battle 7 - 8ens, bendo VS picard

Fòrum on es penjaran tots els duels de la competició SOLO BATTLES, demostra les teves habilitats de guitarra solista i guanya premis espectaculars!!
Regles del fòrum
Imatge

Patrocina:
Imatge Imatge

battle 7 - 8ens

L’enquesta ha acabat el 16 des. 2009, 16:03

bendo
51
51%
picard
49
49%

Vots totals : 100

Re: battle 7 - 8ens, bendo VS picard

EntradaAutor: picard » 13 des. 2009, 21:17

I per m'hi no n'hi ha de crítica? Que jo també vull aprendre!
El 75% de les persones s'inventa els percentatges.
picard
Dominant escales
Dominant escales

Entrades: 237
Membre des de: 15 gen. 2008, 14:08

EntradaAutor: khirareg » 13 des. 2009, 21:29

picard ha escrit:I per m'hi no n'hi ha de crítica? Que jo també vull aprendre!

Vale per tu tambè hi ha critica... mira que em donara algo eh!!!!

Criticas constructiva per en Picard:

-Afina la guitarra, o potser millo quintala que crec que aquest es el problema.
-La backing quasi no es sent.
-Els vibratos haurien de ser una mica més definits, en una rock vallad un vibrato dolent significa la mort.
-Els slides no els comencis on vulguis, començal a una nota de l'escala.
-El harmonic que has fit si li foties algo amb el tremolo hauria quedat sublim.

Coses bones.

-Pua amunt i avall sense excepció, aixo costa més de dominar del que sembla.
- Melodia guapa, sobretot avans del harmonic
Això és un fòrum, no un maleit sms!!! Si us plau, poseu vocals que és gratis.
khirareg
Moderador guanyador d'un Gallifante

Entrades: 1754
Membre des de: 26 març 2009, 01:31
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Gerard Merino » 13 des. 2009, 21:33

Vols crítiques?????!!!!DONCS TÉ CRÍTIQUES!!!! >:-E
jajajaja és broma eh?? em caus bé :taja:

Jo el consell que et donaria és pel tema del vibrato de les notes.
Intenta bendejar una miqueta la corda sense arribar a fer un bending, m'explico?
Així crearàs un efecte molt més..diguem-li melòdic? Donarà millor sonoritat a la nota i no quedarà tant pelada :P

Volies crítiques no??Doncs ja saps, ara a practicar jejeje :solo:
Gibson VS Fender -_-_-II*II-_-_- Who's Wins?
A RockanMetalejar!!!!!!!

Et portaré sempre al cor i en cada nota que toqui...El teu Blues romandrà sempre viu GM
Gerard Merino
Professor Merino
Professor Merino

Entrades: 2675
Membre des de: 12 ago. 2009, 05:09
Ubicació: A dins d'un Xampinyó

EntradaAutor: bendo » 13 des. 2009, 21:34

khirareg ha escrit:Critica constructiva per al bendo:

-Desde el meu humil punt de vista crec que una miqueta de distorsio bluesera i un delay hauria quedat de perles.
-Despres crec que et queden les notes saltejades, hi ha massa temps entre atac i atac.
-Algun slide i uns quants lligats li haurian donat molta fluidesa a la melodia, que percert mola bastant.
-Hauria quedat molb be un vibratto a les notes llargues , ja que si no queden una mica seques.
-Intenta fer els bendings amb més d'un dit i posant el dit sobre el mastil, aixi pots fer més força i tenir mes tacte.
-Apreta més fluix els trastes i relaxa la ma que sembla que siguis l'increible hulk!

Coses positives:

-Segueixes el tempo ( que a mi em costa un ou)
-La melodia mola, sobretot el tros del principi.

wow gracies khirareg!!

-el problema es que la distorsió no es capta masa bé, el sò espectacular que m'havia preparat amb el guitar rig s'ha llençat a perdre per problemes amb l'ordinador que m'han impedit gravar eixe sò, he tingut que gravar amb el micro de la webcam, que no capta masa bé el sò, ja fa prou si fa el que ha fet
-practicaré més per a vore si puc juntar totes les notes, pero es que soc molt novell, ja voldria jo poder fer que tot això sonara com un fil, serà cuestió de practicar el hammer on i el pull off a veure si es millora...
-bendings? ja voldria jo que quedara tan be, de fet la intenció era anar i tornar amb el bending, ja es prou que no m'ha quedat un churro...
-vibratto: ho he intentat alguna volta pero per la experiencia de altres moltes gravacions que vaig fer fins conseguir aquesta versió: el so no s'aprecia bé, ja que el micro no capta bé els sons més baixos, sona tot molt més agut i metalic i sò a llanda en el video que el que eixia per l'altaveu de l'ampli
-Anotat lo de Hulk

Va, voteume i voreu com puc millorar per a la proxima ronda!!!

Gracies també per lo del tempo i dir que la melodia mola, m'ha costat lo meu

Gerard Merino ha escrit:

Vols crítiques?????!!!!DONCS TÉ CRÍTIQUES!!!! >:-E
jajajaja és broma eh?? em caus bé :taja:

Jo el consell que et donaria és pel tema del vibrato de les notes.
Intenta bendejar una miqueta la corda sense arribar a fer un bending, m'explico?
Així crearàs un efecte molt més..diguem-li melòdic? Donarà millor sonoritat a la nota i no quedarà tant pelada :P

Volies crítiques no??Doncs ja saps, ara a practicar jejeje :solo:

Gerard? bendejar es fer el bendo??? xDD xDD xDD
si li recomanes que ho faça com jo... ¿això vol dir que m'has votat ? xDD :wink: :solo: :P
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

Entrades: 2762
Membre des de: 28 gen. 2009, 12:25
Ubicació: A les dos i cuart

EntradaAutor: Gerard Merino » 13 des. 2009, 21:49

Bendo!!!tros de ruc!!!!! xDD jajajajaja m'ha fet gràcia llegir això jajajajajaja

No diré el meu vot, és secret :cool:
A RockanMetalejar!!!!!!!

Et portaré sempre al cor i en cada nota que toqui...El teu Blues romandrà sempre viu GM
Gerard Merino
Professor Merino
Professor Merino

EntradaAutor: bendo » 13 des. 2009, 21:55

Gerard Merino ha escrit:Bendo!!!tros de ruc!!!!! xDD jajajajaja m'ha fet gràcia llegir això jajajajajaja

No diré el meu vot, és secret :cool:

jajaja, era broma home!!! encara que vull que em votes, el vot es millor no ferlo public
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

EntradaAutor: picard » 13 des. 2009, 21:59

Doncs la veritat és que sí que l'hauria de quintar la guitarra xD, afinada si que ho estava.

Lo dels bendings em creia que ho feia, però ho dec fer una mica massa subtil, ja m'hi fixaré més.

Moltes gràcies per les vostres crítiques, ja procuraré millorar aquests aspectes.
picard
Dominant escales
Dominant escales

EntradaAutor: picard » 13 des. 2009, 22:00

double post, my bad
picard l’ha editat per darrera vegada el dia: 13 des. 2009, 22:18, en total s’ha editat 1 vegada.
picard
Dominant escales
Dominant escales

EntradaAutor: bendo » 13 des. 2009, 22:04

che Picard, en una que ho digues prou ;)
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

EntradaAutor: Gerard Merino » 13 des. 2009, 22:12

És que així li dóna més èmfasi a la frase xDD jajajajaja
A RockanMetalejar!!!!!!!

Gerard Merino
Professor Merino
Professor Merino

EntradaAutor: bendo » 13 des. 2009, 22:25

¿¿¿??? cada volta que revise el marcador ha pujat un vot per a cadascú, pareix que no hi ha forma de distanciarse!!
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

EntradaAutor: bendo » 13 des. 2009, 22:37

bendo ha escrit:¿¿¿??? cada volta que revise el marcador ha pujat un vot per a cadascú, pareix que no hi ha forma de distanciarse!!

che!!! ara empat!!! per a que dic res??
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

EntradaAutor: bendo » 13 des. 2009, 22:46

Dvonn ha escrit:Crec que hauria estat molt millor ficar ambdos en 2 batalles diferents per tenir una bona final de novells.

Es una pena que un dels dos marxi en aquesta ronda.

Per cert, m'en acabe d'adonar que no t'he respost açò, GRACIES!!
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

EntradaAutor: Dvonn » 13 des. 2009, 22:47

Volia comentar alguna cosa als que per mi són els millors novells.

M'ha sorpres una frase d'en Bendo en un altre fil:

Bendo ha escrit:Jo casi preferisc una backing sosa, jo al principi tenia el problema que no era capaç de cuadrar la meva melodia amb el que em donava la backing, inclús anant a tempo no quedava bé. Una backing que tan sols et done el ritme et lleva eixe problema de damunt!

No és gens recomenable fer res abans d'escoltar-ho. La idea no és quadrar algo inventat sino que surti del backing mateix. No intentis encabir un camp de futbol en una capsa, sino que mira la capsa i pensa que és el que pot caber-hi.

És cert que els dos aneu amb el tempo que és algo prou dificil (i ja hem comentat que a altres els hi costa) i sou els 'novells'. Això és un mèrit per ambdos i per aquest motiu ja estaria bé que puguessiu passar a la següent per fer una altre batalla.

Bendo:

Es cert que poses la mà molt garrativada, ademés, comences tocant només amb 2 dits, cosa poc recomanable.
Comences algunes frases amb notes 'falses', vaja, que no tocarien dins de l'acord i potser hauries de fer tot el solo una mica més dinàmic, no totes les notes són igual d'importants dins d'un solo.

Això sí, les idees de les frases són molt bones tot i que algun ritme sembla fallar a vegades.

Picard:

Com ja han dit, algunes notes queden desafinades però no se si és culpa de les cordes o que a vegades fas bendings involuntaris.
Una cosa a destacar és la diferència amb el primer solo respecte les frases. Es nota que respires i que hi ha pauses quan toques. A vegades per això, hi ha frases que no acaben o no acaben bé. De totes formes tens la mania d'arrosegar la mà quan no saps que fer i a vegades és millor no moures que fer això.
Tal com han dit ara al final, la part abans de l'harmonic molt millor que la segona. Si haguessis tornat a grabar repasant la segona part hauria quedat molt millor.

Sort als dos que ningú vol perdre i està molt igualat!
No sóc guitarrista.
Dvonn
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

Entrades: 136
Membre des de: 13 des. 2009, 17:07

EntradaAutor: picard » 13 des. 2009, 23:02

Moltes gracies per la crítica Dvonn, buff amb totes les crítiques que he rebut no se ni per on començar.
picard
Dominant escales
Dominant escales

EntradaAutor: Dvonn » 13 des. 2009, 23:11

Molts fallos que tenen els músics venen donats per tics que agafen al començar a tocar. Quan una persona te problemes amb la velocitat pot ser que els seus dits no donin de més o que hagi aprés a tocar d'alguna manera que no li permeti anar més ràpid.

La solució moltes vegades és simple, però costa rectificar les coses que ja tens. La idea principal: tornar a començar les bases. Mai agraden els exercicis d'escales, els d'acords o d'oïda, però són necessaris. Grans intèrprets amb anys de treball a les esquenes es pasen el dia fent escales, practicant exercicis bàsics i no fent solos i solos i solos.

Practicar no és tocar el que t'agrada moltes vegades, sino fer els exercicis sense descans.
No sóc guitarrista.
Dvonn
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

EntradaAutor: bendo » 13 des. 2009, 23:12

Gracies Dvonn per la critica:

Els problemes de tècnica els hauré d'anar depurant, tinc molt que treballar.

El que dius d'encaixar una cosa dins d'una backing que no li pega, també es de veres, per això he hagut de canviar moltes frases i licks que m'agradaven, he renunciat a ells per que no li pegaven en absolut.

El que dius de les notes falses no ho entenc. Sé que vols dir pero no sé bé per que pasa, ja que de no ser que m'haja equivocat sense adonarmen (si que hi ha una nota (o més) que falla estrepitosament), no me-n he eixit de la escala que m'han donat. Pot ser per no començar amb la tònica, o començar a un grau que no siga el millor? O per que sería millor modificar la distancia en semitons entre el final de un lick i el principi d'un altre? Em falta molta practica improvitzant, Mare meva!

El de "La garra del oso" ho hauré de millorar, de totes formes teniu en compte que tinc un problema als nervis i el dit petit em costa més del normal de controlar, pero sempre es pot millorar la postura, i molt probablement que faig més força del necesari. Es el que te aprendre autodidacta i amb amics autodidactes, que no tens algú que et vigile els tics...

El de canviar la intensitat de les notes dins la frase m'ho apunte, no ho he pensat i crec que no será dificil posar-ho en practica.

M'apunte també lo dels exercicis!

Moltes gracies per els consells, a vore que podem fer amb ells!!!
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

EntradaAutor: khirareg » 13 des. 2009, 23:19

Aquet dvonn l'haurem de batejar com a critic del forum, per que t'estas currant unes critiques super guapes i foça utils, almeyns per mi XD
Això és un fòrum, no un maleit sms!!! Si us plau, poseu vocals que és gratis.
khirareg

Entrades: 1754
Membre des de: 26 març 2009, 01:31
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Dvonn » 13 des. 2009, 23:19

El problema és que per molt que tinguis algo molt guapo no podràs ficar-ho mai a qualsevol lloc.
Si tens 6 peces d'un puzzle i van totes 2 a 2, és possible que una pugui anar a dos llocs però potser només encaixa a un. Pots tenir un puzzle sense una peça i tenir una peça de colorins reflectants que t'encanta però tot i així, no és d'aquell puzzle i no la podras encabir. Cada puzzle te les seves peces, en el cas de la música hi ha infinitats de peces per un mateix puzzle, però no hi encaixen totes.

Quan fas un solo i tens un acord, has de saber quines notes de l'escala cuadren millor. No sona igual un re en l'acord de Re major que en l'acord de Si menor ni a Do major, basicament perque la seva funció és diferent a cada lloc. Has d'apendre quines són les que queden millor en cada cas a base de pràctica (o molta teoria) i a poc a poc aplicar-ho. Quan em refereixo a quedar bé vull dir que pots mantenir la nota o començar amb aquella i no queda fora de lloc. Gairebé sempre pots posar qualsevol nota en un acord però has de tenir en compte si quedarà important o no. Les notes de pas són de pas, no acostumen a quedar mai bé si comences amb elles (per exemple la 4a).

Gracies pel compliment Khirareg.
No sóc guitarrista.
Dvonn
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

EntradaAutor: bendo » 13 des. 2009, 23:23

Dvonn ha escrit:El problema és que per molt que tinguis algo molt guapo no podràs ficar-ho mai a qualsevol lloc.
Si tens 6 peces d'un puzzle i van totes 2 a 2, és possible que una pugui anar a dos llocs però potser només encaixa a un. Pots tenir un puzzle sense una peça i tenir una peça de colorins reflectants que t'encanta però tot i així, no és d'aquell puzzle i no la podras encabir. Cada puzzle te les seves peces, en el cas de la música hi ha infinitats de peces per un mateix puzzle, però no hi encaixen totes.

Quan fas un solo i tens un acord, has de saber quines notes de l'escala cuadren millor. No sona igual un re en l'acord de Re major que en l'acord de Si menor ni a Do major, basicament perque la seva funció és diferent a cada lloc. Has d'apendre quines són les que queden millor en cada cas a base de pràctica (o molta teoria) i a poc a poc aplicar-ho. Quan em refereixo a quedar bé vull dir que pots mantenir la nota o començar amb aquella i no queda fora de lloc. Gairebé sempre pots posar qualsevol nota en un acord però has de tenir en compte si quedarà important o no. Les notes de pas són de pas, no acostumen a quedar mai bé si comences amb elles (per exemple la 4a).

Gracies pel compliment Khirareg.

Ho tindré molt en compte per a la pròxima, intentaré buscar alguna informació del tema!

pd_secundo el que ha dit khirareg!!
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

EntradaAutor: guitarfriki » 13 des. 2009, 23:32

te rao quan fa la funció de tonica es quan la nota es la mes "viua" la que de tots els harmonics sobresalta mes llavos venen la dominan i subdominan el que si que puc dir es que sempre que intento acabar acabo amb subdominan tonica en comptes de tonica tonica o dominan tonica sempre tindra aquet so mes :wink: no se si me entens el so al acabar amb subdominan tonica es (a acabat el solo) i si acabas amb tonica tonica sembla que vulguis continuar i si acabes amb dominan tonica depen dels casos no quedara be
salut i tocamela
guitarfriki
Solo Warrior
Solo Warrior

Entrades: 460
Membre des de: 10 nov. 2009, 22:08
Ubicació: si no es aqui es en pekin i si no en pokon

EntradaAutor: Dvonn » 13 des. 2009, 23:38

Guitarfriki, la idea més conclusiva per acabar sempre acostuma a ser sensible-tonica. La tensió creada a la sensible que ens porta gairebé obligatòriament cap a la tonica és el que dona la sensació de que no queda res més per fer.

Posant un exemple, si acabes amb l'acord de V grau i el de I grau (SolM i DoM en el cas de Do major) podem veure que contenen bàsicament sol si re i do mi sol. La manera ideal de concloure seria anant del si al do. De fet, aquesta és la cadència autèntica, normalment precedit el V grau amb un II o un IV.
No sóc guitarrista.
Dvonn
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

EntradaAutor: bendo » 13 des. 2009, 23:47

on puc llegir informació sobre el tema?

de totes formes no us pareix que si definim quina nota va abans de quina altra estem limitant la composició? supong que les normes son per trencarles, pero primer les has de comprendre per a trencarles en gràcia... tinc raó en part?

necesite saber sobre açò!!
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

EntradaAutor: guitarfriki » 13 des. 2009, 23:56

Dvonn ha escrit:Guitarfriki, la idea més conclusiva per acabar sempre acostuma a ser sensible-tonica. La tensió creada a la sensible que ens porta gairebé obligatòriament cap a la tonica és el que dona la sensació de que no queda res més per fer.

Posant un exemple, si acabes amb l'acord de V grau i el de I grau (SolM i DoM en el cas de Do major) podem veure que contenen bàsicament sol si re i do mi sol. La manera ideal de concloure seria anant del si al do. De fet, aquesta és la cadència autèntica, normalment precedit el V grau amb un II o un IV.

es clar com a l'acord de Sol : sol si re / si: si re fa / re: re fa la

llavors es el re la subdominant i intenta combinar aquests acords de qualsevol manera i intentar acabar amb sol sol (tonica tonica ) es diferent de si intentas acabar amb re sol ho intenteu es interessant perque tot aixo ho veus

si i veieu errors aviseume
salut i tocamela
guitarfriki
Solo Warrior
Solo Warrior

Entrades: 460
Membre des de: 10 nov. 2009, 22:08
Ubicació: si no es aqui es en pekin i si no en pokon

EntradaAutor: inlovewithyou » 14 des. 2009, 11:28

hoola hola

bendo, que mai t'havia vist tocar aixina, molt be...

pero l'altre no es queda darrere, esta molt apretat!
inlovewithyou
Agafo la guitarra al revés
Agafo la guitarra al revés

Entrades: 1
Membre des de: 14 des. 2009, 11:18

AnteriorSegüent

Torna a: SOLO BATTLES

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant