lletristes

Pianistes, flautistes, bateries, violinistes, panderetistes, trombonistes, zambombistes, trianglistes, trompetistes, dentistes, digeridooistes, i tots els altres istes, feu pinya aqui!

lletristes

EntradaAutor: Coy » 17 maig 2009, 20:47

i que hi ha de nosaltres els lletristes? sense nosaltres tots els solos q vulguis xo ni una paraula. Normalment els lletristes toquen algun instrument o bé son els cantants. en el meu cas el lletrista, jo, soc algu q no toca en el grup (potser en un futur) la cosa va així: a letris wirte lyrics in english, una letrista en castellano, i jo en català. la idea es que si hi ha algun lletrista amb més expèriencia, que m'aconselli en algunes coses com ara: les tornades, nº versos/estrofael ritme (tant pel q fa a mètrica com a rima consonant i assonant) i altres
Tens criatures a casa?
busques un cangur mentre fas un bolo?
vols algu que et cuidi els crios mentre esta al bar fent unes birres?
la solució als teus problemes és aquí
Andreu Coy, un cangur amb experiència.
Coy
Primers acords
Primers acords

Entrades: 44
Membre des de: 27 març 2009, 23:35

Re: lletristes

EntradaAutor: bendo » 17 maig 2009, 21:29

pos nano per la meva part ho portes clar

he escrit en castellá en angles i ara estic a miges en una cançó en romanés (tela marinera)

pero a mi les lletres, els temes i les cançons se m'acudixen de sobte, i casi sempre completes. o siga que no sabria donarte consells.

Jo m'inspire en cualsevol cosa, i no m'agrada que les coses rimen totes perfectes per que pareixen una cançoneta de parbulari. M'agrada més que la força estiga en el missatge i la música.
El que intente a l'hora de "maquetar" la cançó (ordenar les frases per al final i llevar alguna cosa que després veig que no acaba de quedar tan bé com en un principi pensava) es intentar que la historia tinga un principi i un final, que no siguen soles frases soltes que no van enlloc.

A vore si ve un profesional i et diu algo més...

rock!

pd_per supost, en cuant se t'acudisca cualsevol cosa, apuntau. si es un ritme, grabat al menos amb el movil tararejant. Que no se t'escape mai un ritme o una lletra per que cuan et dones conter que tenies una bona i que se t'ha escapat et donen ganes de _________ (completar al gust, fer algo que et desahogue)
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

Entrades: 2762
Membre des de: 28 gen. 2009, 12:25
Ubicació: A les dos i cuart

EntradaAutor: marcopola » 17 maig 2009, 22:12

si tio com diu el bendo, no cal que una canço rimi perquè sigui wapa pro, cla lo bo seria tenir un ritme enganxos daquells qe se tenganxen a la primera. pero nose a mi les cansons em surten molts cops soles quan estic a casa i em comenso a inventar coses i les que magraden les apunto en un paper, i a poc a poc, es va millorant fins que un dia et decideixesa ajuntaro tot i fer una canso :) :metal:
despres tinventes un ritme qe tambe surt sol i... ja pots tocar en un festival :solo:
marcopola
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

Entrades: 152
Membre des de: 27 gen. 2009, 23:25

EntradaAutor: Coy » 19 maig 2009, 21:03

bendo ha escrit:pd_per supost, en cuant se t'acudisca cualsevol cosa, apuntau. si es un ritme, grabat al menos amb el movil tararejant. Que no se t'escape mai un ritme o una lletra per que cuan et dones conter que tenies una bona i que se t'ha escapat et donen ganes de _________ (completar al gust, fer algo que et desahogue)

ho sé en un futur seré escrpitor
Tens criatures a casa?
Coy
Primers acords
Primers acords

EntradaAutor: alex_xispa » 19 maig 2009, 23:00

marcopola ha escrit:si tio com diu el bendo, no cal que una canço rimi perquè sigui wapa pro, cla lo bo seria tenir un ritme enganxos daquells qe se tenganxen a la primera. pero nose a mi les cansons em surten molts cops soles quan estic a casa i em comenso a inventar coses i les que magraden les apunto en un paper, i a poc a poc, es va millorant fins que un dia et decideixesa ajuntaro tot i fer una canso :) :metal:
despres tinventes un ritme qe tambe surt sol i... ja pots tocar en un festival :solo:

joer que ràpid vas tu :shock:

a aquest pas d'aqui res estàs de gira amb ac/dc o ves a saber amb qui xD
alex_xispa
Començo a tocar-la
Començo a tocar-la

Entrades: 74
Membre des de: 09 abr. 2009, 18:22

EntradaAutor: bendo » 20 maig 2009, 08:27

alex_xispa ha escrit:a aquest pas d'aqui res estàs de gira amb ac/dc o ves a saber amb qui xD

millor, així ens pagará a tots la hipoteca i ni es donará conter de que ha pagat una factura més
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

EntradaAutor: marcopola » 20 maig 2009, 14:20

nono si a mi em costa moooolt po u e simplificat perque sino em feia bastan pal escriure i cla nose el k volia di era que fen una pluja didees i barrejano tot et pot surti una canso sino mira el chiki chiki lo cutre que es i am un apluja didees u pots fer xdd
marcopola
Ja se fer el Fa
Ja se fer el Fa

Entrades: 152
Membre des de: 27 gen. 2009, 23:25

EntradaAutor: bendo » 20 maig 2009, 15:06

marcopola ha escrit:nono si a mi em costa moooolt po u e simplificat perque sino em feia bastan pal escriure i cla nose el k volia di era que fen una pluja didees i barrejano tot et pot surti una canso sino mira el chiki chiki lo cutre que es i am un apluja didees u pots fer xdd

el chiqui chiqui era
    graciosa
    facil de aprendre
    apegalos el ritme y la lletra
    moltiiiiiiisima promoció

ya pot fer el buenafuente tonteries que tots li aplaudixen, per aixo va tindre exit el chiqui
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

EntradaAutor: skaber13 » 21 maig 2009, 00:11

Mira, encara k no tinguis ni idea de tocar jo et dono un consell, agafes un baix, i si no en tens k sigui guitarra i tokes una cutrada i si tagrade l'apuntes i desde alli vas treient coses... Un Bajo lo puede todo! :metal:
skaber13
He lligat amb la guitarra

Entrades: 487
Membre des de: 10 feb. 2009, 00:03

EntradaAutor: bendo » 21 maig 2009, 10:02

skaber13 ha escrit:Mira, encara k no tinguis ni idea de tocar jo et dono un consell, agafes un baix, i si no en tens k sigui guitarra i tokes una cutrada i si tagrade l'apuntes i desde alli vas treient coses... Un Bajo lo puede todo! :metal:

jo crec que millor un piano, a poca idea que tingues de notes es mes facil saber on está el do i pujar i baixar de nota es tan facil com apretar la tecla del costat
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

EntradaAutor: JoanC » 25 juny 2009, 14:44

bendo ha escrit:jo crec que millor un piano, a poca idea que tingues de notes es mes facil saber on está el do i pujar i baixar de nota es tan facil com apretar la tecla del costat

no ho diguis a un pianista que ten tirarà un pel cap! i, aviso, un piano fa més mal que una guitarra :muelte:
JoanC
Dominant escales
Dominant escales

Entrades: 262
Membre des de: 22 juny 2009, 12:04

EntradaAutor: bendo » 25 juny 2009, 15:07

JoanC ha escrit:
bendo ha escrit:jo crec que millor un piano, a poca idea que tingues de notes es mes facil saber on está el do i pujar i baixar de nota es tan facil com apretar la tecla del costat

no ho diguis a un pianista que ten tirarà un pel cap! i, aviso, un piano fa més mal que una guitarra :muelte:

seguim el off topic mentre algú diu alguna cosa sobre lletristes:
Spoiler: ensenya
el que vull dir es que la execució de una nota es mes senzilla en un piano que en una guitarra

¿Que es més facil?
A) pulsar una tecla
B) xafar una corda sense moure-la en vertical y amb l'altra mà donar-li vibració
C)depén de si ho diu un pianista o un guitarrista
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

EntradaAutor: JoanC » 26 juny 2009, 14:30

realment teniu l'orgull molt alt eh els guitarristes!!! aprofiteu qualsevol ocasió per explicar com és de "complicat" l'instrument xDD

Pd: bona sintetisació de com es toca la guitarra :P
JoanC
Dominant escales
Dominant escales

EntradaAutor: TheBrowling » 26 juny 2009, 21:29

La guitarra és l'instrument més fàcil de tocar malament i més difícil de tocar bé, aquesta frase ho resumeix tot.

Tornant al tema principal del post (xD), jo algún cop he intentat escriure alguna cosa, però acabo fent rimar tot, com si fos un poema i a sobre quan ho llegeixo em quedo pensant "madre mia, parezco el canto del loco en versión cutre".
TheBrowling
Riffero
Riffero

Entrades: 799
Membre des de: 28 març 2009, 15:52
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: bendo » 27 juny 2009, 20:51

TheBrowling ha escrit:jo algún cop he intentat escriure alguna cosa, però acabo fent rimar tot, com si fos un poema i a sobre quan ho llegeixo em quedo pensant "madre mia, parezco el canto del loco en versión cutre".

a mi no me gusta hacer rimar las cosas, como mucho dos de cada cuatro frases, prefiero que el poder caiga en lo que se dice y no en las palabras que se usan... si no queda como poemilla de parbulitos
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

EntradaAutor: TheBrowling » 28 juny 2009, 23:20

Lo bueno es que las estrofas tengan una estructura parecida y que rimen cada frase de una estrofa con la de la siguiente, no sé si me explico... es una forma que queda chula.
TheBrowling
Riffero
Riffero

Entrades: 799
Membre des de: 28 març 2009, 15:52
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Coy » 29 juny 2009, 14:04

jo n'he refet una que te 4 estrofes de 5 versos (7-6-7-6-7-6)una tornada de 5(5-5-5-5-5) i segueix la seguente estructura:
estrofa A
tornada
estrofa B
tornada
estrofa C
tornada
estrofa C
tornada
si no ho pilleu ja posaré la lletra xo la tinc a ma i em fa pal passar-la xDD
Tens criatures a casa?
Coy
Primers acords
Primers acords

EntradaAutor: bendo » 30 juny 2009, 10:11

jo anit vaig escriure una:

tarariroru, tararirori, "rima en E"

estribillo
A
B
B
C
B
C
A
B

estribillo
estribillo canviat
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

EntradaAutor: skaber13 » 01 jul. 2009, 23:32

k maco bendo, ara li fikes una guitarra, li cantes la lletra, et graves i ja tenim un proffesional al tocamela k ens compondra cansons.
skaber13

Entrades: 487
Membre des de: 10 feb. 2009, 00:03

EntradaAutor: bendo » 02 jul. 2009, 00:14

skaber13 ha escrit:k maco bendo, ara li fikes una guitarra, li cantes la lletra, et graves i ja tenim un proffesional al tocamela k ens compondra cansons.

que va tio, jo cante fatal i només puc gravar amb el movil, y en el grup d'amics si tenim micro i tota la pesca pero sols podem gravar en caset (el portatil está en proves, a vore cuan el prepare... el tema es que si gravem en el portatil no sentim el que toquem amb les guitarres)

ja vorem
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

EntradaAutor: Coy » 03 jul. 2009, 13:25

es podria fer un "sonet" com a lletra de cançó? pero ficant la tornada entre estrofesi repetint l'ulltim terçet?
Tens criatures a casa?
Coy
Primers acords
Primers acords

EntradaAutor: bendo » 03 jul. 2009, 14:11

Coy ha escrit:es podria fer un "sonet" com a lletra de cançó? pero ficant la tornada entre estrofesi repetint l'ulltim terçet?

explicaté, que toda idea es bienvenida
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

EntradaAutor: JoanC » 03 jul. 2009, 16:02

el k diu si he entes b es fer una cançó amb estructura de sonet però entre estrofa i estrofa posar la tornada:
explico:
un sonet te 4 estrofes
la primera te 4 versos
la segona tmb 4
la tercera té 3 versos
i la ultima també tres

la estructura amb la tornada intercalada seria:
1
tornada 4versos
2
tornada 4versos
3
tornada 3versos
4
tornada 3versos

pot kedar guapa... pero lo més important per mi es el contingut...
JoanC
Dominant escales
Dominant escales

EntradaAutor: bendo » 03 jul. 2009, 18:34

mmm...

hauré d'analizar la lletra per a vore si pega, que la estructura encara no es definitiva
bendo
Moderador anti Sim
Moderador anti Sim

EntradaAutor: Coy » 04 ago. 2009, 14:38

bendo ha escrit:
skaber13 ha escrit:k maco bendo, ara li fikes una guitarra, li cantes la lletra, et graves i ja tenim un proffesional al tocamela k ens compondra cansons.

que va tio, jo cante fatal i només puc gravar amb el movil, y en el grup d'amics si tenim micro i tota la pesca pero sols podem gravar en caset (el portatil está en proves, a vore cuan el prepare... el tema es que si gravem en el portatil no sentim el que toquem amb les guitarres)

ja vorem

jo pitjor

segur
Tens criatures a casa?
Coy
Primers acords
Primers acords

Següent

Torna a: Altres Instruments

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants