El Wah-Wah!

Megapedaleres amb 50 pedals i més efectes que a la peli de matrix o una tonelada de pedalets a piles? Quina és la millor opció? Aquest tipus de respostes aqui dins.

El Wah-Wah!

EntradaAutor: Pac » 04 abr. 2009, 14:12

1.Que es un wah-wah?

Bones de nou, sabeu que es un wah-wah?

Wikipedia ha escrit:El pedal de wah-wah es un tipus d'efecte per a guitarra i baix. Consisteix en un filtre pasa baixos qual freqüència de tall es variable. Quan aquesta freqüència de tall varia d'un valor baix a un alt, es produeix un so similar a una veu humana pronunciant la paraula "uaaa" (de aquí el seu nom). Tal i com el pedal es presionat, disminueix la freqüència dels baixos de la senyal que son retallats. Un wah-wah funcionant perfectament no hauria d'alterar el volum de la senyal.

Imatge Imatge

2.Tipus de wah-wah?

Bueno, prinpicalment n'hi han dos tipus de wah-wah diferents. Però jo us posarè tres, per que fa poc vaig descobrir un altre wah-wah magnètic del que ara en parlarem.

-2.1. Pedal Wah d'expressió:

L'efecte el controla el guitarrista per mig d'un pedal d'expressió que fa moure el potenciometre de control. N'hi han moltissims de diferents i de distintes marques. Normalment son tan basics com lo primer explicat, però d'altres venen amb potenciometres per regular el tipus de tall de l'efecte i/o distorsión i altres efectes incorporats amb el wah.

Imatge Imatge

-2.2. Pedal Auto-Wah:

En comptes de estar controlat per un pedal d'expressió, està controlat per un oscilador de baixa freqüència al que es fixa una serie d'ajustos, modulacions i variacions del tempo.

Imatge Imatge

-2.3. Wah magnètic (ó 'Proximity Wah'):

Poca cosa a dir realment! Vaig veure'l en el video que us poso a sota d'un noi que modifica guitarras per vendre.
Es tracta d'una espècie de làmina com de cobre (no te per que ser de cobre) magnètica que detecta la proximitat de qualsevol superficie. Quan mes aprop estàs mes alt es el valor de tall (agut).

El seu so, per lo que podeu veure, es mes ambiental que els wah habituals.
Aquest concretament no se quin es, l'unic que he trobat així en una mirada ràpida a sigut aquest, el Zvex Probe.
Si us pica la curiositat, l'he trobat a Musik-Produktiv.

Imatge

3.Com/Quan utilitzar wah-wah?

Be tots sabem que la majoria de guitarristes que idolitzem tenen un wah al alcanç dels seus peus, pero sabem que uns dels mes pioners del wah va ser Jimi Hendrix. I dic un dels mes, per que no va ser el primer, nui molt menys. Va ser el gran Chet Atkins el primer en grabar amb Wah ("Boo Boo Stick Beat" al 1961) que ell mateix va construir.

Be donç, maneres n'hi han infinites amb el wah, de fet, amb els anys que porta a sobre es realment impresionant com encara pots treure-li el suc que si no el primer, pots arribar a ser dels primers en fer-ho servir.
La més popular es la que va popularitzar en Hendrix, Wah-Wah en riffs i solos com per exemple el seu mític Voodoo Child, que crec que va ser el seu primer wah.
Aquesta a anat evolucionant cap a l'estil del Hard-Rock en forma de solos. Slash (Sweet Child O' Mine, Slither...) es un dels habituals en aquest estil.

Una de les, diguem-li "tècniques" del wah, que mes m'agrada es la del 'ritmic wah' (li podriem dir). Si no m'equivoco aquesta va ser iniciada (almenos popularment) per dos cançons bonissimes. La primera es del gran Isaac Hayes al '71, Theme From Shaft, en la que porta el ritme amb el wah d'una manera particular, marcant nota o no. Seguidament va venir un altre gran tema dels Temptation, Papa Was A Rolling Stone al '72. Tots dos temes van popularitzar l'estil.

Bueno, tècniques n'hi han fins la mort, podriem estar parlant aquí tot el dia. Però crec que es millor que ho veieu vosaltres mateixos i sobretot investigueu. Nomès us afegirè una manera mes de com tocar el wah-wah.
Molt tipica de Frank Zappa i Brian May. La idea es deixar el wah en un punt qualsevol (a gust personal) del recorregut del potenciòmetre i aconseguir un timbre diferent i especial de guitarra!

Va, farem l'última...ara de veritat! :lol: Aquesta no he sentit a ningú fer-la, o no m'he percatat. Es la que acostumo a fer quan utilitzo el wah per fer altres coses que no siguin solos!
Y tracta de donar-li una mica d'atmosfera, anar pujant i baixant a poc a poc de vegades, com si fos tipus Phaser. Sona molt ambiental i atmosfèric, aconsejable!

Imatge Imatge Imatge Imatge Imatge Imatge Imatge Imatge

Bueno, per terminar farem una mica de regustet a les cançons mes influenciables sota el wah, si mes no, per mi.

Que tal? bueno, ja sabeu! Si teniu qualsevol dubte o aportació, comenteu!

Siau melons!
K·sound
Pac
Professor Hiperactiu
Professor Hiperactiu

Entrades: 3560
Membre des de: 02 set. 2008, 17:36
Ubicació: Badalona

Re: El Wah-Wah!

EntradaAutor: Serrutxu » 16 abr. 2009, 21:32

Pac!!
Quina marca de Wah-wah es més bona? tenin en compte calitat/preu...??
Requisits per ser un bon guitarrista:
-Fer servir preservatius y protector solar
Serrutxu
Dominant escales
Dominant escales

Entrades: 378
Membre des de: 22 juny 2008, 20:54
Ubicació: Viladroga i la Gentusa

EntradaAutor: nana_11 » 16 abr. 2009, 23:09

bona i original, el jim dunlop.
nana_11
Col·laborador Tocameló
Col·laborador Tocameló

Entrades: 389
Membre des de: 21 abr. 2008, 17:47

EntradaAutor: skaber13 » 16 abr. 2009, 23:21

Jo tink el Pedal Auto-Wah.
Es bastant bo..

Per cert, no vec on l'Slash toke el Wah, perke de tant en tant es fot a correr per alli i no vec k trapitji res...
Eske potser no i guipo.
skaber13
He lligat amb la guitarra

Entrades: 487
Membre des de: 10 feb. 2009, 00:03

EntradaAutor: Pac » 17 abr. 2009, 11:11

Serrutxu ha escrit:Pac!!
Quina marca de Wah-wah es més bona? tenin en compte calitat/preu...??
nana_11 ha escrit:bona i original, el jim dunlop.

Generalment no hi han wahs bons o dolents (si, n'hi ha de tot), no hi ha un de bo!! per que cadascú te la seva manera de anar i sonar.
Jo tinc el Cry Baby (de Dunlop) Classic, per mi, genial! te una distancia enorme de so (no de recorregut, de recorregut normal). Genial per allargar atmosferes i fer ritmes tipo reggae o coses similars, però per fer solos, en canvi, va be, però te masa recorregut i quan estas en agut a tope sona mooool diferent, massa, de quan estas en greu! o sigui canvia el volum (en realitat no canvia el volum, lo que amb l'historia aqueste de les ones i tota la merda nosaltres sentim molt mes l'aguda que la greu...crec).

L'altre día vaig estar provant el Bad Horsie, precisament el de la foto, la primera de totes i no te res a veure. Te molta menos força, pots crear atmòsferes però d'una manera totalment diferent, mes "flotants" pot ser...aixòo si, els solos son tipus els solos del vai amb wah, que notes qu ehi ha wah però no modifica tan la senyal (de fet, aquest pedal es del steve vai).

I com aquests, mil....perque de jim dunlop/cry baby n'hi han la tira, cadascú te la seva diferència.

Que jo sàpiga/m'hagin dit de bons:

Jim Dunlop, Bad Horsei, l'Ibanez, Vox...aquests sobretot, el BOSS, el vaig provar i tambè esta molt guapo! però aquest primers, son els mes populars! ;)
K·sound
Pac
Professor Hiperactiu
Professor Hiperactiu

EntradaAutor: Pac » 17 abr. 2009, 11:13

skaber13 ha escrit:Jo tink el Pedal Auto-Wah.
Es bastant bo..

Per cert, no vec on l'Slash toke el Wah, perke de tant en tant es fot a correr per alli i no vec k trapitji res...
Eske potser no i guipo.

Pot ser no el fa ell...pot ser li fan! n'hi han artistes que prefereixen fer el nota per l'escenari i posar poses molones i que hi hagi algu que li modifiqui la guitarra!
K·sound
Pac
Professor Hiperactiu
Professor Hiperactiu

EntradaAutor: Serrutxu » 18 abr. 2009, 08:20

Moltes Gracies Pac, serà qüestió de anar proban alguns... xD

Pac ha escrit:
Es bastant bo..

Eske potser no i guipo.

Pot ser no el fa ell...pot ser li fan! n'hi han artistes que prefereixen fer el nota per l'escenari i posar poses molones i que hi hagi algu que li modifiqui la guitarra!

Això si ti fixes a la Sweet Child O'Mine, avans de fer el solo més bo va corrents pero despres fica la seva posee i amb el peuu fa el wah wah, si ti fixes es veure-li la cama com es mou.
Això també mi vaig fixar joo :oops:
Requisits per ser un bon guitarrista:
-Fer servir preservatius y protector solar
Serrutxu
Dominant escales
Dominant escales

Entrades: 378
Membre des de: 22 juny 2008, 20:54
Ubicació: Viladroga i la Gentusa

EntradaAutor: blackmogul » 18 abr. 2009, 10:56

Eso es, hombre, un respeto con el Slash.... :mrgreen:
He dicho ya que este verano me voy a ver a Pearl Jam?? MUAHAHAHAHAHA!
blackmogul
Col·laborador Tocameló
Col·laborador Tocameló

Entrades: 1907
Membre des de: 18 maig 2008, 18:42

EntradaAutor: Pac » 18 abr. 2009, 12:49

Respetos a Splash!¿?

Por siertol! per que veieu la diferència...ahir vaig tocar amb un Dunlop Cry Baby CLASSIC..el meu es sense Classic crec...i la diferència es brutal! es molt mes exajerat que el meu..casi no se sentia quan pujava el peu.
Igualment, aquest estava descentrat o algo....perque canvia el volum nomès activant-lo.

Recordo:

Wikipedia ha escrit:El pedal de wah-wah es un tipus d'efecte per a guitarra i baix. Consisteix en un filtre pasa baixos qual freqüència de tall es variable. Quan aquesta freqüència de tall varia d'un valor baix a un alt, es produeix un so similar a una veu humana pronunciant la paraula "uaaa" (de aquí el seu nom). Tal i com el pedal es presionat, disminueix la freqüència dels baixos de la senyal que son retallats. Un wah-wah funcionant perfectament no hauria d'alterar el volum de la senyal.

:lol:
K·sound
Pac
Professor Hiperactiu
Professor Hiperactiu

EntradaAutor: atrak1catala » 14 jul. 2009, 01:21

EI BONES

sabeu quin preu tenen els wah-wha?

eric xD
atrak1catala
Començo a tocar-la
Començo a tocar-la

Entrades: 66
Membre des de: 22 abr. 2009, 14:54

EntradaAutor: Pac » 15 jul. 2009, 19:13

Segons quin vulguis!

El CRY BABY no llega a los 150€ normalmente (aunque aquí esta a la mitad)..el VOX el BOSS y la gran majoria rondan estos precios 120€/160€..aunque siempre seguramente habrà alguno mas barato...Creo recordar un Danelectro muy mono tipo zebra que no era muy caro creo!!!

salutte
K·sound
Pac
Professor Hiperactiu
Professor Hiperactiu

EntradaAutor: Delek » 20 jul. 2009, 17:17

Guau con el Wah magnètic, que pasada :shock:
es la primera vez que veo algo asin, que ideas tiene la peña :lol:
Delek
Primers acords
Primers acords

Entrades: 32
Membre des de: 20 juny 2009, 13:26

EntradaAutor: will97 » 25 nov. 2009, 21:48

una pregunta ja k estem parlant d wah wah tinc una pedalera d'un tio k no se com esdiu bueno k porta wah wah peró no pedal per donar efct o no ni tampoc lodel tempo nomes mactiva el wah wah al maxim en llavors a les instruccions em posa que si vull li puc posar un pedal complementari per poder fr-lo ar amb el peu pero aixo a la botiga com u aig de demanar?

gracies :lol:
visca el jonh frusciante i el jimy hendrix

Imatge
will97
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

Entrades: 170
Membre des de: 22 abr. 2009, 07:35

EntradaAutor: Pac » 01 des. 2009, 13:27

necesites un pedal de expressio (FX Pedal) n'hi han de 15, 20 i 30€ em sembla!!..però porta el pedal quan vagis, per provar-ho...vaya a ser que no xute!
K·sound
Pac
Professor Hiperactiu
Professor Hiperactiu

EntradaAutor: will97 » 02 des. 2009, 21:03

gracies :brutal:
visca el jonh frusciante i el jimy hendrix

Imatge
will97
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

Entrades: 170
Membre des de: 22 abr. 2009, 07:35

EntradaAutor: JoanC » 25 feb. 2010, 17:30

Pac ha escrit:
Es bastant bo..

Eske potser no i guipo.

al minut 4 40 es veu com mou el peuet pel wah e...
no ens hi hem fixat gaire!!!
JoanC
Dominant escales
Dominant escales

Entrades: 262
Membre des de: 22 juny 2009, 12:04

EntradaAutor: PauGilmour » 10 març 2010, 02:14

Jo tin un Dunlop Jimmi Hendrix wah. Es un cry baby pero posa jimmi hendrix davant, molta diferencia no crec que hi hagi no? :roll:
Em va costar 70 € de segona má. Va de conya! :wink:
Imatge
PauGilmour

Entrades: 427
Membre des de: 12 oct. 2009, 14:49
Ubicació: En 1955 amb el Marty Mcfly i el Doc

EntradaAutor: Pac » 10 març 2010, 10:39

iep!!! bona observació JoanC!

Pau em sembl que es gairebé igual que el normal....al igual que el cry baby classic i el cry baby (el meu)...algo canviarà suposo pero vaja...
K·sound
Pac
Professor Hiperactiu
Professor Hiperactiu

EntradaAutor: TheBrowling » 29 març 2010, 15:39

Una cosa, quina diferéncia hi ha entre un pedal de reverb i un de distortion? es que no estic massa posat en tema d'efectes... I una altra cosa, un pedal de compressió fa augmentar el sustain, pero canvia el to de la guitarra?
TheBrowling
Riffero
Riffero

Entrades: 799
Membre des de: 28 març 2009, 15:52
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Gerard Merino » 29 març 2010, 17:22

Reverb

Distorsió

La Reverb, el que fa és fer com un...WWWWWWHHHHHOOOWWWWHWHH
(Per si no us ha arribat el so d'aquesta onomatopeya mirar l'spoiler)
Spoiler: ensenya
Fa un efecte com de gran, un so que omple un ''rere fons'' impressionant. M'encanta la reverb :solo:

La Distorsió no fa falta explicar-la oi?? :taja:

Vols veure un bon exemple de Compressor?? :cool:

Aquest vídeo respon força bé la teva pregunta :solo:

Espero haver ajudat :taja: :taja: :taja: :taja:
Gibson VS Fender -_-_-II*II-_-_- Who's Wins?
A RockanMetalejar!!!!!!!

Et portaré sempre al cor i en cada nota que toqui...El teu Blues romandrà sempre viu GM
Gerard Merino
Professor Merino
Professor Merino

Entrades: 2675
Membre des de: 12 ago. 2009, 05:09
Ubicació: A dins d'un Xampinyó

EntradaAutor: PauGilmour » 29 març 2010, 17:24

TheBrowling ha escrit:Una cosa, quina diferéncia hi ha entre un pedal de reverb i un de distortion? es que no estic massa posat en tema d'efectes... I una altra cosa, un pedal de compressió fa augmentar el sustain, pero canvia el to de la guitarra?

Aveuree. Distortion es per distorsi´´o. El so estrident clasic del rock, hard rock... I reverb es per ficar rebervercio. es a dir, imitar la acustica de una sala de concerts per exemple, o una habitacio... Als meus inicis el confonia amb el delay. Podriem dir que es con un delay moooolt difuminat. Una mica de reverb sempre queda be!
Imatge
PauGilmour

Entrades: 427
Membre des de: 12 oct. 2009, 14:49
Ubicació: En 1955 amb el Marty Mcfly i el Doc

EntradaAutor: Gerard Merino » 29 març 2010, 17:37

PauGilmour ha escrit:Una mica de reverb sempre queda be!

Jo no m'imagino una vida sense la Reverb :solo:
A RockanMetalejar!!!!!!!

Et portaré sempre al cor i en cada nota que toqui...El teu Blues romandrà sempre viu GM
Gerard Merino
Professor Merino
Professor Merino

EntradaAutor: TheBrowling » 29 març 2010, 17:39

Ok! era més o menys el que m'imaginava, gràcies als dos!
TheBrowling
Riffero
Riffero

Entrades: 799
Membre des de: 28 març 2009, 15:52

EntradaAutor: khirareg » 29 març 2010, 22:30

Gerard Merino ha escrit:
PauGilmour ha escrit:Una mica de reverb sempre queda be!

Jo no m'imagino una vida sense la Reverb :solo:

Jo no m'imagino la vida sense distorsió.
Això és un fòrum, no un maleit sms!!! Si us plau, poseu vocals que és gratis.
khirareg
Moderador guanyador d'un Gallifante
Moderador guanyador d'un Gallifante

Entrades: 1754
Membre des de: 26 març 2009, 01:31

EntradaAutor: Gerard Merino » 29 març 2010, 23:26

khirareg ha escrit:Jo no m'imagino la vida sense distorsió.

Ni jo :solo: :metal: :metal:

En veritat, no m'imagino un món sense efetces :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Podria ser la fi del planeta... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Ja no parlem d'un món sense guitarra...Seria l'autodestrucció de l'univers a causa de la mala hòstia que tindrien Steve Vai amb el nostre Webmonster :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
A RockanMetalejar!!!!!!!

Gerard Merino
Professor Merino
Professor Merino

Següent

Torna a: Pedals i Efectes

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant