecto.

Suena mal por que el ampli es de 20€ y el sonido grabado con la webcam.
no he conseguido grabar con el guitar rig a pesar de los intentos, a mi tarjeta de sonido no le da la gana. me temo que de momento ahí no puedo hacer mucho más, tengo mirado un ampli Roland, y si gano podré grabar con el ordenador, pero de momento no consigo mejor calidad por cuestion de dinero, seguro que friki igual.

blackmogul ha escrit:Poco claros aun los vibratos y bendings, y el empeño en tocar solo una nota de una cuerda cada vez. Probad a usar cuartas, y cosas así, tambíen en bendings, por que no. Y el tempo. Habéis practicado con metrónomo?

me lo pongo a la lista de cosas a tener en cuenta, gracias

blackmogul ha escrit:Bendo
A pesar de la mejoría, lo veo poco currado, la verdad, con todo el tiempo que hubo alguna cosica mas se podría haber sacado de aquí y allá, hay cientos de tabs en internet con "licks" blueseros y rockeros de 3 o 4 notas que puedes meter en cualquier parte. El esfuerzo por cuadrar las notas sueltas hace que se vaya el feeling.

currado lo he. palabra. y mucho
otra cosa es que no lo hayas notado en el resultado, mis disculpas.
y por otra parte copiar licks de otras webs no me parecia apropiado, queria que fuese todo mio al 100%,
lo de cuadrar notas sueltas... de momento no tengo más conocimientos de armonia que simplemente usar solo notas de la escala, que ahora empiezo a entender. he intentado salirme en una nota pensando que quedaba bien pero gerard dice que no ha quedado como yo queria. si me recomiendas alguna lectura lo tendré en cuenta por que me hace falta

blackmogul ha escrit:Friky
Se le va la olla a este mozo, pero veo mas esfuerzo y picardía. Aunque sea a base de repetir patrones, rellena mas la backing y divierte mas al escucharlo, se ha echado palante a la hora de subir al final del mastil y tratar de acelerar un poco la frase, que no está mal. Muy mala calidad del sonido, si no oigo la backing me cuesta ver si vas a tempo.

de veras no ves que repito un lick de 3 notas en diferentes partes del mastil? :roll: lo cambio de sitio y de notas pero el lick es basicamente el mismo, es con lo que empiezo.
seguramente es por que no he logrado lo que prentendia
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

EntradaAutor: Pac » 07 gen. 2010, 20:40

copiar es de sabios bendo :D mira los japos si no...de todas formas, para aprender has de copiar muuuuuuuchas cosas..incluso cuando aún sabiendo lo suficiente como para tener un toque muy muy tuyo, nunca se deja de cojer influencias..... :D
K·sound
Pac
Professor Hiperactiu
Professor Hiperactiu

EntradaAutor: silver » 07 gen. 2010, 21:04

Bé jo nomes us puc dir que abans de votar he vist els solos unes quantes vegades, i que al principi semblava que ho tenia clar pero finalment vaig cambiar el meu parer.
Aixo si, aquest comentari es simplement de un apasionat de la musica i d´aquest instrument, sense la posibilitat de fer cap valoracio tecnica entre d´altres motius per que no tinc ni pajolera.
:solo:
yo comprendí la situación hermano soy del rock´n´roll
silver
Agafo la guitarra al revés
Agafo la guitarra al revés

Entrades: 4
Membre des de: 26 jul. 2009, 19:33

EntradaAutor: guitarfriki » 07 gen. 2010, 21:09

amb lo del so no se que dir en serio :sad: no li trobo explicacio es sent mol pero molt malament

lo de que esta loco el mozo :

si si la veritat va ser sentir la backing i improvitzar sobre ella duran 15 minuts o aixi i despres vaig triar el que m'agradava i la part mes apagada volia intentar cambiar a una distorsio mes seca i potent en cuan a so i els mateixos licks pero amb palm muting
salut i tocamela
guitarfriki
Solo Warrior
Solo Warrior

Entrades: 460
Membre des de: 10 nov. 2009, 22:08
Ubicació: si no es aqui es en pekin i si no en pokon

EntradaAutor: danisole » 07 gen. 2010, 21:12

y por otra parte copiar licks de otras webs no me parecia apropiado, queria que fuese todo mio al 100%,
lo de cuadrar notas sueltas... de momento no tengo más conocimientos de armonia que simplemente usar solo notas de la escala, que ahora empiezo a entender. he intentado salirme en una nota pensando que quedaba bien pero gerard dice que no ha quedado como yo queria. si me recomiendas alguna lectura lo tendré en cuenta por que me hace falta

Copia copa, que si no no aprenderas. Piensa que la armonia no te dara tu manera de tocar. Para aprender tienes que sacar miles de canciones. Luego lo que tu dices copiar lo llevas a tu terreno. Todos los musicos han copiado, todos al 100% no hay ni uno que no tenga influencia de alguien.
la armonia te dara el resto y tampoco es al 100% necesario. Pero ya se sabe, el saber no ocupa lugar y por lo tanto tener conocimientos de armonia siempre suma, pero no es la clave.
danisole
patillero professional
patillero professional

Entrades: 153
Membre des de: 12 nov. 2009, 14:24

EntradaAutor: blackmogul » 07 gen. 2010, 21:35

bendo ha escrit:Suena mal por que el ampli es de 20€ y el sonido grabado con la webcam.
no he conseguido grabar con el guitar rig a pesar de los intentos, a mi tarjeta de sonido no le da la gana. me temo que de momento ahí no puedo hacer mucho más, tengo mirado un ampli Roland, y si gano podré grabar con el ordenador, pero de momento no consigo mejor calidad por cuestion de dinero, seguro que friki igual.

ROLAND??? Ya anda por ahi el Pac lavando cerebros... ;) Es broma, el cube o el microcube son una apuesta guachi pa empezar.

bendo ha escrit:
blackmogul ha escrit:Poco claros aun los vibratos y bendings, y el empeño en tocar solo una nota de una cuerda cada vez. Probad a usar cuartas, y cosas así, tambíen en bendings, por que no. Y el tempo. Habéis practicado con metrónomo?

me lo pongo a la lista de cosas a tener en cuenta, gracias

Es muy resultón, sobre todo para blues. Cosas como el primer movimiento de friky, fijate la pijadita con dos cuerdas y que bluesero suena ;)

bendo ha escrit:
blackmogul ha escrit:Bendo

currado lo he. palabra. y mucho
otra cosa es que no lo hayas notado en el resultado, mis disculpas.

Por partes:
No se trata de copiar licks de otras webs, sino de usar licks de blues. Cuantas cosas realmente diferentes se pueden hacer que no sean repetir una nota, dejarla sonar, estirarla, o vibrarla? Me refiero a que hay muchas jugadas estándar ya en blues, tu creatividad consiste en adaptarlas a la backing y a tu estilo y sacarles un jugo diferente en cada caso.
Por otro lado, el asunto de salirse está ahi. Quizá en este intento no haya funcionado, pero ha sido una nota en un solo de minuto y pico.. Como decía creo que Gerard, has de fiarte del oído, pero si por ahora no lo tienes educado, quizá baste con limitarse a las del arpegio del acorde, ni siquiera te hablo ya de la pentatónica, si no de 1ª, 3ª o 3ª bemol y 5ª.
Lecturas que te recomiendo? Tablaturas de BBKing, Gary Moore, Eric Clapton... la teoría mas adelante, jaja! Aprende solos de otros y así cogerás vocabulario.

bendo ha escrit:
blackmogul ha escrit:Friky

de veras no ves que repito un lick de 3 notas en diferentes partes del mastil? :roll: lo cambio de sitio y de notas pero el lick es basicamente el mismo, es con lo que empiezo.
seguramente es por que no he logrado lo que prentendia

Sinceramente, no veo ese patrón repetitivo al que te refieres.

Saludos!
He dicho ya que este verano me voy a ver a Pearl Jam?? MUAHAHAHAHAHA!
blackmogul
Col·laborador Tocameló
Col·laborador Tocameló

Entrades: 1907
Membre des de: 18 maig 2008, 18:42

EntradaAutor: picard » 07 gen. 2010, 22:01

bendo ha escrit:Suena mal por que el ampli es de 20€ y el sonido grabado con la webcam.

De 20 €? o.O
Pensava que tenies un marshall (per les fotos del flicker).
El 75% de les persones s'inventa els percentatges.
picard
Dominant escales
Dominant escales

Entrades: 237
Membre des de: 15 gen. 2008, 14:08

EntradaAutor: guitarfriki » 07 gen. 2010, 22:21

es que amb aixo de els emuladors de amplificadors xd es fa de tot
salut i tocamela
guitarfriki
Solo Warrior
Solo Warrior

EntradaAutor: bendo » 08 gen. 2010, 14:48

fuf, a vore com conteste tot això:

@silver: per poc que sàpigues sempre pots donar la teva opinió i dir que t'ha molat de cada solo

@Pac, danisole, blackmogul: ok, vale, de acuerdo, ho he entés. si tots dieu el mateix serà que copiar/versionar licks d'altres es el millor. em faré un "diccionari" de licks de GMoore, Clapton, King y tot el que pille que m'agrade. ja voreu els resultats i si voleu podreu sugerir licks/cançons/discs o el que vos parega

@black: -Roland me parece bueno, pero no compro un ampli sin oirlo primero y que me convenza, para ampli que no me gusta ya tengo este
-ok lo de copiar de los buenos
-gracias por lo de que ha sido una nota en un solo de minuto y pico, cualquiera que lea las criticas sin ver el video pensará que en vez de la guitarra toco un jamón
-lo que repito es 0:06; 0:24 (anda que no es chungo aprender a hacer eso); 1:08; y otras variaciones. son solo tres notas, no un patron muy extendido, por eso igual ni se nota.

@picard: el Marshall Valvestate 265 de las fotos me lo prestó un amigo, lo tuve durante dos o tres semanas. lo que yo tengo es un stagg15noseque, q me lo compré de 2a mano por 20€ simplemente para tener algo que sonara por que tocar con el ordenador me resulta muy chungo por el espacio y encima mi tarjeta de sonido es muuuuu mala y el guitarRig no quiere ir

y lo de la garra del oso despues de ver el video nosecuantas veces creo que tendré que revisarlo, puede que no esté en tensión pero si que veo que muevo dedos que no hacen falta. seguro que se puede merjorar algo de ahí
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

EntradaAutor: guitarfriki » 08 gen. 2010, 20:06

quan se acaba la votacio popupar i quan es dona el veredicte :???: ?¿?
salut i tocamela
guitarfriki
Solo Warrior
Solo Warrior

EntradaAutor: niiiL_7 » 08 gen. 2010, 20:12

bendo ha escrit:doncs jo no tinc profesor :cry:

gracies kasbeel, despres et conteste en video...

Bendo m'estas dient que has après tot el que saps sense professor? flipaa... :shock: :shock: :shock:
¿Qué pasaría si un hombre pudiera encargar un robot marioneta que fuera una réplica exacta de sí mismo? Y ¿qué pasaria si cuando sale de noche deja al robot con su mujer? (Ray Bradbury)
niiiL_7
He lligat amb la guitarra
He lligat amb la guitarra

Entrades: 438
Membre des de: 27 maig 2009, 16:41
Ubicació: Santa Coloma de Farners

EntradaAutor: bendo » 08 gen. 2010, 20:30

niiiL_7 ha escrit:

Bendo m'estas dient que has après tot el que saps sense professor? flipaa... :shock: :shock: :shock:

el meu profesor son el valls, david, esther, xavi, rober, ...

en desembre 2008 (13 mesos) ma tia em va deixar una clasica que té mes anys que jo, i al juny em vaig fer amb l'electrica

de tant en tant toque amb un amic que sap molt més que jo, pero això es només, digam una horeta o dos cada tres mesos
l'altre amb el que toque té molt bon oit pero ja està, no sap ensenyar el que sap per que ni sap com ho sap
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

EntradaAutor: chusaraque » 08 gen. 2010, 22:06

niiiL_7 ha escrit:

No se que tiene eso de raro, yo tampoco he tenido nunca profesor y creo que aprendi mucho, pero por otro lado seguro que con profesor sabria mucho mas.
Long live Rock'n'Roll
chusaraque
Dominant escales
Dominant escales

Entrades: 225
Membre des de: 16 nov. 2009, 14:32

EntradaAutor: Dvonn » 08 gen. 2010, 22:56

El mismísimo Nobuo Uematsu es autodidacta y no veas como compone.

Això dels licks... el professor que vaig trenir l'any passat de baix em va dir que no m'ensenyaria cap lick i que jo mateix ja els aniria fent a mesura que practiqués si volia, que hi ha gent que fa sempre els solos diferents perque mai s'aprén cap de memoria. Segons ell, al Taller de músics ensenyen a tothom els mateixos licks i després quan els escoltes, doncs tots sonen igual i saps que són d'alla.

Jo crec que el millor és passar-se estona en un tema i anar tocant i treient coses que t'agradin. Després les pots aprofitar o no, això ja es cosa teva. I sí, al final tots tenim algú del que hem aprés coses i el que fem és semblant al que fa ell, però cadascú ha de donar el seu toc.
No sóc guitarrista.
Dvonn
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

Entrades: 136
Membre des de: 13 des. 2009, 17:07

EntradaAutor: Gerard Merino » 09 gen. 2010, 01:03

Dvonn ha escrit:El mismísimo Nobuo Uematsu es autodidacta y no veas como compone.

Aquest tio és el meu segon Déu :geek:

Dvonn ha escrit:cadascú ha de donar el seu toc.

Aquesta és la clau. Dvonn com l'has clavada :solo:
Gibson VS Fender -_-_-II*II-_-_- Who's Wins?
A RockanMetalejar!!!!!!!

Et portaré sempre al cor i en cada nota que toqui...El teu Blues romandrà sempre viu GM
Gerard Merino
Professor Merino
Professor Merino

Entrades: 2675
Membre des de: 12 ago. 2009, 05:09
Ubicació: A dins d'un Xampinyó

EntradaAutor: Pac » 09 gen. 2010, 10:16

Nobuo Uematsu autodidacta?? vols dir?
K·sound
Pac
Professor Hiperactiu