Torneig Tòcamela "Solo battles" (INSCRIPCIÓ)

Fòrum on es penjaran tots els duels de la competició SOLO BATTLES, demostra les teves habilitats de guitarra solista i guanya premis espectaculars!!
Regles del fòrum
Imatge

Patrocina:
Imatge Imatge

Torneig Tòcamela "Solo battles" (INSCRIPCIÓ)

EntradaAutor: Pac » 28 set. 2009, 19:41

Hola amics i amigues, tocamelons i tocamelones.

Gràcies a uns quants de vosaltres hem estat desarrollant una idea força apetitosa! I si, ja tenim una idea bastant clara i completa de lo que tractarà aquesta nova forma de "Tòcamela".

Aquí comença el Torneig Tòcamela "solo battles" (v.1).

Primer Premi
Imatge

Imatge

BASES:
Spoiler: ensenya
-La inscripció comença avuí, dia 28 de Setembre de 2009. Amb un plaç duns 10 dies (els organitzadors decidiràn quan es tanca el plaç per apuntar-se) haureu d'informar en aquest post qui us voleu presentar. El post principal s'anirà actualitzant amb la llista de participants confirmats.

-La idea principal es que hi hagin uns 16 participants, per fer un torneig amb moltes posibilitats. Això pot canviar segons la demanda de participants, evidentment, si en som mes no els deixarem pas enrere als demès. Clar que, quan mes serem, mes lent anirà l'organització, així que, us demanem paciència.

-Quan es tanqui el plaç per apuntar-se, es faràn grups pars de solistes per sorteig, rotllo Bola de Drac. Una vegada s'hagi fet això, es penjarà al post principal (Que ja sabréu quin es mes endavant...) l'esquema del campionat amb els "solo battles" que han sortit i, conseqüentment, amb els rivals que us han tocat (quina emoció eh?).
Tal i com vagi evolucionant el torneig, s'anirà actualitzant aquest esquema.

-Cada batalla es farà amb una backing track diferent. Totes les backing tracks seràn escollides pels organitzadors. Les backing tracks poden abarcar els estils següents; Rock, Blues, Funk, Heavy-Rock.
Haureu de presentar un solo de guitarra improvitzat o meditat al vostre aire sobre la backing track. (A le snormes teniu les instruccions per fer-ho correctament)

-Quan estiguin les batalles concertades, s'enviaràn missatges privats (MP a partir d'ara) a cada participant recordant-li contra qui ha de participar i amb quina backing track. Quan el participant tingui la seva proposta a la backing track NO l'haurà de publicar, repeteixo: NO L'HAURÀ DE PUBLICAR. Ens haurà d'enviar la seva versió per MP. Llavors, quan tinguem les dues propostes dels dos oponents, els organitzadors obriràn un fil adecuat per aquesta batalla, amb les dues versions al mateix moment, que es de lo que es tracta. Allà podreu comentar tothom sobre el duel a criticar.
Desde el moment en que se us envia la backing track tindreu uns 5 dies com a molt per presentar la vostra versió. Qualsevol problema, l'haurieu de comunicar als organitzadors o a qui us hagi enviat la backing track.

-Els guanyadors seràn publicats en el mateix fil de cada batalla corresponen lo abans posible (preguem paciència i confiança amb els encarregats d'escollit els guanyadors). No es farà per votacions com en altres concursos, es farà a criteri dels organitzadors i/o les persones escollides per aquesta feina. Es tindrà en conte tant l'habilitat del solista, com l'originalitat del solo, com el ritme, com el bon gust, com la traça a l'hora de gravar-ho. Es farà un balanç musical general.

-Quan s'acabi la primera ronda, per sorteig igual, es faràn les noves batalles i el proces serà el mateix, MP als participants amb les backing tracks que els hi han tocat i quan els participants tinguin la seva proposta de backing track, que ens la enviin per MP.

-Hi hauràn 3 premis. Encara no puc dir quins premis seràn, perque es una cosa interna que encara s'està debatin. Si us plau, paciència i confiança que estem fent lo millor podem per que sortiu guanyant. De seguida sapiguem els premis, els publicarem aquí i al blog principal. (us poso una mica el carmel a la boca ok? podrien ser be peticions personals de videotutorials o be una samarreta tocamela o be....qui sap? algo d'un aspecte material mes elevat! :lol:

NORMES:
Spoiler: ensenya
-S'hauràn de respectar tots els plaços que vagin venint mentres va avançant el torneig. Si estas o pots estar liat i no cumplir els plaços programats, no et presentis. Però tranquils, no crec que sigui l'únic torneig que es faci...tot depèn de vosaltres!

-La proposta a backing track que presenteu per la batalla, podrà ser tant en format d'audio o de video. La qualitat, no cal dir que, haurà de ser lo mes alta posible, com a mínim, s'ha d'entendre perfectament el solo i evidentment amb volums equilibrats entre solo i backing track.
Si no teniu una camara de video decent o que com a mínim capturi el so d'una manera decent, feu directament en audio, que es mes fàcil.
Si teniu qualsevol dubte de com fer-ho, pregunteu en aquest fil mateix o comenteu al profe Roberto (toletum91zgz), que es un bon mestre de la edició en general!

-Els guanyadors, com ja sabreu, es decidiràn per un grup de persones escollides que faràn de jurat. Aquestes persones, seràn persones amb un criteri decent dins el nostre parè.
Sabem de sobres que cadascú te el seu criteri musical, i hi haurà qui discrepi de l'elecció del jurat. Però bueno, es la millor manera de fer-ho aquesta, a mes, hi haurà un nombre de jurats inpar per poder fer votacions entre tots.

-Els premis, quan es sàpiguen definitivament s'anunciaràn, i tambè la manera en que els obtindreu, ok?

Bè, us ha quedat mes o menys clar?
Si teniu qualsevol dubte sobre les bases o les normes, o necessiteu ajuda per editar l'audio o el video per concursar digueu algo per aquí o envieu un missatge privat a l'Albert, en Valls o jo.

Lo dit, anuncieu aquí la vostra participació i anirem fent la llista de participants confirmats, ok?

Llista de candidats als 16 participants:

A PARTIR D'ARA LA INSCRIPCIÓ AL CONCURS ES FARÀ EFECTIVA QUAN PENGEU EN AQUEST FIL UNA RESPOSTA AMB LA GRABACIÓ AUDIO/VIDEO AMB UNA DE LES BACKINGS QUE US FACILITEM.. DEIXEM AQUEST FIL OBERT PER VOLEU DEIXAR POSAT QUE ENTRAREU AL CONCURS.. :cool:

TENIU FINS AL 14 DE NOVEMBRE!

Pac.
K·sound
Pac
Professor Hiperactiu
Professor Hiperactiu

Entrades: 3560
Membre des de: 02 set. 2008, 17:36
Ubicació: Badalona

Re: Torneig Tòcamela "Solo battles" (INSCRIPCIÓ)

EntradaAutor: khirareg » 28 set. 2009, 19:55

M'apuntoooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Time to shreed :solo:
Això és un fòrum, no un maleit sms!!! Si us plau, poseu vocals que és gratis.
khirareg
Moderador guanyador d'un Gallifante

Entrades: 1754
Membre des de: 26 març 2009, 01:31
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: MRK » 28 set. 2009, 19:55

Gran idea my friends!

Jo no m'apunto perque soc massa paquete per tocar un solo improvitzat. Pero faré de jurat igualment. :taja:

Apa a Cuidarse i sort a tots!
MRK
Moderador de l'edat mitjana

Entrades: 1073
Membre des de: 29 oct. 2007, 19:42
Ubicació: Sant Joan Despí

EntradaAutor: Pac » 28 set. 2009, 20:02

jajaja khirareg!!! ja ho sabiem això!!! :D

MRK......això de jurat ho haurem de rumiar....alguna vegada t'hauras de presentar no??? CONY!! :D
K·sound
Pac
Professor Hiperactiu
Professor Hiperactiu

EntradaAutor: Gerard Merino » 28 set. 2009, 20:10

No sé com encara no m'has apuntat Pac... :muelte:
Ja m'estic improvitzant coses en bases diferents,
per agafar-li al tema per quan s'em dongui la backing definitiva :solo:

Penso esforçar-me al màxim!!!!!!!!! :metal:
Tocamela!!!!!
Gibson VS Fender -_-_-II*II-_-_- Who's Wins?
A RockanMetalejar!!!!!!!

Et portaré sempre al cor i en cada nota que toqui...El teu Blues romandrà sempre viu GM
Gerard Merino
Professor Merino
Professor Merino

Entrades: 2675
Membre des de: 12 ago. 2009, 05:09
Ubicació: A dins d'un Xampinyó

EntradaAutor: Pac » 28 set. 2009, 20:14

ja ja gerard....però no se!!! dic millor m'espero!!

Això això!!! ves fent tecniques i frases per aplicar-les a l'escala que et toqui!!! jejeje

per cert, que opineu de fer una backing per cançó i que sigui sorpresa? em sembla super emocionant a mi!!!!

AAAAAPUNTAT!!!
K·sound
Pac
Professor Hiperactiu
Professor Hiperactiu

EntradaAutor: toletum91zgz » 28 set. 2009, 20:21

Pac ha escrit:per cert, que opineu de fer una backing per cançó i que sigui sorpresa? em sembla super emocionant a mi!!!!

AAAAAPUNTAT!!!

Por mi de coña, porque asi aprendere a marchas forzadas lo de improvisar en otras bases y otros ritmos... Que tambien mola la leche xD

Ala paquitoooo, ponga un Roberto en su lista, profabón!!! :cool:
Imatge

- Me gusta como suena. ¿Qué guitarra tienes?
- Pues a mi me gustan tus libros. ¿Que máquina de escribir usas?
toletum91zgz
Profe
Profe

Entrades: 1508
Membre des de: 02 jul. 2009, 01:39
Ubicació: Zaragoza

EntradaAutor: Pac » 28 set. 2009, 20:28

Amigo rober!!! pongo el nick vale?? para los que quede claro entre users!! ;)
K·sound
Pac
Professor Hiperactiu
Professor Hiperactiu

EntradaAutor: TheBrowling » 28 set. 2009, 20:33

Perdoneu per l'off topic, però podrieu fer un video en proximos capítulos de Tocamela sobre improvisar, como, qué escalas utilizar, licks, nose lo que creais que debe saber un novatisimo sobre el tema para poder empezar a hacer algun solillo encima de una backing track! que a mi también me gustaria participar, pero como que yo improvisando = :caca: :lol: no sé cuando empezar, qué hacer, como hacerlo, que velocidad ni nada....
TheBrowling
Riffero
Riffero

Entrades: 799
Membre des de: 28 març 2009, 15:52

EntradaAutor: Gerard Merino » 28 set. 2009, 20:47

Pac ha escrit:ja ja gerard....però no se!!! dic millor m'espero!!

Naaaaaadaaaaa...quan hi hajin coses d'aquestes sempre estic disposat :solo:
Per les pròximes directament m'apuntes eh xec??? :cool:
Que jo seré el professor inquiet!!!!! :metal: :metal: :metal: :metal: :metal:
No puc parar de fer coses (i més si es tracta de guitarra) :solo:

Pac ha escrit:per cert, que opineu de fer una backing per cançó i que sigui sorpresa? em sembla super emocionant a mi!!!!

Espectacular!!!!però s'ha d'especificar quan de temps tindrem per grabar
i enviar-ho després de saber quina backing track ens toca.
(que se t'ha passat :cool: )
Gibson VS Fender -_-_-II*II-_-_- Who's Wins?
A RockanMetalejar!!!!!!!

Et portaré sempre al cor i en cada nota que toqui...El teu Blues romandrà sempre viu GM
Gerard Merino
Professor Merino
Professor Merino

Entrades: 2675
Membre des de: 12 ago. 2009, 05:09
Ubicació: A dins d'un Xampinyó

EntradaAutor: bendo » 28 set. 2009, 20:51

TheBrowling ha escrit:Perdoneu per l'off topic, però podrieu fer un video en proximos capítulos de Tocamela sobre improvisar, como, qué escalas utilizar, licks, nose lo que creais que debe saber un novatisimo sobre el tema para poder empezar a hacer algun solillo encima de una backing track! que a mi también me gustaria participar, pero como que yo improvisando = :caca: :lol: no sé cuando empezar, qué hacer, como hacerlo, que velocidad ni nada....

Busca el video "Tecniques de solo"

Paac APUNTAAAAMMEEEEEE!!!!!!
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

Entrades: 2762
Membre des de: 28 gen. 2009, 12:25
Ubicació: A les dos i cuart

EntradaAutor: carles012 » 28 set. 2009, 21:26

Ieeeep!!1 Jo m'apunto m'apunto!! :solo: :solo: :metal: :metal:
Ara a poder ser, si hi ha poquet temps per fer-lo digueu el dia d i l'hora h, per si un s'ha de planificar la vida o algo....
Vagi bééé
carles012
Primers acords
Primers acords

Entrades: 40
Membre des de: 22 juny 2009, 22:24

EntradaAutor: TheBrowling » 28 set. 2009, 21:45

bendo ha escrit:
TheBrowling ha escrit:Perdoneu per l'off topic, però podrieu fer un video en proximos capítulos de Tocamela sobre improvisar, como, qué escalas utilizar, licks, nose lo que creais que debe saber un novatisimo sobre el tema para poder empezar a hacer algun solillo encima de una backing track! que a mi también me gustaria participar, pero como que yo improvisando = :caca: :lol: no sé cuando empezar, qué hacer, como hacerlo, que velocidad ni nada....

Busca el video "Tecniques de solo"

Paac APUNTAAAAMMEEEEEE!!!!!!

Correcto! no me había acordado del grandioso video del Valls! perdonad!! aunque de todas formas, no estaría mal algún video de licks o algo!
TheBrowling
Riffero
Riffero

Entrades: 799
Membre des de: 28 març 2009, 15:52

EntradaAutor: Ertuba » 28 set. 2009, 22:32

va k no se diga k al cortarme el pelo e perdido la fuerza como sanson!!!
apunta ay
PIEDRA, PAPEL, TIJERAS, LAGARTO, SPOCK

tonalidad y modalidad ahora y para todos vosotros en
Imatge
Ertuba
Col·laborador Tocameló
Col·laborador Tocameló

Entrades: 267
Membre des de: 31 des. 2008, 01:20
Ubicació: fondo a la izquierda

EntradaAutor: MRK » 29 set. 2009, 00:02

Pac ha escrit:jajaja khirareg!!! ja ho sabiem això!!! :D

MRK......això de jurat ho haurem de rumiar....alguna vegada t'hauras de presentar no??? CONY!! :D

Que cabron, aquí donde las dan las toman no Paco? jajajajja
Em sembla que no tinc el nivell suficient per fer improvisacions, si lo sé porto un huevo de temps pero es lo que hay.
:muelte: Amb prou feines foto 4 acords. jajajaj

En fin, em perdoneu aquesta si em ghravo un video a la proxima sessió de gravació?? :wink: :wink: :wink:

Apa Salut i sort.
MRK

EntradaAutor: toletum91zgz » 29 set. 2009, 00:13

MRK ha escrit:
Pac ha escrit:jajaja khirareg!!! ja ho sabiem això!!! :D

Que cabron, aquí donde las dan las toman no Paco? jajajajja
Em sembla que no tinc el nivell suficient per fer improvisacions, si lo sé porto un huevo de temps pero es lo que hay.
:muelte: Amb prou feines foto 4 acords. jajajaj

En fin, em perdoneu aquesta si em ghravo un video a la proxima sessió de gravació?? :wink: :wink: :wink:

Apa Salut i sort.

No, amigo miorl!!!!

Tu te vas a apuntar como yo me llamo Roberto, y como yo me llamo Roberto, si hace falta te explico via messenger a lo videoconferencia como improvisar un solo :cool:

Total, son 3 tonterias al fin y al cabo (aunque luego las tonterias pasan a no ser tan tonterias, hasta que es algo importante, tan importante que cuando te das cuenta ya es la hora de irse a la cama jajajajaja). Ademas hay videos del Pele, etc... que los explican :cool:

Venga, Marc, tu apuntate si eres capaz de grabar algo, por malo que sea... Total, que es mejor, ser uno de los 16 mejores solistas del tocamela (ni que sea el ultimo), o quedarte sin ese titulo!?

Es como Alguersuari, queda de los ultimos de la formula 1... Pero es la formula 1, tu!!! Que es lo mejón de lo mejón!!!

Pues ala, venga, ahi quiero verte apuntado para mañana nen!!!

Nasnocheeeees!!!
Imatge

toletum91zgz
Profe
Profe

EntradaAutor: Pac » 29 set. 2009, 09:49

Perdoneu!! Solucionat:

BASES ha escrit:-Quan estiguin les batalles concertades, s'enviaràn missatges privats (MP a partir d'ara) a cada participant recordant-li contra qui ha de participar i amb quina backing track. Quan el participant tingui la seva proposta a la backing track NO l'haurà de publicar, repeteixo: NO L'HAURÀ DE PUBLICAR. Ens haurà d'enviar la seva versió per MP. Llavors, quan tinguem les dues propostes dels dos oponents, els organitzadors obriràn un fil adecuat per aquesta batalla, amb les dues versions al mateix moment, que es de lo que es tracta. Allà podreu comentar tothom sobre el duel a criticar.
Desde el moment en que se us envia la backing track tindreu uns 5 dies com a molt per presentar la vostra versió. Qualsevol problema, l'haurieu de comunicar als organitzadors o a qui us hagi enviat la backing track.

Browling! La idea mes fàcil es de buscar la pentatonica de la backing, quan la trobas, llavors ja nomès queda obrir la ment i buscar melodies que encaixin amb la cançó. No cal que improvitzis, no cal que ho facis tal qual, tambè pots estudiar-te una melodia o fer frases que tinguin un sentit. No sempre ha de èsser un SOLO de guitarra, sempre pots inventar-te una melodia amb la veu i fer-la amb la guitara, així son la majoria de cançons de Satriani, un riff o intro que marqui la cançó, desprès uns quants licks que fan la funció de veu i desprès un parell de solos mes heavys per donar-li força!
Tot es harmonia de fet...mentres et quedi be i al teu cap estigui tota la cançó coherent! Ja val!!

MRK...tranquil, no et presionare....de fet, discreparé del sr toletum per dues raons molt important:

1. Un xantatge de la mida de "...grabaré un video la propera sessió" es algo que no es pot passar per alt així com així.

2. si...U_U et necessitarem com a jurat....... :oops:

AAAAPUUUNTARSEEE MIARMAAAS!!!
K·sound
Pac
Professor Hiperactiu
Professor Hiperactiu

EntradaAutor: Pac » 29 set. 2009, 10:07

ACTUALITZACIÓ DE LES NORMES:

NORMES ha escrit:-La proposta a backing track que presenteu per la batalla, podrà ser tant en format d'audio o de video. La qualitat, no cal dir que, haurà de ser lo mes alta posible, com a mínim, s'ha d'entendre perfectament el solo i evidentment amb volums equilibrats entre solo i backing track.
Si no teniu una camara de video decent o que com a mínim capturi el so d'una manera decent, feu directament en audio, que es mes fàcil.
Si teniu qualsevol dubte de com fer-ho, pregunteu en aquest fil mateix o comenteu al profe Roberto (toletum91zgz), que es un bon mestre de la edició en general!
K·sound
Pac
Professor Hiperactiu
Professor Hiperactiu

EntradaAutor: toletum91zgz » 29 set. 2009, 11:20

No se que os parecera, perooo... Y si hay una norma de que los dos participantes tienen que estar de acuerdo con esa backing track!?

Lo digo por ejemplo, Carles012 y yo, con mismos gustos musicales, podemos estar encantados si nos toca una base rockera en Rem para sacar todos los licks de los Dire straits (por ejemplo). Pero si juntamos un popero con un bluesero, por ejemplo, y le damos una backing track en blues sabemos quien la puede tener mas pillada...

A ver, a mi no me importa que me pongan backing tracks de distintos estilos, para nada, pero digo asi para mas igualdades todavia. Enviar un MP previo a lo opcion: This backing track. QUe den la confirmacion de que les parece bien y que reciban un mensaje de ''FIGHTTT!!'' xDD xDD

No lo digo personalmente por mi, lo digo todavia para mayor igualdad y quien sabe, si hay dos heavys en la final, puede ser un tanto interesante, no vamos a estancarlos en algo popero jijijiji

Por cierto, el diseño de todo esto es AAACOOOOJOOONAAAAANTE!!! QUE PASADA!!! Ahi la tabla y todo, que grandes sois...

Que sepais que ya estoy estudiando como hacerlo todo, como grabarlo, preparando frases, licks, vamos, que estoy poniendome las pilas y estoy dispuesto a empezar ya jijiji

saludos!!!
Imatge

toletum91zgz
Profe
Profe

EntradaAutor: Pac » 29 set. 2009, 11:52

pffff.....Rober....eso puede ser jaleoso..

Mi idea principal es:

Siempre he pensado que es mejor guitarrista el capaz de adaptarse a cualquier estilo, pero aun mejor es el que tiene la habilidad de encajar su estilo en cualquier otro.
SI eres bluesero, porque no lo sigues siendo en una base heavy??

Claro que, tienes razón. Seguramente se de alguna causa de que el mejor no sea el realmente mas habilidoso, si no, el que mejor se a desenvuelto en esa backing.....pero las backing.....

Realmente esto es un torneo, un concurso, una prueba! Si queréis, para que no haya ningún marrón. Cuando estén todos los participantes, escojeremos los organizadores las backing tracks necesarias i luego las sortearemos, de la misma forma que las batallas.
Pero si lo prefereis...a nosotros hasta nos va mejor: Que cada uno proponga una backing track. Tendriamos 16 backings para 15 batallas, se escojerian al azar y la que sobre, pues sobra!
Os parece mejor esto??
K·sound
Pac
Professor Hiperactiu
Professor Hiperactiu

EntradaAutor: blackmogul » 29 set. 2009, 13:02

Bruto!
Bruto!
Bruto!
Brutooooooo!
:solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo:
He dicho ya que este verano me voy a ver a Pearl Jam?? MUAHAHAHAHAHA!
blackmogul
Col·laborador Tocameló
Col·laborador Tocameló

Entrades: 1907
Membre des de: 18 maig 2008, 18:42

EntradaAutor: Pac » 29 set. 2009, 13:11

blackmogul ha escrit:Bruto!
Bruto!
Bruto!
Brutooooooo!
:solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo: :solo:

Que?? Eso es un "Me apunto!" verdad????? :taja:
K·sound
Pac
Professor Hiperactiu
Professor Hiperactiu

EntradaAutor: MRK » 29 set. 2009, 14:36

blackmogul ha escrit:Bruto!
Bruto!
Bruto!
Brutooooooo!

Blacky is Back beibyyyy!!!

Rober que no, además que mas quieres, grabaré algo en la proxima sesión (en tu casa, no?) Que mas quieres? :wink: :wink:

Jo veig millor la idea del Pac, que s'adapti tothom a una backing coi!
Sort a tots :wink:
MRK

EntradaAutor: valls » 29 set. 2009, 15:13

Paquitou, com va aixo... m'hi apunto (apuntem) o que? :cool:

Continuo sense internete...dema o l'altre responc >:-E
Tocamelons of the world, d'on sou??
valls
Administrador Antipàtic
Administrador Antipàtic

Entrades: 3936
Membre des de: 03 oct. 2007, 11:56
Ubicació: L.G. City

EntradaAutor: khirareg » 29 set. 2009, 16:55

valls ha escrit:Paquitou, com va aixo... m'hi apunto (apuntem) o que? :cool:

Continuo sense internete...dema o l'altre responc >:-E

Hosti jo vull picarme amb el valls!!!! Se que perdre però vull lluitar contra un heavy !!!!!!
Això és un fòrum, no un maleit sms!!! Si us plau, poseu vocals que és gratis.
khirareg

Entrades: 1754
Membre des de: 26 març 2009, 01:31

Següent

Torna a: SOLO BATTLES

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant