Amplificadors transitors/válvules, preus i potència.

Pregunta, recomana, o parla sobre amplificadors de tot tipus, potència, tamany, preu, colors, olors, i sabors. Les millors marques, els millors amplis relació qualitat preu, etc etc...

Amplificadors transitors/válvules, preus i potència.

EntradaAutor: Albertcarrera » 07 des. 2010, 00:55

Hola bones,
doncs el tema esmentat, fa més de dos anys que toco ja i em vull decidir per un bon ampli econòmic per tenir un bon so i potència per poder tocar amb un grup. El tema es que m'he assabentat fa poc dels amplificadors valvulars que fins ara ni mirava per el seu preu alt i no sé que em convindria més. De moment tinc pensat gastar-me uns 350-400€ com a molt amb l'ampli. Aquí us deixo les propostes que m'han fet.

Lane VC15

Aquest el prodia conseguir de segona mà, té 15W i el con de 10".

Marshall MG50FX

De 50W i amb un con de 12", per 355€.

Roland Cube80x

80W, con de 12" per 350€.

BlackHeart Little Giant

3/5W, con de 12" Dos válvues. per 250€ per internet o 415€ en botiga.

Hughes & Kettner
D'aquest no en tinc el model, només sé que és de 80W i porta un celestion de 12". El p.v.p. és de 650€, però en una botiga em van fer una gran oferta, per 450€.

Fame VS50

Aquest esta a la musicstore per 300€, valvular de 50W i amb un con marca desconeguda de 12".

Bueno, respecte a la diferència entre valvurars/transitors, dons el tema de la potència i els decibels. A veure si algú em sabria argumentar si son importants o no els Wats en els amplis a vàlvules i si es possible que amb pots Wats obtinguis el mateix "volum" que amb un de més Wats a transitors.(Si aquest tema ja va estar obert us agrairia el link o que me'l cités algú.)

I el tema amplis, si algú els coneix, els a sentit, si els i sembla que no valen per a res o que se'n poden trobar de millors etc etc. Jo el necessito per treure un so més bo que el que trec només amb una pedalera digitech i per tocar de tan en tant amb un grup.

Salutacions! Espero les vostres sabies respostes!
Albertcarrera
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

Entrades: 133
Membre des de: 11 ago. 2008, 02:55
Ubicació: Gerona

Re: Amplificadors transitors/válvules, preus i potència.

EntradaAutor: oldow » 07 des. 2010, 22:19

JO em decantaria pel Roland Cube, ara si t'agrada més el so classic original y no tan "digitalitzat" el Black heart o el Lane estan mot, bé, ara mel's mirare una mica.
Ara, pensa que per assajar amb el grupillo, nocesitaras 60W transistors, i uns 35W valvules, aixo és el que m0han dit vaja

El Marshall... jo me n'oblidaria... :cool:
Quien rie ultimo piensa mas lento.

oldow
He lligat amb la guitarra

Entrades: 564
Membre des de: 30 set. 2009, 23:03

EntradaAutor: Albertcarrera » 08 des. 2010, 00:48

M'apunto lo del Marshall, però no sé, m'havien dit que ara hi ha un nou gurú que es de Zaragoza i no se que que la gama MG havia millorat etc pero bueno, si vull un ampli amb llumetes i coses digitals tb em prodia pillar un Line6.

El Roland Cube es el primer que vaig porvar i em va agradar, és digital però no a tal extrem, sona tot força collonut però em van dir que es un chip emulador de sons o algo així i que per apendre no sé, que era per a algú que ja en sapigues i volgués un so "tal" al moment.

Què en penseu del Fame VS50? Algú el coneix? Jo tinc un cosí que el té i no ha tingut cap problema serio amb ell (esque el trobo bastant barat).
"A veces siento como si la gente quisiera que me muriera para que así se cumpliera la clásica historia del rock" (Kurt Cobain)
"¿Sabes que me hace más feliz que nada?, Dame seis cuerdas y seré feliz." (B. B. king)
Albertcarrera
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

EntradaAutor: oldow » 08 des. 2010, 14:21

Clar, Fame jo la tenia com una marca baratilla estil Harley Benton, però com totes, tenen les seves coses bones i dolentes.
Marshall, val la pena si t'agafes de vàlvules, a partir dels 500€, el Roland Cube, està de puta mare, i com bé dius, és digital, però no tant com el Spider IV. Això que diuen que és per gent que ja en sapiga una mica... :???: :roll: Nosé, això depen de cadascú, i del rendiment que li puguis treure.

oldow

EntradaAutor: 4c1d-N2O » 08 des. 2010, 15:40

Lo que tienes que tener en muy muy claro es que sonidos quieres machacar. Si buscas un amplificador cañero, metalero, entonces busca uno de valvulas. Si por el contrario quieres algo versatil, tira a por un Line 6 de transistores.

El por que es muy sencillo. Las valvulas ensucian bastante el sonido, por lo que en canales limpios probablemente te decepcionen (aunque siempre habra alguna excepcion). Esto con los transistores no pasa. Un Line 6 te da (en gamas ya un poco medias/altas) sonidos muy muy similares a un valvulas, y los limpios que ofrecen son cojonudos, ademas de ser extremadamente versatiles.

Por otro lado, los valvulares que propones, si no me equivoco, salvo uno, el resto no tienen valvulas en el previo (tamopco es que lo haya mirado) y eso se hace notar muchisimo en un ampli a valvulas. Es por eso que son tan caros, los buenos amplis no saturan, y ofrecen sonidos excelentes, aunque en segun que tipo de sonidos.

Lo mejor, un ampli a transistores versatil. Ahora mismo, tienes el Spider IV de 150Watts por un precio muy bueno y para tocar con un grupo vas mas que de sobra. Si tienes intencion de meterlo a tocar en un grupo, y si el grupo goza de bateria acustica, no te recomiendo menos de 120Watts, porque lo agradeceras.
4c1d-N2O
Col·laborador Tocameló
Col·laborador Tocameló

Entrades: 1193
Membre des de: 29 des. 2007, 18:52

EntradaAutor: Albertcarrera » 08 des. 2010, 16:37

oldow ha escrit:Clar, Fame jo la tenia com una marca baratilla estil Harley Benton, però com totes, tenen les seves coses bones i dolentes.
Marshall, val la pena si t'agafes de vàlvules, a partir dels 500€, el Roland Cube, està de puta mare, i com bé dius, és digital, però no tant com el Spider IV. Això que diuen que és per gent que ja en sapiga una mica... :???: :roll: Nosé, això depen de cadascú, i del rendiment que li puguis treure.

oldow, esque jo ja tinc una digitechrp80 que no és res de l'altre món i ja em sobren efectes etc etc.. encara no la domino al 100%. Però si que està francament bé el rolnad cube( l'he probat i el looper em va encantar i relació claitat preu molt bé en botiga)..., però ves el profe no me'l va recomanar.

4c1d-N2O ha escrit:Lo que tienes que tener en muy muy claro es que sonidos quieres machacar. Si buscas un amplificador cañero, metalero, entonces busca uno de valvulas. Si por el contrario quieres algo versatil, tira a por un Line 6 de transistores.

El por que es muy sencillo. Las valvulas ensucian bastante el sonido, por lo que en canales limpios probablemente te decepcionen (aunque siempre habra alguna excepcion). Esto con los transistores no pasa. Un Line 6 te da (en gamas ya un poco medias/altas) sonidos muy muy similares a un valvulas, y los limpios que ofrecen son cojonudos, ademas de ser extremadamente versatiles.

Por otro lado, los valvulares que propones, si no me equivoco, salvo uno, el resto no tienen valvulas en el previo (tamopco es que lo haya mirado) y eso se hace notar muchisimo en un ampli a valvulas. Es por eso que son tan caros, los buenos amplis no saturan, y ofrecen sonidos excelentes, aunque en segun que tipo de sonidos.

Lo mejor, un ampli a transistores versatil. Ahora mismo, tienes el Spider IV de 150Watts por un precio muy bueno y para tocar con un grupo vas mas que de sobra. Si tienes intencion de meterlo a tocar en un grupo, y si el grupo goza de bateria acustica, no te recomiendo menos de 120Watts, porque lo agradeceras.

Pues lo que me comentas, sisi, conozco que con un valvular de poca poténcia a volumenes altos te distorsionan, pero hay gente que se pilla el Laney VC15y lo ponen el limpio a tope porque les gusta, esque los valvulares parecen más adecuados para un primer ampli, dos canales y a poartir de allí vas jugando con la E.Q. para tener una distorsión rollo metall vajando treble, subiendo treble para algo rollo AC/DC, tampoco lo sé muy bien. Pero si quiero un sonido limpio a volumenes altos me pillo un ampli potente no? Tb me he mirado el Laney VC30 de segunda mano, tiene 30W y lleva montados 2x12", eso ya es una bestia parda creo.

El Line 6 spider IV lo tenian dos colegas, el de 75W y uno se cansó. A mi me flipava el sonido blusero que le sacaba a la guitarra y simpre me decia que solo ponia lo rueda esa a "Blues" y ya está y al final se desizo de él. El otro lo tiene para tocar metall y de puta madre, yo voy tirando más hacia el blues y el rock, y me chifla el Overdrive tan guapo de la guitarra de B.B. King y no tengo claro si con un Line6 puedes jugar con eso, ya que vas canviando de distorsiones y tocando el drive, no sé si el sonido de B.B. King es el resultante de poner su marhsall creo a tope, vaya, provaré el Line6, pero me havia propuesto dejar de banda lo digital ya que tengo una pedalera ya.

¿Cuál es el que tiene válvulas en el previo y no satura tanto?
"A veces siento como si la gente quisiera que me muriera para que así se cumpliera la clásica historia del rock" (Kurt Cobain)
"¿Sabes que me hace más feliz que nada?, Dame seis cuerdas y seré feliz." (B. B. king)
Albertcarrera
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

EntradaAutor: oldow » 08 des. 2010, 16:49

Albertcarrera ha escrit:oldow, esque jo ja tinc una digitechrp80 que no és res de l'altre món i ja em sobren efectes etc etc.. encara no la domino al 100%. Però si que està francament bé el rolnad cube( l'he probat i el looper em va encantar i relació claitat preu molt bé en botiga)..., però ves el profe no me'l va recomanar.

Pensa que no només conta la opinió del teu profe... jo em guio bastant amb la dels botiguers, i de la meva orella :cool:
Això que un de vàlvules està millor per començar, jo pensava que per començar millor un de transistors i na fent, i que si amb el temps tenies ganes de més un bon valvules, pos de puta mare.

Jo estic pensant de pillar-me aquest, però encara no m'he decidit:
Peavey valve king 112 (349€)
http://www.thomann.de/es/peavey_valve_king_112_gitarrencombo.htm

P.valve king 212(455€)
http://www.thomann.de/es/peavey_valve_king_212.htm

Estan molt bé tots, dos, amb una gran versatilitat i molt bon preu.
PD: probal's!!

oldow

EntradaAutor: Albertcarrera » 08 des. 2010, 17:02

Sisi els valveking, me'ls vaig mirar ja! El que passa que escoltant el so que et donen a la review de la thomann i lo que havia llegit doncs em va semblar que l'overdrive no convenç del tot, però tot va agustos si puc ja els provaré! Ja tinc feina, a buscar per totes les botigues de Lleida i Mollerussa xD

Per cert, el Laney VC30 deu ser semblan a aquest i potser millor no? L'he vist anunciat a un altre web per 350€, porta montat 2x12" i dona 30W a válvules que es veu que és força bèstia amb aquell ampli, el problema és que es veu que té 4 anys l'ampli i potser ni li ha canviat les vàlvules mai...
Albertcarrera
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

EntradaAutor: oldow » 08 des. 2010, 17:06

Albertcarrera ha escrit:Per cert, el Laney VC30 deu ser semblan a aquest i potser millor no? L'he vist anunciat a un altre web per 350€, porta montat 2x12" i dona 30W a válvules que es veu que és força bèstia amb aquell ampli, el problema és que es veu que té 4 anys l'ampli i potser ni li ha canviat les vàlvules mai...

Potser és millor, ja me'l miraré millor i preguntaré.
PD: quan compris de segona mà, està minimament bé si el coneixes o viu a prop i o pots provar, però el problema és que si no l'hi han canviat les vàlvules el preu et puja desprès.

oldow

EntradaAutor: Albertcarrera » 09 des. 2010, 01:48

viewtopic.php?f=129&t=4187

Mira oldow, aquí és on diu que la distorsió es queda curta, però parla bé del seu net.
Albertcarrera
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

EntradaAutor: 4c1d-N2O » 10 des. 2010, 02:26

Mirate el MK2 de Line 6, que es valvular.
4c1d-N2O
Col·laborador Tocameló
Col·laborador Tocameló

EntradaAutor: Albertcarrera » 11 des. 2010, 00:44

Ahh, aquí entramos en el tema de los híbridos no? Se ve cojonudo, el precio a 600 y pico pero buscare de segunda mano. Que me podeis decir de lso híbridos? Sonido válvular y digital no?
Albertcarrera
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

EntradaAutor: Albertcarrera » 18 des. 2010, 20:37

http://www.voxamps.com/valvereactor/ac15vr/

Que us sembla això? VOC AC15 Valve Reactor, no tinc clar què és pero es veu que és un tipus de ampli valvular amb una vàlvula que a l'hora és dos vàlvules. Cito:

"VR Valve Reactor
Originally designed for the critically acclaimed Valvetronix modelling amplifiers, the Valve Reactor circuit places a 12AX7 vacuum tube (or “valve”) into the power stage. Known as a dual-triode tube, the 12AX7 is actually two tubes in one. Our engineers have configured this tube to act as a small power amplifier. This circuit provides all of the tonality and feel of an all tube amp."

Albertcarrera
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

EntradaAutor: 4c1d-N2O » 18 des. 2010, 21:09

Si quieres un consejo. Cogete una tarde que tengas libre y acercate a una tienda que tengas cerca.

El buscar amplis por internet puede llevar a engaños enormes, ya que el sonido de un video puede estar tratado o bien no puede ser el sonido real que el ampli ofrece. Ya que tu eres dueño de tu oido, lo mejor es que cojas tu guitarra, vayas por alguna tienda y, despues de explicarle al de la tienda lo que buscas, sientate a tocar con ese ampli que tiene el precio que buscas. Despues de probarlo sabras si esta hecho para ti o no.
4c1d-N2O
Col·laborador Tocameló
Col·laborador Tocameló

EntradaAutor: oldow » 18 des. 2010, 21:10

Està bé, VOX es una gran marca, però pensa que comprarte un VOX és:
-Perquè t'agrada el so més vintage
-Perquè t'agrada el so VOX (no són moolt versatils)

oldow

EntradaAutor: Albertcarrera » 18 des. 2010, 22:23

4c1d-N2O ha escrit:Si quieres un consejo. Cogete una tarde que tengas libre y acercate a una tienda que tengas cerca.

El buscar amplis por internet puede llevar a engaños enormes, ya que el sonido de un video puede estar tratado o bien no puede ser el sonido real que el ampli ofrece. Ya que tu eres dueño de tu oido, lo mejor es que cojas tu guitarra, vayas por alguna tienda y, despues de explicarle al de la tienda lo que buscas, sientate a tocar con ese ampli que tiene el precio que buscas. Despues de probarlo sabras si esta hecho para ti o no.

No si ya lo he echo, he provado el Fame VS50, también el Marshall, el Peavy a válvulas 112, el Black Heart, el Laney VC15 etc etc... pero no he enctrado uno que me guste de verdad y se acerque a mi presupuesto, fui a una tienda de Lérida y a una de Mollerussa a ver amplis i no encontre mucha cosa tampoco (los que dije anteriormente). Y por supuesto, yo antes de comprarme un ampli por internet lo escucharé cara a cara. Un saludo.

oldow ha escrit:Està bé, VOX es una gran marca, però pensa que comprarte un VOX és:
-Perquè t'agrada el so més vintage
-Perquè t'agrada el so VOX (no són moolt versatils)

El so vintage, de fàbula manirà, per tocar Blues deu anar molt bé no? Y això de versàtils? Com és? Jo tb tinc una pedalera si vull més sons chungos de distorsions metaleres etc.
Albertcarrera
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

EntradaAutor: oldow » 18 des. 2010, 23:16

Això de versatils, ho dic perquè és un so molt Vox, per el blues t'anirà de conya, però per altres coses no tant.
Lo de la pedalera home... si la tens està bé, però la gràcia d'un ampli valvular es el seu so, i que li posis una pedalera multiefectes.., si són pedals sueltos perfecte.

oldow

EntradaAutor: Albertcarrera » 19 des. 2010, 01:58

oldow ha escrit:Això de versatils, ho dic perquè és un so molt Vox, per el blues t'anirà de conya, però per altres coses no tant.
Lo de la pedalera home... si la tens està bé, però la gràcia d'un ampli valvular es el seu so, i que li posis una pedalera multiefectes.., si són pedals sueltos perfecte.

Sisi, ja ho tenia pensat, si me pillo un valvular me de comprar pedals analogics sueltos xD
Albertcarrera
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

EntradaAutor: skaber13 » 28 des. 2010, 03:13

En la meva opinió, el Marshall no el pillaria perque no et molara el so que pot treure, almeñs aquest model de marshall no... i el blackheart, per a mi, no magrada com sona, dels altres no t'en puc dir res, pero si que et recomanaria un ENGL, de valvules de 50W que a tot arreu t'en parlen superbe i que si pots probarlo veuras com sona.

Imatge

Ya diras que tal ;) :solo:
skaber13

Entrades: 487
Membre des de: 10 feb. 2009, 00:03

EntradaAutor: skaber13 » 28 des. 2010, 03:17

oldow ha escrit:Això de versatils, ho dic perquè és un so molt Vox, per el blues t'anirà de conya, però per altres coses no tant.

A un ampli de valvules, el que li has de fer es foterli molta potencia, perque aixi es com millor et sonarà. Si li enchufes una pedalera, et "perdrà" sò, per diru d'alguna manera, i sempre et pots agafar les pedaleres que et venen amb l'ampli, de 2 o 4 botonets.
skaber13

Entrades: 487
Membre des de: 10 feb. 2009, 00:03

EntradaAutor: Albertcarrera » 29 des. 2010, 01:34

Ok!! Preguntaré pels ENLG

I aquest Laney? Què us sembla?

L'he vist per 400€ de segona o tercera mà però amb poquíssim us al ebay.

Porta una vàlvula més o alguna cosa així i es veu que satura més, té el con de 12" celestion i 30W dóna. Crec que és una bona màquina. xD
Albertcarrera
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

EntradaAutor: 4c1d-N2O » 29 des. 2010, 01:46

Albertcarrera ha escrit:Ok!! Preguntaré pels ENLG

I aquest Laney? Què us sembla?

L'he vist per 400€ de segona o tercera mà però amb poquíssim us al ebay.

Porta una vàlvula més o alguna cosa així i es veu que satura més, té el con de 12" celestion i 30W dóna. Crec que és una bona màquina. xD

Procura probar antes de comprar. No te fies de los sonidos que sacan por los videos.
4c1d-N2O
Col·laborador Tocameló
Col·laborador Tocameló

EntradaAutor: oldow » 29 des. 2010, 03:10

I vigila les coses de segona mà... I més si no coneixes al venedor, o no ho has probat abans... :cool:
PD: fa molt bona pinta l'ampli

oldow

EntradaAutor: Albertcarrera » 06 gen. 2011, 06:18

http://cgi.ebay.es/Atenuador-de-volumen ... 3cb3e9b768

que us sembla? servei per baiaxar el volum que va de la sortida de l'ampli a l'altaveu, aix.i alimentes més bé les valvules o fins i tot pots fer que les de l'etapa de potencia trenquin més i soni guay, wow!! si això va bé em resoldria els problemes de el so no tan bo que tenen els amplis a baix volum i men compraria un de 30W... ja em direu! salut!
Albertcarrera
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

EntradaAutor: 4c1d-N2O » 06 gen. 2011, 14:59

No se si te interesara, pero en grupo (yo incluido) el guitarrista tiene un POD X3 Pro junto a una etapa de potencia para conectarla a la pantalla.

Yo desde que lo tengo flipo cada dia mas, porque es versatil para cualquier cosa que tenga cuerdas, y el sonido que ofrece es increible. Lo mismo puedes emular un Mesa Boogie, que un Marshall J2000, o un Ampeg para bajo. Tambien puedes usar combinaciones con combos, efectos de delay varios, de reverb, etc. Es un maquinon en definitiva. Tengo pendiente hacer una review, pero me falta tiempo, asi que si quieres esperar...

Y para muestra de lo que digo, mejor un boton (lo he grabado hace un par de dias):

http://www.goear.com/listen/f220820/prueba-apotheosica

La ventaja es que lo puedes usar como previo y lo puedes usar en casa como interface de audio o pieza de estudio y montado en una maleta para rack, es facil de transportar. Una etapa te puede rondar desde los 300€ hasta los 2000€, dependiendo de lo que te quieras gastar y el material que quieras, y el POD X3 Pro yo lo encontre de segunda mano por 450€. Para usarlo en casa, con gastarte lo que valga el POD te vale. Despues si necesitas algo para directo, puedes hacerte mas adelante con la etapa de potencia.

El otro guitarrista del grupo tiene un amplificador Line 6 Vetta 2 y le gusta mas el sonido que ofrece el POD que el propio Vetta (siendo un ampli que suena de miedo igualmente). No se si te gustara la combinacion, pero es una posibilidad que tienes.
4c1d-N2O
Col·laborador Tocameló
Col·laborador Tocameló

Següent

Torna a: Amplificadors

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant